Начало Спорт Спортна медицина Предпазване от травми и възстановяване Ортезни и протективни средства Спортен тейпинг при плантарен фасциит

Спортен тейпинг при плантарен фасциит

Спортен тейпинг при плантарен фасциит - изображение

Използването на техниката на спортен тейпинг е един от начините атлетите да се справят със заболявания като плантарния фасциит. Целта на спортната лента е да разпредели натоварването по долната повърхност на ходилото и така да намали натоварването върху плантарната фасция и болката. Съществуват различни варианти за поставянето на спортната лентата при плантарен фасциит, но те са близки и изпълняват сходни функции. Едно от предимствата на техниката на тейпинг при плантарен фасциит е, че кракът не е изцяло бинтован и така не се затруднява носенето на спортни обувки.

Повече за причините, симптомите и лечението на проблема може да прочетете в статията: Плантарен фасциит в спорта

Предимства на използването на тейпинг

  • Подобрява биомеханиката и стабилността на ходилото
  • Помага за възстановяването от травми в областта на ходилото
  • Съкращава периода до връщането към състезателната дейност
  • Предпазва от задълбочаване на проблема и допълнителни травми
  • Не пречи на нормалното функциониране на крайника

Вариант на спортен тейпинг при плантарен фасциит

Използвани материали

В какви случаи може да се използва тейпинг техниката на ходилото

  • Превантивно - в спортове свързани с бягане като лека атлетика, футбол, баскетбол с подкрепа и предотвратяване на травми
  • След настъпила травма - За облекчаване на болката и напрежението в областта плантарната фасция

Стъпка 1

Направете един пълен оборот с лента около предната част на глезена. Тази част трябва да се постави внимателно и не прекалено стегнато, като тя ще бъде основа за следващите ленти.Стъпка 1

Стъпка 2

 Задържите ходилото в неутрална позиция и залепете лентата върху вече направената основа във външната и част (2). Обтегнете и залепете лентата назад към петата, а после обратно към основата по външната част на ходилото. Стъпка 2

Стъпка 3

Направете същото, но при връщането към основата прекарайте лентата диагонално по ходилото в посока към предната вътрешна част.Стъпка 3

Стъпка 4

Повторете стъпки 2 и 3 още веднъж за постигане на по-голяма здравина. Притиснете добре лентите, за да се уверите, че са добре прилепнали. Стъпка 4

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортЛеченияНовиниЛюбопитноАлт. медицинаЗдравни съветиБотаникаПсихологияЗаболявания (МКБ)ИсторияЛайфстайлОрганизацииСпециалистиИзследванияНормативни актовеКлинични пътекиИнтервютаАнкетиЗаведения