Начало Спорт Спортна медицина Предпазване от травми и възстановяване Ортезни и протективни средства Спортен тейпинг при травма и навяхване в основата на пръстите

Спортен тейпинг при травма и навяхване в основата на пръстите

Спортен тейпинг при травма и навяхване в основата на пръстите - изображение

Най-бързия и лесен начин за имобилизация при травма и навяхване в основата на пръст е чрез спортен тейпинг. Благодарение на тази техника спорният лекар може много бързо да фиксира увредения пръст и така да предпази спортиста от допълнителни увреди. Също така тейпингът може успешно да се използва в рехабилитацията, с цел имобилизация и по-бързо възстановяване. Този тип травми са характерни най-вече за спортовете, при които се нанасят удари с юмрук и такива като баскетбол и волейбол, където се играе с топка. Най-често травма се получва при прекомерно сгъване или разгъване на един или няколко пръста в метакарпофалангеланите стави, което може да доведе до болезнено разкъсване на ставни връзки.

Вариант на спортен тейпинг за метакарпфалангеалната става с имобилизираща цел

Нужни материали

В какви случаи може да се използва тази техника

  • При остра травма на метакарпофалангеалните стави.
  • При навяхване в основата на пръста. 
  • При стара травма изискваща превантивна подкрепа. 
  • В рехабилитацията на травма на метакарпофалангеалните стави.
  • Нужда от стабилизиране на пръстите в тяхната основа. 

Техника на спортния тейпинг

Стъпка 1: Направете един оборот с лента с цинков оксид около китката. Тя трябва да минава зад кокалчетата и да е добре прилепнала към дланта. Не нужно тейпът да е много стегнат, но трябва да е плътно залепнал за кожата. Циркулярна лента е основата, за която ще се прикрепят осталанлите части от тейпинга.

 

Стъпка 2: Залепете началото на нова лента тейп от страната към палеца на увредения пръст, върху основната лента на китката. Продължете по диагонал, обиколете отдолу близката става на пръста и продължете тейпа под формат на осморка. Краят на тейпа трябва да бъде също върху основната лента, но на противоположната страна.

 

Стъпка 3: За по-голяма стабилност направете още една осморка върху първата. Ако увредата е на повече от една става, направите същото и за останалите. Идеята на тейпа е по възможност да се направи достатъчно стабилна превръзка, която да ограничи движението на пръста в основната става.

 

Стъпка 4: Завършете като направите един допълнителен циркулярен оборот върху китката, както в стъпка 1.

 

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортЗдравни съветиСпециалистиМедицински изследванияЗаведенияЛеченияЛайфстайлБотаникаЛюбопитноНовиниАнкетиПсихологияОрганизацииИсторияКлинични пътекиНормативни актовеИнтервютаХранене при...СнимкиАлтернативна медицина