Начало Спорт Спортна медицина Предпазване от травми и възстановяване Ортезни и протективни средства Спортен тейпинг за фиксиране на пръст в изправено положение

Спортен тейпинг за фиксиране на пръст в изправено положение

Спортен тейпинг за фиксиране на пръст в изправено положение - изображение

Много често при спортни травми на пръстите, като навяхване, се налага прилагането на спортен тейпинг за фиксиране на пръст в изправено положение. Чрез този метод травмирания пръст или пръсти се стабилизират и фиксират и така се подпомага тяхното оздравяване. Тази техника се използва най-вече в спортовете, при които не е нужно значително сгъване на пръстите като баскетбол и волейбол, а за спортове като катеренето е по-подходящ тейпинг с фиксиране в полусвито положение. Техниката също така може да бъда използвана превантивно с цел намаляване на натоварването върху ставите на пръстите по време на спорт и така редуциране на травмите. Предложената тейпинг техника е за фиксиране на близката междуфалнгеална става на пръста (аrt. intеrphalangealis proximalis), но може и да се приложи и за крайната. При нужда този тип фиксиране може да се приложи и за повече от един или всички пръсти

Вариант на спортен тейпинг за проксималната интерфалангеална става със стабилизираща и имобилизираща цел.

Нужни материали

В какви случаи може да се използва тази техника

  • За по-бързо възстановяване от травми на пръстите.
  • За по-бързо връщане към игра при травма на пръстите.
  • За избягване на допълнителни увреди след травма на пръст.
  • За превенция на травмите на пръстите (като навяхване) при високорисковите спортове (футбол, баскетбол, волейбол, ръгби).

Техника на спортния тейпинг

Стъпка 1: Сложете ръката в удобна позиция с длан обърната надолу и изпънати пръсти. Направете един пълен оборот с тейп върху проксималната (най-близката към дланта) фаланга на пръста. Лентата не трябва да е нито прекалено стегната, нито хлабава.

 

Стъпка 2: Държейки увредения пръст в изпънато положение, залепете тейпа от вътрешната страна върху циркулярния и го изтеглете по диагонал.

 

Стъпка 3: Прекарайте тейпа под пръста и го прекръстосайте, правейки осморка. Прекръстосването трябва да се пада точно върху проксималната интерфалангеална става.

 

Стъпка 4: Продължете тейпа към основата лента, от срещуположната страна на тази, която сте започнали.

 

Стъпка 5: След това минете под ставата и изтеглете тейпа нагоре, достигайки изходното положение на стъпка 2.

 

Стъпка 6: Направете един допълнителен оборот с тейп върху първоначално поставения (стъпка 1) за по-голяма стабилност. Отрежете тейпа и залепете плътно крайчето. Крайният вариант на тейпинга трябва да изглежда като снимката долу.

 

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортЛеченияСнимкиЛюбопитноЛайфстайлЗдравни съветиНовиниАнкетиОрганизацииИсторияЗаведенияСпециалистиКлинични пътекиМедицински изследванияНормативни актовеБотаникаИнтервюта