Начало Спорт Влез във форма Упражнения Йога 12 йога пози, помагащи за по-лесно приспиване на децата

12 йога пози, помагащи за по-лесно приспиване на децата

12 йога пози, помагащи за по-лесно приспиване на децата - изображение

Време е да започнете да използвате йога позите и в отглеждането на вашите деца! Това ще улесни и вашия живот. Може би няма родител, който да не е имал проблеми с приспиването на пълните с енергия малки палавници. Вместо да легнат в леглата, те „летят“ из спалнята и играчките им прелитат от единия край на стаята, до другия. Вероятно и вие имате подобен проблем и се чудите как да успокоите вашите деца, за да можете да ги приспите много по-лесно... Най-лесният начин е именно с практикуването на йога.

Йогата за „лека нощ“ включва продължителни вдишвания и издишвания, които доказано успокояват нервната система. Упражненията са изключително подходящи за децата между 4 и 10 години – в тази граница мъниците са най-активни. Не е необходимо никакво оборудване, можете да използвате йога постелки, но ако не разполагате с такива, килимът в стаята ще ви бъде достатъчен.

При всяка поза обяснявайте на децата какво точно ще се прави, покажете им и те ще ви следват. Това е една чудесна възможност за затвърждаване на връзката между вас и тях.

Поза Слънчево дишане

Упражнението включва дълбоко поемане на въздух с вдигане на ръце над главата, а при издишването ръцете се свалят. Това е много силно успокояваща поза.

Поза Събиране на облаци

Бавното движение успокоява централната нервна система и води до чувство за сигурност на ума и на тялото.

Застанете с разтворени малко над широчината на раменете крака. Вдишайте и леко приклекнете. Ръцете се поставят така, сякаш се държи голяма топка (кажете на децата ви, че държат облак!). При издишването се изправете и вдигнете ръце, все едно се хваща следващият облак и повторете клякането!

Поза петолъчка

Тази поза разтяга и разтваря тялото, включително гърдите, с което се подобрява кръвообращението и дишането, а от там се постига и по-спокоен сън.

Разтворете широко краката си, като пръстите сочат навън. Стегнете бедрата си и притеснете ходилата си силно към земята (представете си, че се опитвате да съберете краката си, но в същото време те остават неподвижни). Разтворете широко ръцете си, така че те да застанат успоредно на пода и се стремете да ги изпънете възможно най-силно.

Поза Извитата планина

Тази позиция отваря съединителната тъкан в страничната част на тялото, като по този начин улеснява дишането.

Вдигнете едната или двете си ръце (в този случай, дланите са долепени една към друга). Вдишайте и изпънете гръбнака си, чрез разтягане на ръцете нагоре. Издишайте и се наклонете странично, възможно най-силно. Повторете няколко пъти и ще усетите как тялото ви се отпуска.

Поза Птица

Когато умът е разсеян, той бързо се изморява. Балансираните пози обаче изискват сериозна концентрация, което насочва ума само в една посока, а от там идва и успокояването му.

Фокусирайте се в една точка, повдигнете единия си крак зад вас, разтворете ръце странично и балансирайте. След това повторете и с другия крак. Сменяйте краката няколко пъти, като се стремите да се задържате в позата възможно най-дълго.

Поза Дърво

Покоят на тялото и концентрацията на ума в тази поза са изключителни. Освен това, чрез нея се подобрява и стойката ви.

Застанете максимално изправени. Вдигнете единият си крак на пръсти, завъртете го странично и подпрете петата си на глезена на другия крак! Задръжте ръцете си странично, лактите са свити и накарайте децата си да долепят дланите си към вашите (както е на снимката)! Останете така за 60 секунди, след което сменете краката!

Поза Калинка

Тази поза отваря тазобедрените сгъвачи, за една по-комфортна почивка през нощта.

Разтворете краката си и насочете пръстите навън. Клекнете, изпънете раменете си назад и съберете ръцете си като за молитва, на нивото на гърдите си. Поставете лактите си от вътрешната страна на коленете си и с леки пулсации ги избутвайте навън, за да се получи разтягане в тазобедрените флексори.

Поза Пеперуда

Позата подобрява гъвкавостта на бедрата, за по-спокоен сън.

Седнете на земята и съберете стъпалата си заедно. Поставете длани върху глезените си, изпънете раменете си назад, след което започнете да правите движения нагоре-надолу с коленете си. Амплитудата не е много голяма, но със сигурност ще усетите разтягането на бедрените мускули и сухожилия.

Пчелно дишане

Бавното пулсиращо вдишване и продължителното издишване е изключително релаксиращо за тялото и ума.

Застанете на колене с изправен гръб и ръце изпънати назад. Вдишайте дълбоко, насечено и бавно, след което издишайте продължително, като през това време се навеждате напред до докосването на земята с чело. При изправянето отново вдишайте по същия начин. Направете 15-20 повторения.

Котешка поза

Заставането в тази поза отнема напрежението от раменете, врата и гръбначния стълб, за да се получи по-добър сън.

Застанете на колене и поставете длани на земята, като бедрата и ръцете ви са перпендикулярни на пода. Вдишайте дълбоко и погледнете нагоре, позволявайки на гръбнака ви да слезе надолу. Издишайте, свалете брадичката си надолу и изправете гръбнака си. Повторете 15 пъти.

Поза Дете

Тази възстановяваща поза разпъва долната част на гърба и бедрата и успокоява централната нервна система. Така се намалява психическото и физическото напрежение.

Застанете на колене, легнете върху тях и изпънете ръцете си напред, поставяйки ги върху земята. Старайте се те да бъдат максимално изпънати. През цялото време дишайте дълбоко.

Шавасана

Завършете практиката с тази успокояваща поза, която е известна с намаляването на безсънието и стреса!

Легнете на пода, отпуснете краката си и прострете ръцете си встрани от тялото, с длани насочени нагоре! Затворете очи, дишайте бавно и дълбоко и се старайте да се отпуснете максимално!

Ще видите, че след това вие и вашите деца ще спите като бебета. Направете тази йога практика ваш навик и ще се наслаждавате на пълноценен сън!

Още по темата:

5.0, 2 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортЛайфстайлЛюбопитноЗдравни съветиСнимкиАлтернативна медицинаИнтервютаЗаведенияНовиниЛеченияХранене при...ДиетиМедицински изследванияИсторияБотаникаРецептиНормативни актовеСоциални грижиОрганизацииАнкетиОбразованиеСпециалистиКлинични пътеки