Начало Спорт Влез във форма Тренировъчни съвети Как да изберете подходящият тренировъчен партньор

Как да изберете подходящият тренировъчен партньор

Как да изберете подходящият тренировъчен партньор - изображение

Добрият тренировъчен партньор може да ви помогне в развитието, докато лошият е в състояние да провали всички ваши опити. Преди да решите дали да тренирате сами или с приятел, вижте следващите редове!

За какво да внимавате?

Точност

Нищо не е по-разочароващо от това да стоите пред тренировъчната зала или още повече да сте влезнали в нея, да сте загрели и готови за старт на тренировката, а вашият тренировъчен партньор да закъснее (особено, ако това му е обичайна практика).

Надеждност

Изберете някой, за който сте сигурни, че бъде на всяка планирана ваша тренировка или поне ще се обади, ако е възпрепятстван. Ако се налага постоянно да му звъните да го подсещате и да се ядосвате, че не ви е предупредил, това изхабява енергията ви и вие не можете да я използвате в тренировката.

Да нямате личностни конфликти

Очевидно не е добра идея да тренирате с човек, който ви дразни, освен ако не искате да съсредоточите отрицателната си енергия от това в тренировката. Ако партньорът ви постоянно ви кара да се изнервяте докато сте в залата, скоро изобщо няма да искате да влезете в нея.

Трябва да сте на приблизително еднакви нива по отношение на силата

Ако партньорът ви е на подобно на вашето тренировъчно ниво, то няма да се налага постоянно да сменяте тежестите когато се редувате в сериите. Ако е малко по-подготвен от вас, това ще ви донесе полза, тъй като ще ви стимулира да опитвате с по-големи тежести упражненията. Големите разлики обаче водят до големи паузи по време на работата и това не е от полза нито за вас, нито за приятеля ви.

Ниво на подготовка

Ако сте начинаещи, опитайте да намерите партньор, който да бъде поне едно ниво по-напред от вас, за да може да ви показва как се изпълняват упражненията. Така ще напреднете много по-бързо, отколкото ако и двамата сте начинаещи.

Ниво на мотивация

Партньорът ви трябва да има поне колкото вашата мотивация за тренировка, ако не и по-висока. Когато единият от партньорите е готов за интензивна работа, то и другият се придържа към такова темпо и резултатите не закъсняват. Само помислете – виждали ли сте Арнолд Шварценегер да тренира сам, на всички клипове и снимки той е с партньор... дали има нещо случайно в това? Не мисля! А резултатите? Те са ясни на всеки един от нас.

Отношение към тренировката

Тренирайте с партньор, който има положителна нагласа. Това е много важно. Ако той постоянно повтаря, че вдигането на определена тежест е невъзможно, или че не може да направи определен брой серии и повторения, то вие също ще мислите по този начин. Не тренирайте с човек, който е доволен и на минимално развитие.

Ограничете броя на партньорите си максимум до двама

Понякога в залата тренират по цели групи приятели, които най-често използват една и съща тренировъчна програма. Това води до постоянно изчакване и докато дойде реда на първия, неговите мускули вече са изстинали и не са в работен режим. Освен това, често се стига до продължителни разговори помежду им, вместо да мълчат и да работят.

Помощта

Когато се тренира с големи тежести е добре да имате някой, който да ви помага при нужда. Разбира се, той не трябва да се включва активно в повдигането както много от начинаещите правят, а по-скоро да наблюдават и само в последното повторение да поставят ръцете си под тежестта и ако мускулите ви откажат, тогава да ви предпазят от травма. През останалото време просто могат да ви окуражават с думи и да ви мотивират допълнително.

Добре ли се получават партньорства мъж – жена?

Понякога те са доста ползотворни, заради егото и опита за доказване, но от друга страна може да се стигне до проблема описан в точката за различните нива на сила. Този въпрос има и положителна и отрицателна страна, така че изборът вече е лично ваш. Аз обичам тренировките с моята съпруга, но ги правим така, че когато аз тренирам тя само ми помага без да работи, а същото е и в обратния случай. Поне по мое мнение, ефектът е по-голям и за двамата, вместо да се бавим в излишно прехвърляне на по-големи и по-малки тежести.

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛюбопитноЛайфстайлСпортЗдравни съветиНовиниСнимкиХранене при...