Начало Спорт Спортна медицина Спортни добавки Подпомагащи метаболизма Фет бърнъри под прикритие

Фет бърнъри под прикритие

Фет бърнъри под прикритие - изображение

При нужда от сваляне на няколко излишни килограма или при желание да се стопят мазнините в коремната област, много хора се насочват към фет бърнърите, за да стимулират обмяната на веществата и липолизата, наред с потискането на апетита. Много от трениращите или техни познати, имат любима добавка за целта, която вече са изпитали и знаят, че тя им е помогнала. Въпреки това, съществуват няколко други хранителни добавки, които по презумпция не са фет бърнъри, но могат да ви помогнат да отслабнете. Ето кои са тези изгарящи мазнините продукти под прикритие и тяхната тайна.

Суроватъчен протеин

Може би много от вас са почитатели на този протеин и го използват за изграждане на мускулна маса, но знаете ли, че суроватката също помага за отслабване и за поддържане на релефна фигура?

Тайната: Суроватъчният протеин има много голям потенциал за изграждане на чиста мускулатура, когато се спазва добър хранителен режим, в резултат на повишаване скоростта на метаболизма и ускоряване окисляването на мазнините. В клинично изследване, публикувано в списание „Журнал на храненето и метаболизма“ се установява, че хората, които са приемали суроватъчен протеин и са спазвали определен начин на хранене с калориен дефицит, са стопили два пъти повече мазнини и са натрупали също толкова мускулна маса, в сравнение с контролната група, която е била на същия хранителен режим, но без да приема протеини. В допълнение, пиенето на суроватъчен протеин преди храненето стимулира хормоните, които контролират ситостта, а след хранене контролира кръвната захар.

Дозировка: Смесете 10-20 грама суроватъчен протеин изолат или концентрат с 200 милилитра вода и го изпийте 20-30 минути преди закуска и вечеря!

Креатин

Креатинът е царят на силата и изграждането на мускулната маса от десетилетия. Той увеличава мускулната маса, с което ускорява метаболизма. Някои хора смятат, че приема на креатин възпрепятства загубата на мазнини, но това това е погрешно схващане.

Тайната: В изследване, преди няколко години е установено, че хората които са приемали креатин за 28 дни и не са тренирали, са повишили метаболизма си по време на почивка с 3 процента. Още по-впечатляващ е ефекта на креатина по време на тренировка, като тогава метаболизма се ускорява с около 6%. Това означава, че ако искате да увеличите изгарянето на мазнините, най-добрия вариант е да комбинирате креатина с активен начин на живот.

Дозировка: Въпреки, че приема на креатин зависи от телесното тегло и толерантността към него, добра отправна точка е 5 грама, 30 минути преди тренировка и след това още толкова след нея. В почивните дни, вземете 5 грама със закуската и 5 грама по-късно през деня!

Аминокиселини с разклонена верига (ВСАА)

Аминокиселините с разклонена верига се състоят от три отделни аминокиселини, а именно левцин, изолевцин и валин. Те са есенциални и тялото не ги произвежда, което означава, че трябва да се приемат от външен източник, най-често от храната. В света на фитнеса, ВСАА най-често се използват за насърчаване анаболна и антикатаболна среда в мускулите.

Тайната: От аминокиселините в състава на ВСАА, основния „играч“ в анаболния отговор е левцин. Въпреки това, най-добър резултат се получава при комбинацията му с останалите две, макар че левцина е в съотношение 2:1:1 спрямо тях.

Получаването на анаболна среда води до ускоряване на метаболизма и от там и до загуба на мазнини. Освен посоченото действие на левцина, той прави и диетите много по-поносими, тъй като влияе на на производството на лептин и чувството за глад. Лептина е хормон, който се секретира от клетките (основно мастните, но не само), в отговор на приетата храна и действа силно потискащо на апетита.

ВСАА предоставя на черния дроб субстрати за производството на глюкоза (процес, наречен глюкогенеза) за регулиране на кръвната захар, което помага за предотвратяване на глада за сладко и така диетата става по-успешна.

Дозировка: Приемайте по 5-10 грама ВСАА след събуждане, 30 минути преди тренировка, веднага след тренировка и опционално между храненията, за да регулирате глада през целия ден.

Рибено масло

Има ли нещо, което рибеното масло не може да направи? Омега-3 мастните киселини от студеноводните риби са способни да намалят възпаленията, стимулират сърдечно-съдовото здраве, повишават ефективността на сърцето по време на тренировките, поддържат добър профил на липидите в кръвта и наред с това увеличават метаболизма на мазнините и изграждането на чиста мускулна маса.

Тайната: Рибеното масло директно подобрява състава на тялото чрез насърчаване на анаболизма, увеличаване използването на мазнините и намаляване на катаболитния хормон на стреса кортизол. То също така подобрява ефективността на полаганите физически усилия, което означава, че можете да тренирате повече, без да усещате умората.

Дозировка: За да извлечете най-добрите ползи за вашето здраве и фитнес цели, приемайте по 1-3 перли висококачествено рибено масло по време на закуска, обяд и вечеря!

Още по темата:

5.0, 2 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортХранене при...ИсторияЛюбопитноСнимкиЗдравни съветиПрезентацииМедицински изследванияСъставкиБотаникаЛайфстайлАлтернативна медицинаЛеченияТестовеДиетиХрани и ястияРецептиНовини