Валентино Роси
Валентино Роси е един от идолите на привържениците на моторните спортове, заради неговия неоспорим талант и безбройни успехи. Той открива страстта си към надпреварите още от ранна детска възраст, а само на 18 печели първата си световна титла. От този момент, той никога не пропуска възможност да подобрява рекорд след рекорд. Без съмнение, Доктора е на пистата, за да се превърне в легенда на моторните спортове, и едва ли има някой, който може да оспори това, че той вече е такава. Известен е с това, че той е супер суеверен, особено преди състезание. Неговите ритуали включват навеждане и заставане на коляно, с глава допряна до мотора. Веднъж в едно свое интервю той бе заявил: „Това е просто един миг на съсредоточаване и на разговори с моя мотор, за да се разберем как да стигнем заедно от старта до финала“. Неговите постижения несъмнено го поставят сред най-великите състезатели сред всички в моторните спортове. И въпреки, че е толкова известна личност, той обича да се проявява само на пистите, а в същото време личният му живот остава в сянката на прожекторите. За историята, кариерата и невероятните постижения на Валентино Роси ще научите в следващите редове:
Детство и ранна кариера
Валентино е син на Грациано Роси, който също е бил мотоциклетен състезател. Като дете, той започва да се занимава с картинг, тъй като майка му смята, че моторите са прекалено опасни. Когато е на 5 години, Доктора е сменя 60 кубиковия картинг със 100-кубиков, а през 1990 година печели местният шампионат с новата и по-бърза машина.
В края на 1991 година, Роси вече е преминал при мини пистовите мотори, където също печели много награди. Картингът обаче все още е неговото основно занимание и в националния шампионат той завършва на 5-то място. Баща му решава през 1993 година, че вече е време синът му да се качи на 2 колела и с помощта на няколко свои приятели, включително Клаудио Лузуарди, който е ръководител на Каджива Спорт Продакшън, той осигурява на Валентино 125-кубиковия мотоциклет Каджива Мито.
Младият пилот, още в първото си състезание пада и разбива мотора и въпреки това Лузуарди го насърчава и го кара да участва в първенството на Спорт Продакшън. В началото нещата не са перфектни, но с течение на сезона, Валентино Роси започва да набира увереност и в края на шампионата триумфира с титлата през 1994 година.
Кариера
След победата през 1994 година, Валентино Роси започва все повече да се усъвършенства в клас до 125 кубика и печели националния шампионат на Италия през следващата година, като участва и на Европейското първенство, където завоюва третото място.
Следващата стъпка на амбициозния състезател е Световния шампионат, като първото му участие е аз Гран При на Малайзия през 1996 година, където той се нарежда 9-ти. Това не го обезсърчава и още на следващата година, с мотор Априля, Роси печели титлата., превръщайки се в най-младият състезател в историята с такова постижение.
През 1998 година, Валентино преминава в по-горния клас, до 250 кубика, като още в първия си сезон завършва на второ място, след Лорис Капироси. Още през следващият сезон, Роси вдига титлата при 250-кубиковите машини с тима на Априля.
През 2000 година, Доктора подписва договор с Хонда и преминава в Кралския клас до 500 кубика, където негов ментор е бившият шампион Майкъл Дуан. Роси завършва втори, а първи е Кени Робъртс младши. Сезон 2001 година е по-успешен за Валентино Роси и той става шампион в кралските гонки.
През 2004 година, италианецът подписва с Ямаха и печели шампионата, с което става първия пилот, печелил Кралския клас с два различни тима. В този сезон, от 16 състезания, той печели 9, с което е недостижим на върха.
Сезон 2005 е още по-успешен, като Доктора печели 11 от 16 надпревари и отново вдига над главата си шампионската титла.
През 2006 година, Валентино Роси завършва втори, след Ники Хейдън, изоставайки от него на едва 5 точки. Следващата година е може би най-слабата за Доктора, като той печели едва 4 състезания, преследван от постоянни технически проблеми с машината. Той дори пада в едно о състезанията си и се наранява доста сериозно. В крайна сметка завършва на трето място в генералното класиране.
През 2008 година, Роси си връща добрата репутация, като печели Мото Гран При, завършвайки 9 пъти на първото място през сезона. Следващият сезон също е шампионски, но през 2010 година Валентино пада по време на една тренировка в Мюгело и чупи крака си. Така пропуска 4 състезания, но все пак в крайното класиране остава на трето място.
През следващата година, Роси напуска тима на Ямаха и подписва двугодишен контракт с тима на Дукати. В края на сезон 2012 обаче той обявява, че от следващия сезон отново се връща в Ямаха, след като завършва съответно 6-ти и 7-ми тези 2 сезона с Дукати.
До 2013 година, Валентино Роси е спечелил 106 състезания, 80 от които са в Кралския клас до 500 кубика.
Коментари към Валентино Роси