Начало Спорт Влез във форма Профилактични и лечебни упражнения З упражнения при подуване, запек и храносмилателни проблеми

З упражнения при подуване, запек и храносмилателни проблеми

З упражнения при подуване, запек и храносмилателни проблеми - изображение

Хиляди хора ежедневно страдат от храносмилателни проблеми, като подуване, запек, тежест в стомаха и др, но малцина знаят, че има упражнения, които могат да им бъдат от голяма полза. Истината е, че няма как да има имаме плосък корем и добра визия, ако страдаме от постоянно подуване или запек, а липсата на движение и неправилния начин на живот са в основата на тези проблеми. Именно заседналия начин на живот и лошата храна в съвременния свят водят до редица заболявания, в това число и на проблемите с храносмилателната система.

По какъв начин ни помагат упражненията?

Упражненията, освен че тонизират коремните мускули, нежно масажират храносмилателния тракт и вътрешните органи, като това действа изключително благотворно на перисталтиката  на червата. Така се подпомага работата на цялата храносмилателната система и се подобрява нейната функция. Самите упражнения са част от китайската лечебна гимнастика Цигун (Чигонг, Чигун) и се използват за регулиране на храносмилането и различни нарушения в храносмилателната система от хиляди години.

Как да изпълняваме упражненията?

Упражненията могат да се правят непосредствено след всяко хранене, но то не трябва да е обилно. Всяко от тях се повтаря най-малко 10 пъти, като изпълнението му е максимално бавно и плавно, съчетано с правилно дишане. Препоръчително е упражненията да се правят поне веднъж дневно, в съчетание с подходящ хранителен режим.

Упражнение 1

  • Застанете коленичили на четири крака, като колената Ви са под тазобедрените стави, а дланите на широчината на раменете.
  • Издишайте и вдигнете дясната ръка и левия крак, докато застанат успоредно на пода.
  • След това с плавно движение, вдишвайки ги придвижете под тялото, навеждайки леко главата и закръгляйки гърба.
  • При вдишването първо издуваме корема и постепенно изпълваме гърдите с въздух.
  • Направете същото упражнение и с лява ръка и десен крак.
  • Повторете 10 пъти за всяка двойка крайници.

Упражнение 2

  • Застанете прави с крака на широчината на раменете.
  • Поставете дланите обърнати напред на нивото на гърдите.
  • Вдишайте бавно, обръщайки дланите към вас.
  • След това издишайте и обърнете отново дланите напред, все едно избутвате въздуха.
  • Повторете цялото движение 100 пъти, комбинирайки го с положителни мисли насочени към храносмилателната система.
  • Може да използвате фразата: "Храносмилателната ми система работи отлично, стомаха и червата ми са отпуснати"

Упражнение 3

  • Застанете прави с крака на широчината на раменете
  • Сплетете пръстите на двете си ръце и съберете длани, навеждайки се към десния си крак.
  • Вдишайте и плавно повдигнете двете си ръце над главата, изпънати в лакти.
  • Вдишвайки се наведете надолу, но към левия крак.
  • Повторете 10 пъти към всеки крак.

Още по темата:

5.0, 3 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияАлтернативна медицинаЛеченияЗдравни съветиЛюбопитноЛайфстайлБотаникаХранене при...ДиетиИсторияЗдравни проблемиНовиниСпортСнимкиПсихологияАнкетиТестовеСпециалистиРецептиМедицински изследвания