Начало Спорт Влез във форма Упражнения Профилактика и здраве 5 стречинг упражнения при схващане и болки в гърба

5 стречинг упражнения при схващане и болки в гърба

5 стречинг упражнения при схващане и болки в гърба  - изображение

На всеки се случвало след края на работния ден да не може да си намери място от схващане и болки в гърба. В такъв случай най-много би помогнала възстановяваща вана и професионален масаж, но ако нямате възможност за това опитайте да си помогнете сами с тези лесни стречинг упражнения. Те ще отпуснат напрегнатите мускули, ще подобрят кръвообращението, ще освободят гръбначния стълб и така ще намлят болките и чувството за скованост.

В много от случаите болките и схващането на гърба идват изненадващо, без ясна причина и за няколко дни се разпространяват по целия гръб, нарушавайки стойката и походката. Обикновено при хората с хронични проблеми в кръста, най-често първо проблемите започват от там, а при тези с проблеми с врата, започват с болки в областта на шията и лопатките. Причината за отключването на проблемите с гърба може да е свързана както с претоварване и статичната поза, така и с простуда, а в някой от случаите може се провокира от по-рязко движение. Резултатът е един и същ и е свързан със схващане на мускулите на гърба, пареща болка и не рядко неврологични симптоми.

Тези 5 стречинг упражнения имат за цел да въздейства на мускулите по цялата дължина на гърба и включват зоните на врата и кръста. Може да ги правите всяка сутрин и вечер преди лягане, дори да нямате сериозни проблеми с гърба.

Стречинг на врата

Въздейства върху: Трапецовидните мускули

  • Седнете на пода и скръстете крака
  • С лявата си ръка обхванете дясната половина на главата си и я внимателно я изтеглете към лявото рамо.
  • Задръжте тази позиция за 3 дълбоки вдишвания.
  • Върнете се до изходно положение и направете същото на другата страна

Стречинг за бедрата и седалището

Въздейства върху: Крушовидния мускул

  • Легнете по гръб
  • Свийте левия крак и поставете глезена му малко над дясното коляно.
  • Обхванете с ръце бедрото на десния крак и внимателно го издърпайте
  • Задръжте за 3 дълбоки вдишвания и издишвания.
  • Сменете краката и повторете същото с другия крак.

Стречинг със завъртане на гърба

  • Седнете със сгънати назад крака, след което прехвърлете левия крак върху десния.
  • Ако това ви е трудно просто седнете с кръстосани крака.
  • Изпънете дясната ръка и я спуснете покрай лявото бедро
  • Поставете лявата ръка зад тялото и внимателно завъртете тялото наляво.
  • Завъртането трябва да е от раменете, а долната част на тялото да остане неподвижна.
  • Останете в тази позиция за 3 дълбоки вдишвания и издишвания.
  • Завъртете тялото до неутрална позиция и направете същото в другата посока.

Поза дете

  • Застенете на колене и отпуснете тялото напред, изтегляйки ръцете максимално далече от него.
  • Отпуснете главата между ръцете.
  • В това положение трябва да усещате разтегляне в областта на раменете и кръста.
  • Направете няколко дълбоки вдишвания и издишвания, за да се отпусне гърбът ви максимално.

Стречинг за областта на кръста

  • Легнете по гръб и сгънете двата си крака в коленете.
  • Обхванете двете си колене с ръце и внимателно ги изтеглете към гърдите.
  • Задръжте тази позиция за 3 дълбоки вдишвания и издишвания.

Още по темата:

3.5, 2 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортЗдравни съветиАлтернативна медицинаЛюбопитноНовиниЛеченияМедицински изследванияБотаникаХранене при...СнимкиКлинични пътекиИсторияИнтервютаЗаведения