Начало Спорт Спортна енциклопедия Спортна теория По кикбокс и бойни спортове Първо участие в муай тай / кикбокс състезание - какво трябва да се знае

Първо участие в муай тай / кикбокс състезание - какво трябва да се знае

Първо участие в муай тай / кикбокс състезание - какво трябва да се знае - изображение

Решението да се участва в муай тай състезание, дори и на аматьорско ниво, може да бъде голяма стъпка. Тренировките трябва да бъдат оптимизирани така, че да подготвят боеца за мачовете, да му гарантират, че той няма да пострада излизайки на ринга, но също така и да му осигурят шансове, той да отнесе титлата у дома. Освен това, треньорите трябва да са способни да оценят способностите на потенциалния състезател да участва в турнира.

Разбира се, всичко това не е ракетна наука. Няма точно определени стандарти, които да помогнат на треньорите, просто те трябва да преценят дали техния възпитаник е готов за битките или не. Все пак боецът трябва да отговаря на редица изисквания, като например той да е физически здрав, преди да се качи на ринга, тъй като ако той не отговаря на нормативните наредби, това може да е опасно за неговото здраве.

Какво трябва да знае всеки начинаещ състезател по кикбокс:

Заложете на базисните техники!

НИКОГА не се опитвайте да правите удари с въртене, като спининг бек кик и спининг бек фист, а също така и удари със скок, като например супермен или скок и удар с лакът. Те изглеждат красиво, много често са изключително ефективни, но не са подходящи за използване от човек, който за пръв път се качва на ринга. Ще дойде време, когато тези „оръжия“ ще влязат във вашият арсенал. От основните техники и от позицията на тялото произтичат всички останали неща. Ако не сте ги усъвършенствали, няма да бъдете ефективни на ринга. На всяко ниво, добрите основи са онова нещо, което разделя лошото от доброто представяне и доброто от великото.

Работата с краката е един от основните показатели, по които може да се прецени, дали 1 боец е подготвен за своето първо състезание. И тук не става въпрос само за различните видове удари с крака, но и за бързото предвижване по време на спарингите, тъй като с правилната работа с краката може да се придобие огромно предимство.

Позицията на ръцете е втората важна част, която подсказва дали боецът е готов. Независимо дали говорим за пускане на удари по време на атаката или за блокирането на такива при защитните действия, състезателят трябва да помни това, че ръцете винаги се държат високо, тъй като в противен случай противникът може да нанесе нокаутиращ удар. Правилната позиция на ръцете трябва да се усъвършенства по време на тренировките и когато боецът излезе на ринга, той ще действа инстинктивно. Запомнете, че когато за пръв път се излиза на състезание, стресът е доста висок и това води до сковаване на състезателите, които много често дори не чуват какви наставления им дават техните треньори. Тогава на преден план излиза условният рефлекс и ако не са отработени както трябва действията в тренировъчният процес, тогава е изключително трудно да се постигне победата.

Позицията на главата трябва да бъде такава, че да осигури максимална безопасност на най-рисковата част от тялото по време на спарингите. Брадичката трябва да бъде прибрана близо до гърдите, а погледът на боецът трябва да не се отмества от противника!!! Независимо от това какви техники се прилагат, какви отклони и потапяния се правят, а дори и при получаване на удар, опонентът не трябва да се изпуска от очи. Това е възможно най-сериозната грешка, която може да бъде допусната, а тя може и да бъде последната в мача.

Друг важен момент при позиционирането на главата е, че трябва да се избягва линията на атаката. Въпреки, че някои от специалистите смятат това за излишно при бойците от аматьорските състезания, придобитите навици трудно се забравят, затова е по-добре да свикнете с правенето на отклони и залъгващи движения, за да може когато дойдат професионалните мачове, рефлексът да бъде изграден.

Балансът е качеството, което всеки трениращ бойни спортове трябва да притежава. Той трябва да се поддържа при работата с крака, при изпълняване на ударите и на клинчовете, тъй като дори и най-малкото залитане може да стане причина за реакция на противника, който да нанесе нокаутиращ удар. Оценката на баланса се прави най-добре при наблюдаване на боеца в неговият бой със сянка.

Възстановяването на бойната стойка след изпълнен удар е често пренебрегван фактор от начинаещите, тъй като те не осъзнават колко важно е това. Бързината на връщането в бойна стойка е ключово за спечелването на мач, независимо дали е на аматьорско или на професионално ниво. Неуспешното прибиране по правило води до контриране... и до получаване на много много тежки удари.

Спонтанните и незаучени реакции са неприемливи по време на спаринг, тъй като това може да направи боецът изключително уязвим. Всички реакции трябва да бъдат отработени в тренировките за защита и нищо не трябва да се оставя на случайността.

Кондиционно състояние

В аматьорските състезания, много често бойците са пренавити и се забелязва тенденцията, че те залагат на количеството удари, но не и на тяхното качество. Това е много изтощително, но почти неизбежно за начинаещите. Когато добавим и повишеният стрес и адреналин, тогава изтощението настъпва още по-бързо. Ето защо, преди да се качи на ринга, боецът трябва да има поне 8 седмици за подготовка, като изключително много залага на кардио упражненията, за да подобри своята издръжливост. Натоварванията трябва да бъдат големи, за да се придобие добър контрол на дишането, който носи огромни предимства при качването на ринга.

Кондиционната тренировка трябва да включва работа на лапи, на тежка и на бърза боксова круша, както и спаринг, а освен тях се правят джогинг, плуване и подскоци. В допълнение към тях е силно препоръчително да заложите на спринт по хълм, тъй като това упражнение носи изключително много позитиви.

Силова подготовка

Тренировката за сила е от съществено значение за муай тай мачовете. Програмата трябва да включва работа за относителна сила (такава, която е нормална за теглото на боеца).

Силовите обучения не правят състезателите по-бавни (напротив, правят ги по-бързи), не намаляват тяхната гъвкавост (обратно, увеличава я), а също така не водят до натрупване на излишна мускулна маса (когато се работи правилно).

Най-важната причина за използването на силови тренировки е, че те помагат за предотвратяване на контузиите.

Запомнете едно много важно нещо, участието в муай тай мач не е обикновено състезание. Удоволствието от битката винаги трябва да остане на второ място, а първото задължително е запазено за безопасността.

 

Още по темата:

5.0, 2 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортСнимкиЛайфстайлСоциални грижиИнтервютаНовиниОбразованиеИсторияЗдравни съветиЛюбопитно