Начало Спорт Спортна медицина Предпазване от травми и възстановяване Възстановяване от спортни травми Упражнения на Валентин Дикул срещу хронични болки в гърба

Упражнения на Валентин Дикул срещу хронични болки в гърба

Упражнения на Валентин Дикул срещу хронични болки в гърба - изображение

Много от вас сигурно не са чували за Валентин Дикул. Той е останал сирак от Втората Световна Война, а майка му почива, когато той е съвсем малък. В родния му град пристига цирк и той е впечатлен от акробатите. Започва да се опитва да прави различни превъртания и да тренира по 5-6 часа на ден, като много скоро вече е част от циркова трупа, а коронният му номер е трапец. При изпълнение му, когато достига височина от 12 метра, уреда се чупи и той пада на земята, получавайки множество травми, включително и на гръбнака. Лекарите му казват, че той няма шанс да проходи отново, но още в болницата, той започва да се опитва да тренира с бутилки и общо взето всичко, до което може да достигне. След изписването му, той не вярва в диагнозата им и следва своя тренировъчна програма с фанатична упоритост. Дори негови близки подкрепят мнението на лекарите и го молят да не тормози тялото си толкова жестоко. Негативните настроения не го спират, той продължава да се бори и след близо 10 години, Дикул се изправя на краката си. След това той създава цяла система за тренировки, с която иска да помогне на хора, които са били в неговото положение. В последствие отваря и рехабилитационен център и в него много хора прохождат отново, след като според медицината е трябвало да останат инвалиди.

Днес ще ви покажа тренировката на Валентин Дикул, която той използва за своите пациенти с хронични болки в гърба:

Упражнение 1

Упражнение на Дикул 1

Легнете по гръб и разтворете странично ръцете си на нивото на раменете с длани към земята, докато краката ви са събрани и изпънати! Без да повдигате главата, раменете или левия си крак, бавно завъртете дясното си бедро наляво! Задръжте така за 2-3 секунди, след това отново бавно се върнете в начална позиция! Повторете същото движение с левия крак! Изпълнете 10 повторения!

Упражнение 2

Упражнение на Дикул 2

Легнете на пода с изпънати крака и разтворени на широчината на раменете! Кръстосайте ръце върху гърдите си! Без да повдигате таза и краката си от земята, завъртете лявото си рамо надясно и задръжте в крайна позиция 2-3 секунди, след което се върнете до стартова позиция! След това се завъртете с дясното си рамо наляво, колкото ви е възможно, и задръжте за още 2-3 секунди! Повторете упражнението на двете страни по 10 пъти!

Упражнение 3

Упражнение на Дикул 3

Заемете идентична начална позиция както при упражнение 1! Без да отлепяте раменете и главата си от земята, изнесете едновременно двата си крака наляво, без да ги разделяте или свивате, останете в тази позиция за 2-3 секунди, след което се върнете. Повторете на противоположната страна! Изпълнете 10 повторения на двете страни!

Упражнение 4

Упражнение на Дикул 4

Заемете начална позиция като при упражнение 2! Без да отлепяте таза и краката си от пода, извийте торса си наляво, извивайки гръбнака и раменния пояс, с плъзгащо движение! Задръжте в тази позиция за 2-3 секунди! Повторете движението и на дясната страна! Отново имаме 10 повторения.

Упражнение 5

Упражнение на Дикул 5

Застанете изправени, гледайки напред! Без да извивате гръбнака си, свийте леко коленете си и се наведете бавно напред, прилепяйки ръцете си до тялото! Останете в тази позиция 2-3 секунди, след което се върнете в изправено положение! Повторете 10 пъти!

По статията работи: Костадин Йочев

Източник: dikul.net

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортЛюбопитноНовиниЗдравни съветиАлт. медицинаЛеченияПсихологияИсторияСпециалистиЗаболявания (МКБ)ИнтервютаОрганизацииСоциални грижиЛайфстайлКлинични пътекиСнимкиХранене при...Нормативни актовеЗаведенияБотаникаФизиологияВидеоГеографияДиетиАнкетиЛичностиНаправления в медицината