Начало Спорт Влез във форма Профилактични и лечебни упражнения Упражнения при плантарен фасциит

Упражнения при плантарен фасциит

Упражнения при плантарен фасциит - изображение

Един от важните фактори за профилактиката и лечението на плантарен фасциит са физическите упражнения. Плантарният фасциит е една от най-честите причини за болка в долната част на петата и се среща често при хора занимаващи се със спорт или при пикови натоварвания на ходилото. Редовното практикуването на упражнения може да подобри еластичността на плантарната фасция, да засили мускулите и така да намали риска от развитие на плантарен фасциит. Когато се използват още при първите симптоми на заболяването или в рехабилитацията му, физическите упражнения помагат за по-бързото възстановяване и премахване на болката. Ако упражненията се практикуват с лечебна цел е най-добре да бъде направена консултация с кинезитерапевт или ортопед с цел уточняване на диагнозата и назначаване на подходяща терапия.

Повече за причините, симптомите и лечението на проблема може да прочетете в статията: Плантарен фасциит в спорта

УПРАЖНЕНИЯ ПРИ ПЛАНТАРЕН ФАСЦИИТ В ДОМАШНИ УСЛОВИЯ 

Упражнение 1

 

  • Легнете по корем с изпънати крака
  • Вдигнете болния крак изпънат в коляното на около 20 сантиметра от земята
  • Задръжте в това положение за 5 секунди
  • Спуснете крака и го отпуснете
  • Направете 2 серии по 15 повторения

Упражнение 2

 

  • Легнете настрани, така че увредения крак да се пада отгоре
  • Стегнете мускулите на крака и го повдигнете на 20-25 сантиметра нагоре
  • Задръжте за секунда в горно положение и след това го спуснете бавно
  • Направете 2 серии по 15 повторения

Упражнение 3

 

  • Вземете силно изстудена бутилка с вода или малко кенче
  • Поставете увредения крак върху бутилката и направете няколко претъркулвания, така че тя да премине от петата до пръстите по хода на цялото ходило
  • Направете това 3-5 пъти

Упражнение 4

 

  • Вземете средно голяма хавлия и седнете с изпънати крака на пода
  • Прехвърлете хавлията през травмираното ходилото
  • Издърпайте краищата, изтегляйки ходилото към тялото и задръжте за 15-30 секунди
  • Повторете 3 пъти

Упражнение 5

 

  • Застанете прави с лице срещу стена и се подпрете ръце на нея
  • Издърпайте увредения крак назад и стъпете стабилно на пода
  • Предния крак трябва да е леко свит в коляното
  • Бавно се отпуснете към стената докато усетите леко разпъване
  • Задръжте за 10-30 секунди
  • Върнете се в изходно положение
  • Повторете 3 пъти

Упражнения 6

 

  • Седнете на стол и сложете увредения крак върху коляното на другия крак
  • Хванете с ръка пръстите и предната част на ходилото
  • Издърпайте предната част на ходилото в посока към подбедрицата докато усетите разтягане в областта на ходилото
  • Задръжте за 15 секунди
  • Повторете 3 пъти

Упражнение 7

 

  • Издърпайте ходилото с едната ръка по същия начин както в предно упражнение
  • С другата ръка направете масаж в посока от петата към пръстите, по хода на фасцията на ходилото 
  • Масажът в началото е лек и поглаждащ, а в последствие става по-дълбок
  • Масажът е с продължителност 3-5 мин

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортЛюбопитноСпециалистиНовиниЗдравни съветиАлт. медицинаБотаникаСоциални грижиЗаведенияОрганизацииЛайфстайлКлинични пътекиНормативни актовеИсторияПсихологияСнимкиЛеченияАнкетиОбразованиеВидеоТестове