Начало Спорт Влез във форма Профилактични и лечебни упражнения 7 лесни упражнения за тонизиране на краката, които помагат при разширени вени

7 лесни упражнения за тонизиране на краката, които помагат при разширени вени

7 лесни упражнения за тонизиране на краката, които помагат при разширени вени - изображение

Един от най-често срещаните съдови проблеми, особено сред жените, са разширените вени в областта на краката, познати още като варици. За появата им са отговорни различни фактори, но един от главните е нарушената кръвна циркулация, свързана с липсата на достатъчно движение в ежедневието и работата в седнало положение. Затова един от най-добрите начини да си помогнем е, като бъдем по-активни през деня и правим упражнения срещу разширени вени, чрез които да противодействаме на обездвижването. В противен случай, ако не се вземат мерки срещу развитието на разширените вени, те могат да се превърнат в сериозен здравословен проблем и да доведат до множество усложнения.

Упражненията при разширени вени могат да бъдат от голяма полза както като профилактично средство, така и за подобряване на състоянието при вече образували се варици. Редовното им практикуване противодейства на образуването им, подобрява кръвообращението в долните крайници, укрепва мускулите и намалява тежестта и отоците в краката. Това помага за по-доброто функциониране на вените на краката и предотвратява задълбочаването на проблема.

Следващите упражнения са много лесни и всеки може да ги изпълнява у дома. Имайте предвид обаче, че ако проблемът ви е по-сериозен, не трябва да разчитате само на тях, а задължително да се консултирате с лекар, който да ви назначи правилно лечение. Също така трябва да вземете под внимание и някои основи съвети за безопасност, свързани с изпълняването на упражнения.

Тренировка и разширени вени - съвети за безопасност

Упражнение 1 — Повдигне на пръсти от седеж

Повдигане на пръсти от седеж

  • Седнете на стол и поставете ходилата си на пода.
  • Повдигнете петите и останете на пръсти.
  • След това отново ги спуснете и повторете 10-15 пъти.

Упражнение 2 - Сгъване и разгъване на крак в коляното

разгъване на крак от седеж

  • Останете в същото положение — седнали на стола с крака стъпили на пода.
  • Разгънете единия крак в коляното, така че да застане хоризонтално на пода.
  • След това го сгънете отново и поставете на пода.
  • Направете също и с другия крак.
  • Направете по 10 разгъвания за всеки крак

Упражнение 3 - Кръгове от глезените в легнало положение

Кръгове от глезените от легнало положение

  • Легнете по гръб на постелка за гимнастика и йога.
  • Повдигнете единия крак изпънат в коляното на около 30 см от земята.
  • Започнете да правите кръгове от глезена по часовниковата стрелка, а след това и обратно на часовниковата стрелка.
  • Направете 10 кръга в едната и още толкова в другата, след което сменете краката.

Упражнение 4 - Кръгове с един крак от легнало положение

  • Останете легнали на постелката и повдигнете единия крак вертикално нагоре, а другия оставете на пода.
  • Започнете да правите малки кръгове с изпънатия нагоре крак, движейки го от тазобедрената става.
  • Направете 10 кръга по часовниковата и още толкова обратно на часовниковата стрелка.
  • След това сменете краката и повторете същото и с другия.

Упражнение 5 - Разгъване на крака в коленете от легнало положение

  • Останете по гръб на постелката и повдигнете двата крака вертикално нагоре.
  • Единият крак оставете изпънат нагоре, а другия сгънете в коляно.
  • Започнете да сгъвате и разгъвате последователно единия и другия крак в коляното, като ги редувате. Докато сгъвате единия, разгъвате другия и обратното.
  • Направете общо 20-30 движения с краката в умерено темпо.

Упражнение 6 - Каране на въздушно колело

Въздушно колело

  • Останете легнали по гръб или повдигнете леко горната част на тялото.
  • Единият крак повдигнете изпънат на около 30 см от пода, а другия сгънете в коляното и го придвижете към гърдите.
  • От това положение започнете последователно да сгъвате и разгъвате единия и другия крак в коляното, все едно натискате педалите на въображаемо колело.
  • Направете 20-30 движения с краката, като ги държите във въздуха.

Упражнение 7 - Поза с повдигнати нагоре крака

Поза с повдигнати нагоре крака

Това упражнение може да го правите и самостоятелно, винаги когато имате свободно време. То спомага за подобряването на венозния ток от краката към тялото, като така намалява негативните ефекти от продължителното седнало положение.

  • Легнете по гръб и повдигнете крака нагоре.
  • Краката ви трябва да сгънати под ъгъл 90 градуса в тазобедрените стави и изпънати в коленете.
  • Ако ви е по-лесно може да използвате и стена.
  • Останете в това положение 1-2 минути.

По статията работи: Пламен Георгиев

Модел: Елиза Трайкова

Снимки: Пламен Георгиев

Още по темата:

5.0, 2 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортЗдравни съветиАлтернативна медицинаЛюбопитноЗдравни проблемиФизиологияБотаникаНовиниВидеоКлинични пътекиЛеченияИсторияСпециалистиЛайфстайлПсихологияСнимкиАнкетиТестове