Начало Спорт Влез във форма Упражнения Йога Йога пози – Гомукасана

Йога пози – Гомукасана

Йога пози – Гомукасана - изображение

Начин за изпълнение на Гомукасана стъпка по стъпка:

  1. Седнете, след това извийте коленете си и сложи краката си на пода. Плъзнете левия си крак под дясното коляно към външната страна на дясното бедро. Опитайте се да приближите петите на равно разстояние от бедрата. Седнете равномерно върху седалищните кости.

  2. Вдигнете дясната си ръка, свийте я в лакътната става и се опитайте да хванете лявата, която се поставя в зад гърба (двете ръце се срещат около плешките - вижте на снимката!)

  3. Закачете пръстите на ръцете си и се опитайте да вдигнете левият лакът към главата, като не пускате пръстите си.

  4. Разпънете се така за около 1 минута, след това сменете ръцете, като лявата е отгоре, а дясната отдолу, като смените и начина на кръстосване на краката.

Анатомичен фокус

Позата Гомукасана оказва влияние върху:

  • глезените
  • ханша
  • бедрата
  • плешките
  • гръдния кош

Ползи

Разпъва глезените, бедрата, прасците, раменете, подмишниците, трицепса и гърдите, като увеличава гъвкавостта на тялото

Противопоказания и предупреждения

Позата Гомукасана не трябва да се прави от хората, които имат сериозни проблеми с врата или раменете.

Съвет за начинаещи

Начинаещите често имат затруднения, заради натискът върху ставите и опашката. Използвайте сгънато одеяло или подложка, за да се вдигне седалищните кости от пода и да ги подкрепите равномерно.

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортЛайфстайлЛюбопитноЗдравни съветиСнимкиАлтернативна медицинаИнтервютаЗаведенияНовиниЛечения