Начало Спорт Влез във форма Упражнения Профилактика и здраве Лесни упражнения при болки в гърба и леки гръбначни изкривявания

Лесни упражнения при болки в гърба и леки гръбначни изкривявания

Лесни упражнения при болки в гърба и леки гръбначни изкривявания - изображение

В много от случаите на болки в гърба и леки гръбначни изкривявания, физическите упражнения и физиотерапията са незаменимо средство за профилактика и лечение. Основната цел на следващите физически упражнения е да засилят дълбоките мускули на гърба и корема, да се подобри мускулният баланс и така да се повиши стабилността на гръбначния стълб. Благодарение на тези упражнения може в значителна степен да се противодейства на проблемите в гърба предизвикани от статичната работа и да се повлияе положително при лека степен на гръбначни изкривявания като кифоза, сколиоза и кифосколиоза.

Упражнения за повишаване на силата и стабилността на гръбната и коремна мускулатура

Гръбна екстензия от лег

гръбна екстензия 

  • Легнете по корем
  • Поставете ръцете от страни на главата или в юмруци под брадичката
  • Започнете бавно да повдигате тялото от кръста, като краката остават на пода
  • Задръжте ако можете за момент в горно положение и спуснете надолу
  • Повторете 6-10 пъти

Избутване на горната част на тялото с ръце

 избутване на тялото

  • Легнете по корем с лице към пода
  • Поставете дланите върху пода в страни от рамената
  • Бавно избутайте горната част на тялото докато погледът достигне позиция напред и нагоре
  • Задръжте така 5-10 секунди
  • Бавно отпуснете до долу и повторете 6-10 пъти

Самолет

самолет 

  • Легнете по корем с поглед надолу
  • Разперете ръце в страни (като самолет)
  • Бавно повдигнете ръцете и краката нагоре като не променяте позицията на главата
  • Задръжте за момент в горно положение и бавно спуснете
  • Повторете 6-10 пъти

Повдигане на таза

 повдигане на таза

  • Легнете по гръб със свити колене, ходила върху пода и ръце успоредни на тялото
  • Бавно повдигнете таза докато бедрата и корема достигнат права линия и задръжте за няколко секунди
  • Бавно спуснете до долу и повторете 6-10 пъти

Страничен планк

страничен планк 

  • Легнете настрани с опора върху ръка свита в лакътя 
  • Поставете другата ръка на кръста
  • Бавно отлепете тазът от земята и избутайте нагоре
  • Спуснете до долу и повторете 6-10 пъти
  • Легнете на другата страна и повторете

Супермен с противоположни крайници

супермен 

  • Легнете по корем с ръце изпънати нагоре
  • Повдигнете противоположни крак и ръка редувайте последователно крайниците
  • Направете по 6-10 повдигания за всяка двойка противоположни крайници

Повдигане на противоположни крайници от колянна опора

 Повдигане на крака и ръка

  • Застанете в колянна опора като погледът гледа надолу
  • Повдигнете едната двойка противоположни крайници и задръжте за няколко секунди
  • Свалете до изходно положение и повторете с другата двойка крак и ръка
  • Направете 6-10 повторения за всяка двойка

Котешки гръб

котешки гръб 

  • Застанете в колянна опора като погледът гледа напред и надолу
  • Бавно спуснете главата надолу и извийте гърба нагоре
  • Задръжте за 3-5 секунди в това положение и бавно се върнете до изходна позиция
  • Повторете 10 пъти

Наклони в страни на тялото

наклони 

  • Застанете прави - в стоеж
  • Хванете двете си ръце и ги изтеглете максимално нагоре
  • Направете първо наклон в ляво, а после в дясно
  • Повторете 10-15 пъти

Съвети за безопасност

  • Предложените упражнения са общоукрепващи и не могат да заменят индивидуалния комплекс изготвен от кинезитерапевт
  • Ако изпитвате болка при изпълнението на някое упражнение или ви е трудно да го направите, го пропуснете.
  • Ако имате сериозен проблем в гръбначния стълб или значително гръбначно изкривяване, задължително се консултирайте с лекар, преди да правите каквито и да е упражнения.

Още по темата:

5.0, 5 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортЗдравни съветиЛеченияЛюбопитноХранене при...НовиниМедицински изследванияАлтернативна медицинаИсторияБотаникаКлинични пътекиПсихологияЛайфстайлСнимкиИнтервютаЗаведенияАнкетиТестовеСпециалисти