Начало Спорт Влез във форма Упражнения Профилактика и здраве Упражнения за тазобедрените стави при болка и артрозни изменения

Упражнения за тазобедрените стави при болка и артрозни изменения

Упражнения за тазобедрените стави при болка и артрозни изменения - изображение

Един от най-добрите начини за превенция на артрозните изменения и повлияване на болката в тазобедрените стави са физическите упражнения. Те действат положително върху подвижността, подобряват кръвообращението и засилват мускулите в областта на тазобедрената става. Така при ежедневно изпълняване на няколко прости упражнения може в значителна степен да се подобри ставната функция и да се намали болката и дискомфорта свързани с артрозните изменения при коксартроза.

Трябва да знаем обаче, че болката в областта на тазобедрените стави може да има различна причина, поради което преди да започнем с упражненията е добре да се консултираме с лекар.
Макар при повечето хора с артрозни заболявания физическите упражнения да водят до намаляване на болката и оплакванията, трябва да внимаваме с натоварването на ставите. Ако по време или след упражненията болката се усили, това означава, че трябва да започнем с по-малко повторения (5-6) и постепенно да ги увеличим до 10-15. В общия случай, ако имате силни болки и сериозни оплаквания, е добре с вас да работи специалист кинезитерапевт, който да подбере специални упражнения.

Събиране и разтваряне на бедрата

събиране и разтваряне на бедра 

  • Легнете по гръб с ръце до тялото и изпънати крака
  • Сгънете краката в коленете максимално, без да отделяте ходилата от пода
  • Бавно разтворете коленете до възможния обем, след което ги събере отново
  • Повторете 10-15 пъти

Отвеждане и привеждане на изпънат крак

отвеждане и привеждане на крак 

  • Легнете по гръб с ръце до тялото и изпънати крака
  • Бавно повдигнете единия крак в изпънато положение максимално нагоре
  • Започнете бавно да движите крака максимално навън и навътре, като се стремите да не го сгъвате в коляното
  • Направете по 10-15 повторения за всеки крак
  • Ако имате добра физическа подготовка може да направите упражнението и с двата крака едновременно - като ножица във въздуха

Повдигане на изпънат крак

повдигане прав крак 

  • Легнете по гръб с ръце до тялото и изпънати крака
  • Бавно повдигнете единия крак нагоре до 90 градуса
  • Задръжте за няколко секунди в горно положение и бавно спуснете до пода
  • Направете по 10-15 повторения за всеки крак

Наклони на трупа напред от седеж

наклон на трупа 

  • Седнете на стол
  • Бавно наклонете тялото напред като се опитате с ръце да докоснете палците на краката.
  • Върнете се бавно до изходно положение
  • Направете 10-15 повторения

Махове с изпънат в коляно крак

 махове с крак

  • Застанете прави до стол, който да използвате за опора
  • Хванете се с една ръка за стола, а с противоположния крак започнете да извършвате плавни махове напред и назад.
  • Кракът трябва да е изпънат в коляното, а движението да е само от тазобедрената става
  • Направете по 15 повторения за всеки крак
  • Може да добавите и няколко движения описващи окръжност с ходило движения за всеки крак

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортМедицински изследванияЛюбопитноКлинични пътекиСпециалистиАлтернативна медицинаХранене при...ЛеченияЗдравни съветиСнимкиЛайфстайлАнкетиТестовеНовиниБотаникаЗаведения