Начало Спорт Спортен дух Актуално в спорта Тренировките с тежести с напредване на възрастта намаляват рисковете от смърт с до 46%

Тренировките с тежести с напредване на възрастта намаляват рисковете от смърт с до 46%

Тренировките с тежести с напредване на възрастта намаляват рисковете от смърт с до 46% - изображение

Тайната за по-дълъг живот се оказа, че се крие в нещо толкова просто, а именно в щангите. Силовите тренировки с напредване на възрастта значително намаляват риска от смърт, това показва проведено наскоро проучване на учени от медицинския университет в Пенсилвания (САЩ).

Екипът провел изследването наблюдава хора на възраст над 65 години, техните навици, дали тренират или не, за период от 15 години. Около 1/3 от участниците са починали за времето на изследването като 10% от тях редовно са се занимавали с фитнес тренировки, но пък те са били с цели 46% по-малко, от онези, които не са се занимавали със спорт.

Разбира се, по-възрастните хора, които до сега не са се занимавали със спорт трябва да бъдат в по-добро здраве, за да започнат със заниманията във фитнеса. Но дори и тези, които страдат от по-силно затлъстяване, от хронични болести като диабет и високо кръвно налягане или имат вредни навици като употреба на алкохол и тютюнопушене, намаляват риска от ранна смърт с 19%.

„Силовите тренировки могат да ви държат активни и независими в златните години на вашия живот“ – до този извод достига авторът на изследването д-р Дженифър Крашневски. „Така не само ще укрепите мускулите си, но ще придобиете по-добра издръжливост и лесно ще пазите равновесие, а наред с това ще увеличите плътността на костите си, които често биват засягани от остеопороза след определена възраст. Със съвкупността от тези фактори, вие ще избегнете лесното получаване на счупвания, които са доста обичайни за възрастните хора, дори и при най-леко падане“ – допълва тя.

„Плюс това, вие ще горите повече калории през целия ден, само от това, че чрез тренировките се увеличава мускулната маса, а това помага за поддържането на здравословно тегло. Така, че ако вече сте на „Ти“ с тренировките във фитнес залата, не пращайте в пенсия вашите гири и щанги!

Не мислете, че възрастта е пречка за тренировки. Възрастните хора, които тренират редовно, имат способността да натрупат сила, която е по-голяма от тази на 10, 15 и дори 20 години по-млади от тях хора, които не тренират редовно, и за това са достатъчни дори не толкова сложни тренировъчни съчетания.“ - казва доктор Крашневски.

 

Още по темата:

5.0, 2 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛюбопитноНовиниЛайфстайлСпортЗдравни съветиИсторияАлтернативна медицинаСнимкиПсихологияХранене при...Социални грижиЛеченияКлинични пътеки