Начало Спорт Влез във форма Упражнения Фитнес и Културизъм Тренировка за трапец – повдигане на рамене с дъмбели

Тренировка за трапец – повдигане на рамене с дъмбели

Тренировка за трапец – повдигане на рамене с дъмбели - изображение

Трапецовидни мускули се нарича тази мускулна група, която се намира между раменете и врата. Във фитнес средите, тези мускули са познати и с прозвището си „теглич“. Важни са за хората практикуващи бойни спортове и бейзбол, тъй като играят функция при „изхвърлянето“ на ръката.

Най-добре можете да развиете трапецовидните мускули с повдигане на раменете с дъмбели. Стъпките за изпълнението на това упражнение са следните.

  1. Вземете две гири. В начално долно положение, те трябва да висят до тялото ви. Ръцете са напълно отпуснати и изпънати надолу. Краката трябва да са събрани, така че бедрата да не пречат на движението на тежестите.

  2. Свийте леко коленете си, погледът ви трябва да бъде напред.

  3. Изправете гърба си, не се навеждайте напред или назад.

  4. Без да свивате лактите си, вдигнете раменете нагоре, възможно най-високо.

  5. В най-високо горно положение на раменете задръжте за секунда.

  6. Свалете раменете в долно начално положение бавно.

Съвети

  • Движете раменете си само в една ос нагоре и надолу. В горно положение не ги местете напред или назад. Така ефективността на упражнението се губи, а в същото време може да бъде опасно за раменните стави.

  • Можете да направите повдигане на раменете и с щанга, но лично аз не ви го препоръчвам, тъй като самият лост на щангата ограничава движението и предразполага към въртене на раменете, което както споменах не е особено безопасно.

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортЗдравни съветиЛюбопитноНовиниСнимкиАлтернативна медицинаМедицински изследванияЛайфстайлКлинични пътекиХранене при...