Начало Спорт Влез във форма Физическа активност и спорт за здраве Спининг за отлична форма и стегнато тяло

Спининг за отлична форма и стегнато тяло

Спининг за отлична форма и стегнато тяло - изображение

Едно от направленията на груповия фитнес добило голяма популярност в целия свят се нарича спининг (англ. spinning - въртя). То представлява предимно аеробна тренировка със средна до висока интензивност на специални статични велосипеди наречени спинери. Изпълнява се групово под ръководството на инструктор в съчетание с динамична музика, обикновено в зала.

Този вид фитнес колело и тренировките с него се появяват за първи път в началото на 90-те години на миналия век и са измислени и патентовани от Джони Голдбърг, който е бил състезател велосипедист. Идеята на създадените от него специалните велосипеди и тренировъчната програма за тях е да се имитира карането на колело на открито и да симулира изкачвания, спускания, спринтове, бавно каране, каране по пресечен терен и др. Така освен, че тренировката става много динамична и разнообразна се повишава и общия енергоразход и ефективност, като за една тренировка могат да се изгорят 400-600 ккал. Именно поради тази причина спинингът се води една от най-добрите тренировки за сваляне на килограми и бързо влизане във форма.

Предимства на спининга

  • Натоварването върху сърдечно-съдовата система е добре контролирано
  • Може да се тренира по всяко време, без значение от пътните и климатични условия
  • Дори при груповите тренировки може да се използва индивидуален подход и да се регулира натоварването
  • Спинингът съчетан с правилно хранене е едно от най-добрите групови занимания за сваляне на килограми
  • Рискът от травми от падане е почти нулев в сравнение с този с велосипед на открито
  • Благодарение на динамичната музика и груповата тренировка, спинингът носи голямо удоволствие и емоционален заряд

Какво представлява тренировката по спининг?

Тренировката по спининг обикновено е между 30-75 минути в зависимост от нивото на подготвеност на групата и програмата, по която работи инструктора. В началото, както при всяка тренировка, се започва със загрявка в по-бавно темпо, което постепенно се увеличава. След това в аеробната част от програмата се включват спринтове, изкачвания и различни комбинации на позицията на тялото и оборотите на въртене. Целият процес в тренировката се контролира от инструктора, който се води по програмата, на която е заложил. В края на тренировката темпото постепенно се намалява и най-често се завършва с упражнения за разтягане на земята.

Съвети за начинаещи в спининга

  • Изпийте 2 чаши вода час преди тренировката и вземете със себе си малка бутилка вода. Поради това че тренировката е с висока интензивност, чрез обилното потене се губи голямо количество вода и това може да доведе до дехидратация.
  • Облечете си подходящ екип и си вземете малка хавлия за тренировката.
  • Задължително направете лека закуска 1 час преди тренировка. Ако сте на строга диета и не приемате достатъчно въглехидрати, рискувате по време на тренировка да ви прилошее от хипогликемията.
  • Намерете темпото и нагласете съпротивлението, което съответства на вашата форма. Пределните натоварвания в началото могат да имат само отрицателен ефект.
  • Загрявайте добре и правете стречинг при всяка тренировка, това ще ви предпази от травми.
  • Не се страхувайте да задавате въпроси на инструктора, ако това е първата тренировка. Той може да ви покаже как най удобно да седнете на колелото, какви са основните позиции при въртене и как да си поставяте ръцете на кормилото.

Общи показания и противопоказния

Поради това, че е добра аеробна тренировка спинингът оказва много добър ефект върху тренирането сърдечно-съдовата система и помагат за превенцията на сърдечните заболявания. Освен това се препоръчва в началните стадии на разширени вени, за намаляване нивата на стреса, редуциране на мазнините и повишаване на общия тонус на организма.

Поради високото натоварване по време на тренировка спинингът не се препоръчва при:

  • Сърдечни проблеми
  • Проблеми с колената и кръста
  • Нервни разтройства

Още по темата:

4.0, 2 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортЗдравни съветиЛюбопитноАлтернативна медицинаНовиниЛайфстайлДиетиЛеченияСнимкиХранене при...РецептиАнкетиТестовеСпециалистиИсторияБотаникаКалкулаториПроизводителиНормативни актовеСоциални грижиОрганизацииЗаведенияИнтервютаОткритияОбразованиеКлинични пътеки