Начало Спорт Спортна енциклопедия Спортна теория По кикбокс и бойни спортове Топ 3 на най-честите грешки при тренировка на боксова круша

Топ 3 на най-честите грешки при тренировка на боксова круша

Топ 3 на най-честите грешки при тренировка на боксова круша - изображение

Когато правите грешки в тренировките си, това означава, че сте изгубили част от времето си или още по-лошото, че сега трябва да прекарате още повече време в тренировъчната зала, за да коригирате и премоделирате тази грешка. Както бе казал Сент-Екзюпери: „Съвършенството се постига, не когато няма какво повече да добавиш, а когато няма грешки за коригиране.“

С настоящата статия ще се опитаме да намалим до минимум грешките при сесиите ви с боксовия чувал, като ви кажем какво да правите и какво не и така ще ви спестим времето, което можете да използвате за подобряване на вашата техника и кондиция.

Забележка: За всяка от трите грешки ще видите и корекциите й, така че нека да започваме!

Грешка №1: Достатъчно е само да се правят правилните удари

Не удряйте тежката боксова круша сякаш се опитвате да я скъсате! Единствените неща, които ще постигнете са да напомпате егото си и да изгорите голямо количество калории. Дори и хилядите повторения няма да ви помогнат, ако нямате правилната техника на изпълнение.

Правилната работа на боксова круша ви дава възможност да разберете как и защо работят различните техники, след което това ще ви позволи успешно да ги използвате, когато се качите на ринга.

Начин на корекция на грешката: Определете си ясни цели за тренировката!

Не е важно да скъсате чувала със силни удари, важното е първо да си поставите като цел нещо много просто – усвояването на правилната и чиста техника на изпълнение на дадения удар или на серията. Моят съвет е да заснемете изпълнението си, така много по-лесно ще откриете несъвършенствата си и правилно ще направите корекциите. Не забравяйте, че малките подробности осигуряват постигането на големите цели.

Грешка №2: Стоите статично при работата на чувала

Ако стоите неподвижно в тренировъчната си сесия с боксовата круша, вие ще се превърнете в боксова круша качвайки се на ринга... А със сигурност не искате това!

Начин на корекция на грешката: Работете по придвижването и атаките от различни ъгли

Помислете за придвижване с краката и за отклони и атаки от различни ъгли или още по-добре, работете за влизане в схватката, серия удари и излизане на безопасно разстояние!

Не случайно един от шампионите в UFC, Андерсон Силва, казва: „Премахнете от сесията си с боксовата круша влизането и излизането и правете само удари от статично положение и веднага на ринга ще си платите за тази грешка!“ Въпреки, че и двете фази са важни, препоръчвам ви да обърнете по-специално внимание на излизането от схватката.

Нито един удар или комбинация от удари не могат да се считат за завършени, без правилното излизане (отскачането или стъпката назад са неправилна стратегия, тъй като вие оставате в опасната линия на вероятната контра атака). Кое може да се нарече „правилно“? Бих ви препоръчал стъпката встрани, отклон встрани, ескиваш...

Грешка №3: Повтаряте едни и същи техники при всяка сесия

Използването на едни и същи техники върху боксовия чувал е все едно да се консумира едно и също ястие всеки ден... Скучно и отекчаващо. Овладяването на основните удари е страхотно, но постепенно трябва да се вложи малко фантазия, за да се върви напред.

Начин на корекция на грешката: Проявете творчество

Работата на боксова круша е един от малкото моменти, в които няма опасност да получите удар. Време е да се възползвате от този факт, без да забравяте да работите по отбранителните техники, тоест излизащите от линията на атаката.

Представяйте си опонента си и мислете какво той би направил! Не спирайте да се движите около тежката круша, правете разнообразни атаки и удари, не само с ръце, но и с крака, сменяйте нивата на атаката, всичко, което бихте направили при един спаринг!

Още по темата:

5.0, 2 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортЛайфстайл