Начало Спорт Влез във форма Упражнения Фитнес и Културизъм Български клек с дъмбели

Български клек с дъмбели

Български клек с дъмбели - изображение

Български клек с дъмбели е силово упражнение, чиято цел е развитието на бедрата, седалищните мускули и прасците, като по своята същност то представлява клякане на един крак, докато другият е вдигнат назад върху някаква основа (стълба, стол, пейка, лежанка, кутия и други). Изпълнението на движението с дъмбели осигурява мускулен баланс при двете половини на тялото.

Изпълнение стъпка по стъпка

  1. Задръжте по един дъмбел във всяка ръка, държейки дланите си успоредни една на друга и странично на тялото. Ръцете са напълно отпуснати. Застанете с гръб към основата, отдалечете се на 80-90 сантиметра и вдигнете единият си крак върху нея.

  2. Свалете бедрото на задния си крак към земята, клякайки с предния. В най-долна позиция трябва коляното на задния ви крак да бъде много близо до пода, без да го докосва. Направете пауза, след което се вдигнете до начална позиция.

Съвети

  1. Не накланяйте торса си напред и дръжте гърдите си изправени

  2. Клекът става чрез спускане на задното бедро надолу, а не чрез натоварване на предното коляно

  3. Не позволявайте на задното си коляно да отива назад към основата при долно положение, поддържайте го чрез контракция на мускулите в задната част на бедрото.

Още по темата:

3.7, 3 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортЛеченияБотаникаЛайфстайлНовиниСоциални грижиЛюбопитноОрганизацииИсторияНормативни актовеАнкетиСнимкиЗдравни съветиГеографияПроизводители