Начало Спорт Влез във форма Тренировъчни съвети Претренирането е мит, а рисковете от недостатъчно трениране са реалност

Претренирането е мит, а рисковете от недостатъчно трениране са реалност

Претренирането е мит, а рисковете от недостатъчно трениране са реалност - изображение

Много от атлетите отдават голяма част от успехите си на упоритите тренировки над 2 часа всеки ден, с почивка през няколко седмици, докато други са твърде внимателни да не се стигне до претрениране.

Да, през последните години много често се говори за претренирането и много материали са изписани по тази тема, но в действителност, мотото на съвременните културисти е: „Постигни възможно най-големия мускулен растеж, за възможно най-кратко време, по възможно най-лесния начин!“ Този манталитет за търсене на краткия път към успеха подвежда много хора, които започват да вярват, че ако тренират повече от 45 минути, те ще започнат да разграждат мускулите си. Ако се върнем назад във времето и видим тренировките на Арнолд Шварценегер и на останалите от неговото поколение, те са прекарвали по 5 часа на ден в залата и дори не са споменавали за претренирането. Нещо повече, те са тренирали двуразово, по 6 дни в седмицата. Друг пример, нашите щангисти от времето на Иван Абаджиев. По време на подготовката си, тези железни мъже са вдигали по средно 50 тона на тренировка, в мъртва тяга, клекове, изхвърляне и изтласкване. Едва ли сте чули някой от тях да се е оплакал от претоварване!?! В днешно време, повечето трениращи следят времето си на тренировка и внимават то да не надхвърли 40-45 минути, за да не навлязат в катаболно състояние. Това е огромна заблуда, тъй като научните изследвания показват, че има два доказани фактора, водещи до мускулен растеж: 1) Обем работа и 2) Ниво на кортизол в организма. Изненадани ли сте? Нивата на кортизол нараства по време на тренировката, което кара организма да намери адекватен отговор на стреса и това решение е нарастване на силата и обема на мускулите. Ето така работи природата.

В действителност, наистина можем да говорим за претрениране, но само на нервната система, което се получава в резултат на това, че лицето не е подготвено да тренира интензивно и не е готово за стимулите, които се получават към нервната система. Друг риск да се получи такива претоварване е неправилната или недостатъчната почивка.

Не са редки случаите, в които някои трениращи си мислят, че тренират като професионалисти, посещавайки залата по 3-4 пъти седмично за по 1 час. Не, те не тренират като професионалисти, а по-скоро като начинаещи или в най-добрия начин като средно напреднали. Професионалните бодибилдъри тренират по 6 пъти дневно, минимум по 2 часа всеки ден, а понякога и по 7 пъти дневно, с почивка от 1 ден след 3 седмици упорита работа. При тях няма думата претрениране, тъй като те са на ясно, че тялото се адаптира и започва да прогресира далеч отвъд рамките на постигнатото от трениращите предпазливо.

И още нещо за тези, които се страхуват да не се претоварят – в голяма част от случаите, те по-скоро тренират по-малко от оптималното, затова по-добре тренирайте повече, отколкото по-малко, когато търсите постигането на добри резултати!

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортЛюбопитноАлтернативна медицинаЛайфстайлСнимкиЗдравни съветиНормативни актовеМедицински изследванияЛеченияХранене при...Новини