Начало Спорт Влез във форма Упражнения Профилактика и здраве Да се справим със схващането на врата за 5 минути

Да се справим със схващането на врата за 5 минути

Да се справим със схващането на врата за 5 минути - изображение

Всеки е изпитвал онова неприятно чувство на болка, скованост и схващане на врата, ставайки сутрин или след дълги часове пред компютъра. Тогава усещаме мускулите си стегнати и на възли, а завъртането на главата на една или друга посока е болезнено, мъчително и почти невъзможно. Решението на проблема може да е един добър професионален масаж, но ако нямаме време за SPA и процедури, може да опитаме да си помогнем първо сами с леки стречинг упражнения и самомасаж.

Причината за схващането на врата е в спазъм на мускулите в горната част на гърба и шията. Възлите и уплътненията, които можем да усетим, са именно напрегнати части от мускули. Така стегнатите и скъсени мускули блокират прешлените в областта на шията, което допълнително притиска нервните структури и причиняват болка и спазъм, задълбочавайки проблема. Затова, за да излезем от този порочен кръг, преди всичко трябва да отпуснем скъсените и стегнати мускули и така да освободим шийните прешлени и нервните коренчета, излизащи между тях.

Преди да преминете към техниките, седнете удобно на стол и се отпуснете. Може да сложите двете ръце в областта на врата, за да затоплите леко мускулите или леко да разтриете зоната с възглавничките на пръстите си. Добре е, ако имате под ръка противовъзпалителен гел или крем, да го използвате с лек масаж.

Стъпка 1

Намерете болезнените точки в областта на врата, опипвайки зоната с пръсти. Най-често често те се намират в основата на черепа, по-централно или по-странично, или в мускулите от двете стани на гръбначния стълб. Може да има едно или повече места, в които се усеща болка, а мускулите прескачат.

Стъпка 2

Притиснете с пръсти болезнената зона или мускулен възел. Може да използвате леки кръгови движения, без да отлепяте пръстите, за да направите масаж. Ако болката е симетрична от двете страни на врата, може да използвате и двете си ръце едновременно. По време на масажа може да усещате болка, но тя не трябва да е остра или прерязваща, а по-скоро тъпа и поносима. Масажирайте зоната, докато болката започне постепенно да намалява. След това преминете към следващата. Много често при схващане на врата се засяга и гръдноключичносисовидният мускул (musculus sternocleidomastoideus), който се захваща в сисовидния израстък на черепа, намиращ се зад ухото. В тези случаи може да се масажира, освен това болезнено място и мускулът по цялата му дължина. Ако имате под ръка топка за тенис или масажор може да си помогнете за масажа и с тях.

Стъпка 3

След приключване на масажа трябва да усещате леко облекчение и да можете частично да движите главата си. Сега е моментът да направите малко стречинг, който допълнително да помогне за отпускането на стегнатите мускули.

Стречинг на трапецовидните мускули

Завъртете главата си бавно в посоката, в която усещате болка. Наклонете главата си много бавно и внимателно, докато усетите дърпане в областта на болката и схващането. С едната си ръка обхванете главата, а пръстите на другата поставете на мястото на болката. Вдишайте, издишайте и леко притиснете главата. Задръжте в тази позиция и масажирайте болезненото място леко, докато болката намалее. Направете това още няколко пъти, след това бавно избутайте главата до изправено положение. Направете същото в другата посока.

Стъпка 4

След стречинга трябва да усещате врата си значително по-свободен, а болката да е намаляла. Сега е моментът да включите и няколко упражнения, за да го раздвижите и подобрите подвижността на главата във всички посоки. Преди да започнете с тях може да направите няколко движения, за да разберете до колко се е освободил врата ви и дали може да движите свободно главата си.

  • Бавно завъртете главата наляво и надясно - брадичката трябва да отиде над рамото
  • Бавно наклонете главата напред  - брадичката трябва да докосне гърдите.
  • Наклонете главата наляво и надясно - ухото трябва да докосне рамото.

Ако движенията ви са ограничени, може да си помогнете с тези упражнения при схващане и болки във врата.

Още по темата:

5.0, 2 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортЗдравни съветиЛеченияЛюбопитноАлтернативна медицинаСнимкиЛайфстайлПсихологияАнкетиТестовеСпециалисти