Начало Спорт Спортна медицина Предпазване от травми и възстановяване Разгрявка, стречинг и масаж Тренировка за подобряване на подвижността за по-добри фитнес резултати

Тренировка за подобряване на подвижността за по-добри фитнес резултати

Тренировка за подобряване на подвижността за по-добри фитнес резултати - изображение

Открили сте вълшебният баланс между кардио и силови тренировки, чудесно! Но, не забравяйте, че тренировките не се изчерпват само с това. Вие не трябва да пропускате и тренировките за подвижност, защото само така ще се предпазите от контузиите. Подвижността ще ви позволи да използвате по-голяма амплитуда на движенията, ще можете да вдигате по-големи тежести и ще бъдете по-издръжливи, тъй като сковаността на тялото кара мускулите да работят допълнително, за да преодолеят това съпротивление.

Какво представлява подвижността?

Когато става въпрос за подвижност, съществуват редица заблуди и те основно са свързани с неточната терминология. Трябва да се знае, че подвижността и гъвкавостта не са синоними и приравняването им води до често изпълнение на упражнения за гъвкавост, с мисълта, че те са за подвижност. Например, ако направите клек и при слизането надолу не можете да останете на цяло ходило, а ви се наложи да се вдигнете на пръсти, това не означава, че нямате гъвкавост в прасците, а че нямате пълен обхват на движение в бедрата и в глезените.

Защо тренировките за подвижност си заслужават отделеното време?

Освен, че ви предпазват от контузии, тези тренировки ви позволяват драстично да подобрите резултатите си. Един чудесен пример за ползите от добрата подвижност е упражнението клек със задържана щанга над главата. Ако ставите са сковани, то освен със самата тежест, вие се борите и със собственото си тяло и влагате излишна енергия за това. Когато подобрите подвижността си, то тогава този резерв от енергия, който идва от по-лесното изпълнение на клека, ще се използва за повдигане на по-голяма тежест или в изпълнението на повече повторения.

Създаване на тренировка за подвижност

Интегрирането на тренировките за подвижност във вашата програма има няколко плюса и минуса. На първо място, вие трябва да насочите упражненията към цялото тяло. Много често се забелязва, че спортистите насочват своите упражнения към определени части, като например бегачите се фокусират основно върху долната част на тялото си, но много често те имат проблеми с кръста и с врата, които пречат на техните тренировки.

Препоръчваме ви, преди всяка тренировка да правите упражнения за раздвижване, а за да не губите прекалено много време, нека тези упражнения са за тези стави, които планирате да включите активно в заниманието ви.

Използвайте тези 3 упражнения, които ще ви помогнат да възстановите и поддържате нормалния диапазон на движение на бедрата, раменете и гръбнака ви! За тяхното изпълнение ще са ви необходими ластична лента, лост за набиране, стойка за клекове и „фъстък“ за подобряване на тежестта (Можете да го направите с две топки за тенис, които се поставят в чорап, като между тях се слага къса пластмасова тръба с дължина около 2-3 сантиметра и диаметър около 4-5 сантиметра. Можете да увиете чорапа с тиксо, за да стегнете „фъстъка“ така, че да не се разместят топките и тръбата.).

Вижте видео на упражненията:

  • Подобряване подвижността на раменете

 

  • Подобряване на подвижността на гръбначния стълб

 

  • Подобряване на подвижността на бедрата


Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортЛеченияЛюбопитноЗдравни съветиСнимкиХранене при...ЛайфстайлНовини