Начало Спорт Влез във форма Упражнения Йога 5 лесни тибетски упражнения за здраве и дълголетие

5 лесни тибетски упражнения за здраве и дълголетие

5 лесни тибетски упражнения за здраве и дълголетие - изображение

Един от най-лесните начини да поддържате здравето си и да се радвате на дълголетие е като практикувате редовно 5 тибетски упражнения, познати още като "петимата тибетци" или "петте ритуала на младостта и жизнеността". Макар да изглеждат наглед прости, тези упражнения са построени така, че да внесат баланс и хармония в тялото, чрез въздействието върху всички чакри. Те са създадени на основата на Йогата и по същият начин помагат едновременно за поддържане на тялото и духа, чрез премахване на блокажите на жизнената енергия. Поради холистичния си подход, всяко от 5-те упражнения се повтаря 21 пъти, защото тибетците смятат това число за свещено и символ на съвършенство.

За изпълнението на всички упражнения са нужни само около 20 минути, но това е достатъчно за повишаване на тонуса и енергията ви за целия ден. Според източната философия, тези упражнения повишават жизнената енергия, удължават живота, помагат за отслабване и поддържат цялостното здраве. При редовно практикуване, хората, които ги изпълняват, съобщават за регулиране на храносмилателната система, дишането, нервната система, съня и всички процеси в тялото.

Упражненията трябва да се изпълняват в такова темпо, че да не предизвикват прекомерна умора и задъхване. Движенията се изпълняват ритмично, без паузи между отделните упражнения и частите им. Всяко от 5-те упражнения се изпълнява по 21 пъти без рязка граница между начално и крайно положение. За да може да се фокусира енергията упражненията се изпълняват с равномерно дишане.

Упражнение 1

 

  • Застанете прави и разтворете ръце встрани.
  • Ръцете трябва да бъдат хоризонтално на пода, на нивото на раменете.
  • Започнете бавно да се въртите на място по часовниковата стрелка.
  • Когато усетите леко виене на свят спрете.
  • Ако правите упражненията за първи път е нормално да започне да получите замайване след 10-тото завъртане.
  • Затова, ако имате проблеми с главозамайването, започнете с 5 завъртания и постепенно ги увеличавайте. 

Без да правите продължителна пауза пристъпете към следващото упражнение.

      Упражнение 2

      *поставете курсора върху изображението, за да видите упражнението

       

      • Легнете по гръб на земята, най-добре върху постелка за йога.
      • Поставете ръцете с длани върху земята,
      • Леко повдигнете главата напред, притиснете ръцете към земята и повдигнете краката заедно нагоре.
      • В крайно положение краката трябва да бъдат повдигнати вертикално нагоре, но без да се отлепя целия таз от пода.
      • След това в обратния ред свалете краката надолу и придвижете главата назад.
      • Започнете с малък на брой повторения, като постепенно с времето ги увеличавате до достигане на цифрата 21.

      Упражнение 3

      *поставете курсора върху изображението, за да видите упражнението  

       

      • От легнало положение се придвижете до позиция на колене
      • В това положение краката ви трябва да бъдат в контрашпиц, а ъгълът между бедрата и пода да е 90 градуса. 
      • Сложете ръцете зад тялото в областта малко под седалището.
      • Наклонете главата назад и извийте гърба.
      • Върнете се до изходно положение.
      • При извиването на тялото назад вдишвайте, а при връщането напред издишвайте.
      • Повторете до 21 пъти.

      Упражнение 4

      *поставете курсора върху изображението, за да видите упражнението  

       

      • Седнете на постелката с изправени напред крака, а ръцете поставете с длани към земята.
      • Стегнете тялото и повдигнете таза нагоре.
      • В крайно положение тялото трябва да бъде хоризонтално на пода, а главата изтеглена назад.
      • По обратния начин се върнете до изходно положение.
      • Вдишвайте при повдигане на тялото нагоре, а издишвайте при спускането надолу.
      • Повторете колкото пъти можете, като постепенно увеличавате броя им до достигане на 21.

      Упражнение 5

      *поставете курсора върху изображението, за да видите упражнението  

       

      • Застанете в положение като за лицева опора, но с изправна нагоре предна част на тялото.
      • От това положение изтеглете седалището назад и нагоре, докато тялото в заеме формата на равнобедрен триъгълник.
      • Бавно се върнете до изходно положение.
      • Вдишвайте при изтеглянето нагоре, а издишвайте при спускането надолу.
      • Повторете колкото пъти можете, като постепенно с времето достигнете до 21 повторения.

      Още по темата:

      5.0, 4 гласа

      ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

      КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

      СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

      КатегорияЛюбопитноЗдравни съветиЛайфстайлСпортЛеченияСнимкиАлтернативна медицинаИсторияНовиниАнкетиТестовеСпециалистиНормативни актовеСоциални грижиОрганизацииХранене при...ЗаведенияИнтервютаОткритияРецептиПроизводителиОбразованиеКлинични пътекиБотаника