Владимир Чагин
Владимир Генадиевич Чагин е руски автомобилен състезател, седемкратен победител в Рали Дакар в клас „Камиони“. Той е легенда в тази надпревара, като никой няма толкова победи в най-тежката надпревара в света и не е случайно, че той е наричан „Царя на Дакар“.
Кариера на Владимир Чагин
Началото на кариерата на Чагин е през 1996 година. Преди да се превърне в „Господаря на Камаз“ и легенда на руските моторни спортове, пилотът първо сяда зад волана на рали автомобил и печели супер-маратонската надпревара от Париж, през Уляновск, до Улан Батор (Монголия). Още през същата година, той става и световен шампион с Камаз, като разбива хегемонията на тимовете, които използват камионите произведени от водещите компании в света. Така Владимир Чагин става и най-младият пилот на камион, спечелил световната купа. От този момент нататък, руската легенда започва да покорява най-сложните офроуд ралита в света, включително и Рали Дакар.
2002 година се превръща в повратна за Владимир, но още повече за Камаз. Започва производството на състезателни камиони, за чието проектиране основно заслуга има пилотът. Създадени са специални функционални единици, които са обединени в отдел за специално оборудване. Чагин е ръководител на този отдел и взема дейно участие не само в проектирането, но и в монтажа на почти всеки един детайл.
Спортни постижения
Владимир Чагин е победител в редица състезания, включително:
-
Рали Дакар през 2000 г., от 2002 до 2004 г., 2006, 2010 и 2011 година.
-
„Пустинно предизвикателство“ през 1999 година и от 2001 до 2005 година.
-
„Баха“ Италия през 2000 година.
-
Рали Восток – Кападокия през 2003 и 2004 година
-
„Тихият Дон“ през 2003 година
-
„Хазарски степи“ през 2004 и 2006 година.
-
Рали Мастър през 1995, `96, 2000 и 2002 година.
Освен това, той е на почетната стълбичка на Рали Дакар през 2009 година, на „Пустинно предизвикателство“ през 2000 година и на състезанието от Байконур до Москва през 1997 година.
Владимир Чагин държи рекорда за най-много победи на Рали Дакар в 1 клас, като след него са други 2 легенди на това състезание – Карел Лопрайс и Стефан Петерханзел, които са с 6 титли. Петерханзел обаче има общо 11 титли, като 6 са с мотоциклет и 5 с автомобил.
Чагин е избиран и за „Най-добър руски състезател“, носител е на Купата на Русия, а също така е награждаван с множество ордени и медали заради своите постижения. Той е заслужил майстор на спорта, заслужил треньор и редовно изнася лекции в руски и чужди университети.
На 15 август 2011 година, Владимир Чагин обявява, че напуска спорта. Той се оттегля само от състезателната дейност, но не и тима си, като той продължава да е ръководител на развойния отдел, който се занимава с проектирането на спортните камиони на Камаз. Според ръководителя на тима „Камаз Мастър“, Семьон Якубов, Владимир просто е проявил смелост, като е дал възможност и на по-младите пилоти да се качат на подиума. И все пак Рали Дакар не е същото състезание без Чагин...
Коментари към Владимир Чагин