Начало Спорт Влез във форма Упражнения Профилактика и здраве Ефективни упражнения за профилактиката и лечение на простатит

Ефективни упражнения за профилактиката и лечение на простатит

Ефективни упражнения за профилактиката и лечение на простатит - изображение

Много често в лечението и профилактиката на различни заболявания, в това число и на тези на простатата, се използват физически упражнения под формата на лечебна гимнастика. Следващите упражнения са чудесно средство за профилактика на различни заболявания на мъжката полова система като хроничен простатит и аденом на простатата и същевременно могат да бъдат използвани като част от терапията им.

В лечението на простатит упражненията обикновено са допълнително средство, което има за цел да подпомогне медикаментозното лечение и могат да бъдат съчетани с различни видове физиотерапия, фитотерапия, акупунктура масаж и др. Те най-често се включват в периода на затихване на острите симптоми и имат за цел избягване на хронифициране на заболяването и по-рядка бъдеща поява на проблема.

Общо физическите упражнения влияят благотворно на нервната система, сърдечно-съдовата система, подобряват кръвообращението, премахват отпадните продукти от възпалителните процеси и помагат за общо укрепване на организма и връщане на трудоспособността. Специалните упражнения в този комплекс са насочени към областта на малкия таз и тазовото дъно, като така оказват масажиращо действие върху самата простатна жлеза и подобряват кръвообращението в зоната.

За да имат максимален ефект, упражненията трябва да бъдат изпълнявани ежедневно. Най-доброто време за тяхното изпълнение са сутрешните часове, като преди изпълнението им е добре да се направи лека загрявка. Особено важно е да е изпълняват в бавен темп и да се съблюдава за правилното дишане.

Упражнение 1 
 
  • Легнете по гръб с ръце до тялото и вдишайте дълбоко.
  • Издишвайки, повдигнете едновременно двете колена към гърдите.
  • Ръцете използвайте за опора и се стремете движението да е максимално точно.
  • Повторете 4-6 пъти
Упражнение 2 
 
  • Легнете по гръб с ръце до тялото.
  • Повдигнете десния крак нагоре.
  • Започнете да правите големи кръгове, без да го свивате в коляното.
  • Направете 5 кръга в посока навътре и още толкова навън.
  • Свалете крака и повторете същото с другия.
Упражнение 3 
 
  • Легнете по гръб със сгънати колене.
  • Повдигнете бавно таза нагоре, докато бедрата и корема застанат в една линия.
  • Задръжте в това положение за няколко секунди, стегнете седалището, ануса и мускулите в перинеалната област (между ануса и скротума).
Упражнение 4 
 
  • Застанете прави и сложете пред вас стабилен стол, който да ползвате за опора.
  • Държейки се за облегалката на стола клекнете надолу докато седалището ви опре в петите.
  • Направете 5-6 повторения.
Упражнение 5 
 
  • Легнете по гръб с ръце до тялото.
  • Повдигнете горната част на тялото, изпънете ръцете към левия крак и също повдигнете от пода.
  • Задръжте за няколко секунди, след което направете същото и с другия крак.
  • Повторете по 6 пъти редувайки ляв и десен крак.
Упражнение 6 
 
  • Застанете на четири крака - на колене и на длани.
  • Придвижете ръцете върху бедрата, след което вдишайте и ги повдигнете над главата.
  • Върнете по обратния начин до изходно положение, след което повторете още 5 пъти.
Упражнение 7 
 
  • Застанете на четири крака - на длани и колене.
  • Повдигнете изпънат назад левия крак и задръжте за 1-2 секунди.
  • След това направете същото и с левия.
  • Направете по 6 повторения с всеки крак.
  • В крайно положение кракът, гърбът и главата трябва да са в една линия.
Упражнение 8 
 
  • Останете в позиция на длани и колене.
  • Повдигнете едновременно лявата ръка и десния крак до хоризонтално положение.
  • Задръжте за 1-2 секунди, след което ги спуснете отново на пода.
  • Направете същото с дясната ръка и левия крак.
  • Повторете по 6 пъти за всяка двойка ръка — крак.
Упражнение 9 
 
  • Останете в позиция на длани и колене
  • На 1 изпънете левия крак на назад.
  • На 2-3 отведете крака встрани успоредно на пода.
  • На 4 се върнете до изходно положение.
  • Повторете с другия крак.
  • Направете по 4 повторения за всеки крак.
Упражнение 10 
 
  • Застанете прави зад облегалката на стабилен стол.
  • Поставете ръце върху облегалката и се повдигнете на пръсти.
  • След повдигнете пръстите нагоре и останете на пети.
  • Направете това 6-8 пъти.
Упражнение 11 
 
  • Легнете по гръб със сгънати крака и ходила на пода.
  • Завъртете коленете наляво докато достигнат пода.
  • След това ги повдигнете до изходно положение и ги спуснете надясно.
  • Направете 4-6 повторения на всяка стана.
Упражнение 12 
 
  • Застанете прави с крак върху седалката на стола.
  • Ръцете поставете на кръста.
  • Наведете тялото напред и сгънете крака в коляното.
  • Направете 3-5 повторения, след което сменете краката.
Упражнение 13 
 
  • Легнете по гръб с ръце до тялото.
  • Повдигнете двата крака сгънати в коленете и ги обхванете с ръце.
  • Задръжте за няколко секунди, след което се върнете до изходно положение.
  • Повторете 6-10 пъти.
Упражнение 14 
 
  • Легнете по гръб със сгънати колене.
  • Стегнете мускулите на корема, повдигнете горната част на тялото и обхванете колене с ръце.
  • Повторете 6-8 пъти.
Упражнение 15 
 
  • Легнете по гръб и сложете едната ръка върху гърдите, а другата върху корема.
  • Вдишайте дълбоко, така че да повдигнете ръцете.
  • Под натиска на ръцете издишайте и спуснете гърдите и корема.
  • Повторете 6-7 пъти.

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияХранене при...Алтернативна медицинаЗдравни съветиЛюбопитноНовиниИсторияИнтервютаСпециалистиБотаникаМедицински изследванияКлинични пътекиЛеченияЗаведенияСпортСнимкиЛайфстайлАнкетиТестове