Начало Спорт Влез във форма Физическа активност и спорт за здраве Аква аеробика за полезна и зареждаща тренировка

Аква аеробика за полезна и зареждаща тренировка

Аква аеробика за полезна и зареждаща тренировка - изображение

Едно от направленията на аеробиката добило голяма популярност в цял свят е аква аеробиката, позната още като водна аеробика. Тя представлява аеробна тренировка във водна среда, най-често басейн, която включва елементи и упражнения от класическата аеробиката, фитнеса и водната гимнастика. Специфичното при аквааеробиката е, че поради много по-голямата плътност на водата натоварването върху мускулите и ефективността от упражненията е сравнително по-голямо. Така благодарение на комплексното действие на водната среда върху тялото аква аеробиката има множество преимущества и ползи за здравето.

Преимущества на аква аеробиката

Главното преимущество на аква аеробиката е в уникалната среда, в която се провежда тренировката. Водата като физични характеристики не може да се сравни с нищо друго.

От физиката знаем, че благодарение на архимедовата сила, тяло потопено във вода е сравнително по-леко и има определена плаваемост. Затова човешкото тяло във водна среда е в състояние подобно на безтегловност, като така се облекчава натоварването върху гръбначния стълб и ставите. Именно поради тази причина тренировките по аквааеробика практически нямата сериозни противопоказания и могат да бъдат изпълнявани всеки, независимо от възрастта, килограмите и физическата форма.

Също така благодарение на 1000 пъти по-високата плътност на водата в сравнение с въздуха, при изпълнение на движение тя оказва съпротивление и се изисква значителна сила и се изразходва повече енергия. За допълнително увеличаване на натоварването се използват гирички, ластици, тояжки, нудълси и други уреди и пособия. Всички те позволяват да се повиши интензивността на тренировката, а също така я правят много интересна, разнообразна и забавна.

Още едно несъмнено преимущество на аква аеробиката се явява практически липсата на риск от травми, причинени от резки преразтягащи движения или падане. Също така при изпълнението на загрявка във водна среда мускулите се отпускат много по ефективно, а плавните стабилизирани от водата движения изключват ставни травми и преразтежения.

Ползи от аква аеробиката

Тренировките по аква аеробика са полезни за здравето по ред причини:

  • Във водна среда се намалява натоварването върху ставите и опорно-двигателния апарат и се подобрява ставната функция
  • Съпротивлението на водата помага за значителното натоварване на мускулите, при което се развиват силата, издръжливостта и се помага за поддържането на здравословно тегло
  • Рискът от увреждания и травми по време на тренировка е минимален
  • Тренировките във водна среда носят много по-голямо удоволствие и освен върху тялото помагат за борбата със стреса, подобряват настроението и самочувствието
  • Упражненията във водна среда подобряват кръвообращението, а водата има масажиращ ефект върху тялото
  • Благодарение на аеробните тренировки се тренира сърдечно-съдовата система и се намалява риска от сърдечни заболявания
  • При застойни процеси в долните крайници и варикозни изменения, водната среда намалява натоварването върху вените и помага за дренирането им.
  • При подходяща диета и тренировъчна програма аква аеробиката помага за намаляването на мазнините и влизане във форма
  • При бременност аквааеробиката помага за отбременяване на гръбначния стълб, подобряване на общия тонус и емоционално състояние

Още по темата:

5.0, 2 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛеченияЛюбопитноСпортЗдравни съветиЛайфстайлНормативни актовеРецептиХранене при...ИсторияСнимкиАлтернативна медицинаДиетиТестовеНовиниПсихологияБотаникаКалкулаториПроизводители