Начало Спорт Влез във форма Упражнения Профилактика и здраве Упражнения за възстановяване след работния ден

Упражнения за възстановяване след работния ден

Упражнения за възстановяване след работния ден - изображение

Физическата активност и упражненията са един от доказаните методи за физическо и психическо възстановяване след тежък работен ден. Доказано е, че вечерната гимнастика е не по-малко полезна от сутрешната и подпомага за премахване на стреса, подобряване на съня и възстановяване на тялото. Освен това вечерната тренировка може да е в помощ за намаляване на апетита и изгаряне на допълнителни калории.

За разлика от сутрешната гимнастика, при вечерната упражненията не са толкова динамични и се набляга на стречинг и леки общоразвиващи упражнения за цялото тяло. Те подпомагат за мобилизирането и възстановяването на тялото от статичната работа през деня и противодействат на здравословните проблеми свързани с нея.

Упражнение 1

наклони на страни  

  • Застанете прави и хванете двете си ръце над главата
  • Бавно изтеглете 5-6 пъти гръбначния стълб нагоре като вдишвате дълбоко
  • След това започнете да накланяте трупа бавно в ляво и дясно
  • Повторете 10-15 пъти

Упражнение 2

стречинг бедра 

  • Седнете на пода и разкрачете краката си максимално в страни
  • Съберете ръце и бавно започнете да накланяте тялото към лявата страна като се стремите да докоснете пръстите на краката.
  • Задръжте в тази позиция за 1 мин., като в това време трябва да усещате леко опъване в долната част на бедрото
  • Повторете същото в другата посока - към другия крак

Упражнение 3

повдигане на таза 

  • Легнете по гръб с леко свити колене и ръце до тялото
  • Започнете да повдигате бавно таза от пода и задръжте за няколко секунди в най-горно положение
  • Повторете 5-6 пъти

Упражнение 4

стречинг седалище 

  • Легнете по гръб
  • Сгънете единия крак в коляното и започнете да го приближавате към тялото
  • Хванете го с ръце и притиснете в посока към гърдите докато усетите разпъване в областта на седалището
  • Задръжте в тази позиция за 10-20 секунди
  • Повторете с другия крак

Упражнение 5

коремни преси 

  • Легнете по гръб, свийте крака в коленете и сложете ръце върху бедрата
  • Бавно повдигнете горната част на тялото и изпънете ръце напред
  • Задръжте за 2-3 секунди и бавно спуснете до долу
  • Повторете 10-15 пъти

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортЛюбопитноАлтернативна медицинаБотаникаЗдравни съветиЛайфстайлСоциални грижиСнимкиПсихологияДиетиХранене при...НовиниЛеченияАнкетиТестовеСпециалисти