Начало Спорт Спортна медицина Предпазване от травми и възстановяване Ортезни и протективни средства Спортен тейпинг на лакътя

Спортен тейпинг на лакътя

Спортен тейпинг на лакътя - изображение

В много от случаите, при които се налага предпазване или стабилизиране на лакътната става, в спортната практика се използва техника на тейпинг на лакътя. Тази техника може да се използва както за превенция, така и за в лечението на травми на лакътя, най-често на навяхвания и разтежения или тендинити. Този тип тейпинг се използва най-вече в спортовете свързани с хвърляне или ракетните спортове, където натоварването на лакътните стави е най-голямо. В случай на навяхване или разтежение тази техника може да помогне за намаляване на стреса върху травмираните тъкани и намаляване на болката.

Ползи използването на тейпинг на лакътя

  • Намалява болката при спортна дейност
  • Подпомага оздравителните процеси при травми (травми на колатералните връзки, тендинит на бицепса, навяхване на лакътя и др.)
  • Подпомага по-бързото връщане към спортна дейност
  • Намалява риска от задълбочаване на травмата
  • Превантивно приложен помага за предотвратяването на травми на лакътя
  • Предпазва от повторна поява на хронични заболявания като тендинити във високорисковите спортове (най-често изискващи хвърляне или замахвания)

Нужни материали

  • Тейп с цинков оксид с ширина 3,8 см.
  • Еластичен бинт с лепило с ширина 5 см.
  • Ножици за разрязване на бинта

Показания за тейпинг за фиксиране на лакътя

  • След спортни травми като разтежение на колатреалните връзки, навяхвания и при хронични заболявания като тендинит на бицепса.  
  • Превантивно в спортовете свързани с резки претоварващи движения.

Техника на спортен тейпинг за стабилизиране на лакътя

Стъпка 1: Поставете ръката в удобна за тейпинг позиция с длан обърната нагоре и леко сгъната лакътна става. Вземете тейпът с цинков оксид и направете един или няколко оборота в средата на бицепса. Докато правите това бицепса не трябва да е напрегнат. След това поставете втора циркулярна лента 3 пръста под сгъвката на лакътя. Тези две циркулярни ленти са основа, на която по късно ще може да залепите стабилизиращите ленти.

Стъпка 2: Направете една свързваща лента между горната и долната основа, минаваща в долната част на лакътя. Залепете добре краищата с притискане.

Стъпка 3: Направете втора свързваща лента кръстосваща се с първата точно в сгъвката на лакътната става.

Стъпка 4: Направете трета свързваща лента от горе на долу върху другите две.

Стъпка 5: Вземете еластичен бинт с лепило и започнете да покривате бицепса и тейпа от горе на долу, без да покривате зоната на сгъване на лакътя.

Стъпка 6: Направете същото и в долната част, в областта на предмишницата. Това ще фиксира тейпинга под бинта и ще попречи за падането му.

Още по темата:

0.0, 0 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортМедицински изследванияЗдравни съветиСпециалистиЗаведенияЛеченияХранене при...ЛайфстайлЛюбопитноАлтернативна медицинаБотаникаОрганизацииИсторияНовиниКлинични пътекиНормативни актовеИнтервютаАнкетиСнимки