Начало Спорт Влез във форма Физическа активност и спорт за здраве Какви са здравословните ползи от степера и как да го използваме

Какви са здравословните ползи от степера и как да го използваме

Какви са здравословните ползи от степера и как да го използваме  - изображение

Всеки, дори да е начинаещ във фитнеса, е пробвал или поне виждал степер, защото той е един популярните тренировъчни уреди с множество ползи за здравето. Той спада към  кардио уредите и във фитнес залите и обикновено стои заедно с бягащата пътека и крос тренажора. Обикновено се използва от жени, защото оформя добре бедрата и седалището и съществува в компактен вариант за домашна употреба - мини степер. Въпреки, че се свързва най-вече с упражнения за отслабване, степерът носи и много други ползи за здравето.

Какво представлява степерът?

Както подсказва и името му на английски, степерът е машина, която имитира изчакването или слизането по стъпала. Именно изкачването на стълби е едно от упражненията, изгарящо най-много калории и значително повишаващо аеробната издръжливост.  Благодарение на този уред може да се постигне подобно натоварване на долните крайници, без да се налага са използвате стълбище, на което да тренирате и дори не се изисква напускането на стаята.  Просто движението се извършва на място, а съпротивлението произвеждано от уреда тренира мускулите и сърцето. Едно от предимствата на степера е компактния му вариант без рамка, който може да държите и под леглото.  

Какви са здравословните ползи от използването на степер

Вероятно сте чували много лекари препоръчват качването на стълби, за сметка на асансьорите. Това е така, защото качването на стълби е страхотно кардио упражнение, което освен че помага за поддържането на мускулите и здравословно тегло, тренира и укрепва сърцето. В съвременния свят, където хората се предвижват основно с автомобили, ескалатори и асансьори, дори няколко минутно аеробно натоварване може да бъде от голяма полза за здравето. Тук идва на помощ степерът, който дава възможност дори у дома да направим добра тренировка, с която да компенсираме обездвижването. Така ако джогингът или кардио тренировките в залата са твърде ангажиращи за Вас, степерът е идеално решение, с което да поддържате форма.

  • Дава възможност за кардио тренировка с умерена интензивност
  • Укрепва мускулите на бедрата и седалището
  • Помага за редуциране на наднорменото тегло
  • Изгражда издръжливост
  • Укрепва сърцето
  • Понижава нивата на холестерол в кръвта и кръвното налягане
  • Въздейства положително върху мускулите в областта на кръста и корема

За да получите всички тези ползи от използването на степер, първо трябва да знаете как да използвате уреда  ефективно и да сте наясно с възможностите му за настройка.

Как се използва степ тренажора?

Трябва да се знае, че уредите във фитнес залите обикновено са компютъризирани и имат възможност за задаване на различни програми и параметри, което ги различава от тези за домашна употреба. Освен това, те могат да разполагат с рамка за опора и  кръгови елементи подобни на крос тренажор, с цел по-малко натоварване на коленете. Общото между всички по-добри степери, е че може да се наглася съпротивление на стъпалото, като степен, а също така обикновено имат показатели за изминати стъпки, изгорени калории и пулс.

Техника за използване на степер

  • Поставете краката си здраво на местата за ходилата.
  • Ако степерът има рамка или кабели с дръжки се хванете. Ако не, дръжте ръцете си леко свити в лакти, както при джогинг и ги движете заедно с краката.
  • Уверете се, че горната част на тялото е в изправено положение.
  • Натиснете единия крак надолу към степера, което ще издигне другия. След това повторете същото с другия. Това трябва да ви създаде усещане за изучаване на стълби.
  • Започнете с по-бавна скорост и се опитайте да продължите да се движите за 8-10 минути.
  • През определени интервали може да променяте скоростта и съпротивлението.
  • Стремете се да се оттласквате с помощта на краката, а не натискайте педалите с тежестта на тялото.
  • Съвети за безопасност при използване на степер
  • Степерът трябва да е поставен на равна повърхност и да е добре нивелиран. Никога не слагайте степера върху дебел килим или нестабилна повърхност.
  • Когато тренирате, използвайте подходящи спортни обувки, така че краката Ви да имат някаква степен на омекотяване, за да ги предпазите от нараняване.
  • Винаги започвайте с по-ниска скорост и постепенно увеличавайте скоростта.

Как да разнообразим тренировката със степер

Въпреки множеството предимства на степера, всички уреди за домашен фитнес имат един основен недостатък. Тренировките на тях в много от случаите са монотонни и скучни. Именно това е и причината много от хората, въпреки първоначалния ентусиазъм, впоследствие да се отказват.
За да не попадате в подобна ситуация е добре да комбинирате тренировката на степера с други упражнения у дома или фитнес залата. Може да пробвате с различни варианти на кръгова тренировка, който да включват разнообразни упражнения за цялото тяло.
Трябва да знаете, че степерът един от най-практичните и компактни уреди за дома, който винаги може да приберете под леглото, ако не ползвате. Именно поради това, ако решите да тренирате вкъщи, той е един от най-практични Ви избор.

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортЛюбопитноЗдравни съветиХранене при...Социални грижиАлтернативна медицинаСнимкиЛайфстайлЛеченияАнкетиТестовеСпециалисти