Framar.bg 0
В целия сайт
В целия сайт
Е-аптека
Продукти
Медиа
Здравни новини
Любопитно
Интервюта
Презентации
Научни публикации
Видео
Анкети
Енциклопедия
Заболявания
Симптоми
Анатомия
Алтернативна медицина
Медицински изследвания
Лечения
Физиология
Патология
Ботаника
Микробиология
Медицински журнал
Фармакологични групи
Справочник
Специалисти
Здравни заведения
Образование
Спорт и туризъм
Аптеки
Здравни организации
Нормативни актове
Производители
Кл. пътеки
Здравни проблеми
История
Хранене
Храни и ястия
Хранителни съставки
Хранене при
Диети
Рецепти
Е-тата в храните
Съвети
Lifestyle
Спорт
Психология
Соц. дейности
Интерактивни
0
Е-аптека Промоции
Здравна библиотека
Здравни проблеми Медицинска енциклопедия Заболявания Симптоми и признаци Алтернативна медицина Анатомия Медицински изследвания Лечения Физиология Патология Ботаника Микробиология Фармакологични групи Медицински журнал Взаимодействия История на медицината и фармацията Здравето А-Я
Диагностик
Здравна помощ
Здравен справочник Специалисти Здравни заведения Аптеки Институции и организации Клинични пътеки Нормативни актове Производители Образование Спорт и туризъм Социални грижи Форум Консултации
Здравна медия
Здравни новини Любопитно Интервюта Видео Презентации Научни публикации Анкети Бъди активен Кампании
Здраве и начин на живот
Хранене Хранене при... Рецепти Диети Групи храни и ястия Съставки Е-тата в храните Спорт Съвети Психология Лайфстайл Интерактивни
За нас
За Фрамар За реклама Статистика Общи условия Партньори Екип Кариера Адреси на аптеки Фрамар Блог Важно Автори Програма за лоялни клиенти
Контакти
Назад | Начало Спорт Спортна енциклопедия Известни спортисти Моторни спортове Юта Клайншмид – офроуд рали

Юта Клайншмид – офроуд рали

от 19 ное 2012г., обновено на 13 яну 2021г.
Редактор: Костадин Йочев
Юта Клайншмид – офроуд рали - изображение
  • Инфо
  • Коментари
  • Свързаност
Инфо
Инфо
Коментари
Свързаност

Юта Клайншмид (29/08/1962 г.) е германски офроуд състезател, единствената жена, която е печелила най-трудното рали в света – Париж – Дакар. Тя е родена в Кьолн, но детството и преминава в Берхтесгаден. Освен страстта си към високопроходимите автомобили, тя е известна и с инженерната си титла по физика. Запитана каква е тайната на нейните победи, тя отговоря, че човек трябва да има доверие в себе си и в хората от екипа, с който работи, като не трябва да се страхува от рисковете, а да се изправя срещу тях.

Като доказателство за смелостта и, от 2004 година, тя взима лиценз за пилот на хеликоптер. Колоезденето и е страст, като тя е пресичала Алпите върху велосипед, а през 2004 година е участвала дори в състезания в САЩ.

Професионална кариера на Юта Клайншмид

Първи стъпки в моторните спортове

След завършване на Политехническия университет, Юта започва работа в отдела за развитие на автомобилния концерн БМВ. Там тя прекарва от 1987 до 1992 година. През 1993 година, тя минава на свободна практика като офроуд изпитател и инструктор в различни проекти на големи проекти на различни автомобилни производители, а също така и на свои собствени. Тя обаче е запленена от пустинните ралита, като дори през 1987 те наблюдава едно от тях, като се придвижва заедно със пилотите върху своя мотор БМВ. Според думите и, това е било една от най-страхотните и екскурзии в целия и живот. Запленена от духа на тези състезания, тя участва на Ралито на фараоните в Египет. Въпреки, че има повече опит с бъги, първите и състезателни километри са били на две гуми – използва мотор БМВ, но по-късно се качва на КТМ.

През 1994 година, Клайншмид вече е пилот на бъги, което сама конструира. Следващата година използва Митсубиши, а по-късно се присъединява към екипа на Жан-Луи Шлесер.

Първата жена с етапна победа в рали Дакар

1997 година е специална за Юта Клайншмид. Тя става първата жена, която печели някой от етапите на рали „Дакар“. До 1998 година, тя участва в много офроуд състезания с бъги Шлесер. Най-големият проблем е, че то е едноместно и тя трябва едновременно да шофира и да гледа навигацията, по която пилотите се ориентират в ралитата без обозначен маршрут.

Към края на 1998 година, Юта се включва в германския отбор „Ралиарт“, като за първи път тя ще бъде с навигатор. Изцяло дамският екип завършва четвърти в първото си състезание „Пустинно предизвикателство“ в Обединени Арабски Емирства. През 1999 Юта и Тина Ньорнер участват на рали „Париж – Дакар“, което ги превръща в първите жени, участващи в този тежък преход от над 10000 километра, който се провежда в кал, чакъл и пясъчни дюни. Три дни те са водачи в класирането, но в крайна сметка завършват трети. Успехите обаче тепърва предстоят...

Юта Клайншмид и историческата победа в рали Дакар

През 2000 година, Юта Клайншмид сменя своя навигатор и започва да работи с Андреас Шулц. Още в началото на 2001 година те правят състезанието на живота си и грабват крайната победа на рали „Дакар“. Юта заявява, че и тя и навигатора са правили много опити по отделно, но най-накрая са успели, когато са били заедно.

Германката обича не само офроуд ралитата, но и класическите състезания на писта. Тя не веднъж е участвала в състезания на Нюрбургринг, използвайки Мерцедес SLK и Митсубиши Каризма Ево VІ.

Подписването на договор с Фолксваген

Юта Клайншмид подписва договор с Фолксваген през 2002 година, когато немския автомобилен гигант решава да се включи в офроуд състезанията. Новият модел Туарег е преработен, за да издържи на изпитанието на рали „Дакар“ и останалите офроуд състезания от Световната купа на ФИА. След преминаването в новия отбор, Юта си търси и нов помощник водач. Във Фабриция Понс тя открива идеалния навигатор и още във първото състезание „Дойчланд рали“ те печелят първото място.

През 2004 година, двете дами постигат етапна победа в рали „Дакар“, което е огромен успех за Фолксваген, а през 2005 дори се качват на подиума, завършвайки трети. Това е историческо постижение, тъй като това е първият дизелов автомобил, постигнал подобен успех.

След 2006 година, когато договорът на Юта Клайншмид с Фолксваген изтича, тя продължава кариерата си в отбора „Х-Рейд“, който използва дизеловите двигатели на БМВ Х5, а по-късно правят преработка на БМВ Х3 СС. Тина Тьорнер отново се завръща на познатото си навигаторско място и двете с Юта завършват на шесто място в първото си състезание. След това участват и в рали „Дакар“.

Животът на Юта Клайншмид извън моторните спортове

Юта Клайншмид води редица лекции, като в тях се включват теми за мотивацията на екипа и на самите пилоти, начини за привличане на спонсори, технически аспекти на офроуд състезанията, начините за навигация и успешното достигане до финала и други. Тя също така обича да лети с личния си хеликоптер, да кара велосипед и да прекарва свободното си време в готвене. Да не забравяме, че въпреки големите успехи в този мъжки спорт, тя все пак е дама... 

Още по темата:
  • Рали Дакар Рали Дакар
  • Купата за Автомобилист №1 на Варна поделена между съотборници Купата за Автомобилист №1 на Варна поделена между съотборници
  • Рали Финландия Рали Финландия
  • Световен рали шампионат (WRC) Световен рали шампионат (WRC)
5.0/5 2 оценки

Коментари към Юта Клайншмид – офроуд рали

От сайта От форума
Напиши коментар 0 коментара
  1. Коментирайте Юта Клайншмид – офроуд рали
    www.framar.bg 
    на 20 January 2021 в 00:05
    Коментирайте "Юта Клайншмид – офроуд рали"

СТАТИЯТА е свързана към

  • Спортна енциклопедия
  • Известни спортисти
  • Известни спортисти в моторните спортове
  • Насер Ал-Атия – Принцът на дюните
  • Рали Дакар
  • Карлос Сайнс – автомобилизъм
  • Себастиан Ожие – WRC
  • Световен рали шампионат (WRC)
  • Купата за Автомобилист №1 на Варна поделена между съотборници
  • Офроуд и адреналин - снимки от „Загора Трофи 2016“
  • Рали Финландия
  • Рали Монте Карло WRC
  • Дамско рали Гълъбово 2018 – за жените с бензин в кръвта

ЗДРАВЕН ФОРУМ

Белези по задните части и бедрата

преди 2 дни, 15 часа и 36 мин.

Полезно ли може да бъде прането на дивани и матраци?

преди 9 дни, 1 час и 52 мин.

Препоръки за препарат за премахване на петна и миризма от котешка и кучешка урина

преди 9 дни, 2 часа и 42 мин.

Занимания по време на криза :)

преди 13 дни, 6 часа и 32 мин.
Всички

НАЙ-НОВОТО ВЪВ ФОРУМА

Комбинация от витамини преди зачеване ?

преди 13 дни, 10 часа и 54 мин.

Аугментин 875 mg и нежелани лекарствени реакции

преди 15 дни, 9 часа и 35 мин.

Фламексин 20мг таблетки помага ли при главоболие?

преди 16 дни, 17 часа и 21 мин.

Ставни проблеми след COVID-19

преди 21 дни, 7 часа и 47 мин.
Всички

АНКЕТА

Ще се ваксинирате ли срещу COVID-19?

Виж резултатите
Още интересни публикации
Офроуд и адреналин - снимки от „Загора Трофи 2016“

Офроуд и адреналин - снимки от „Загора Трофи 2016“

от 30 май 2019г. Прочети повече

Фрамар ООД ще доставя до вашата електронна поща актуални оферти и новости!

Можете да промените решението си по всяко време, като кликнете върху връзката за прекратяване на абонамента в долния колонтитул на всеки имейл, който получавате от нас, или като се свържете с нас на buletin@framar.bg. Ние обработваме Вашата информация с уважение. За повече информация относно практиките ни за поверителност, моля, посетете нашия уебсайт. С абонирането за известия по-долу сте съгласни, че може да обработим информацията ви в съответствие с тези условия.

We use Mailchimp as our marketing platform. By clicking below to subscribe, you acknowledge that your information will be transferred to Mailchimp for processing. Learn more about Mailchimp's privacy practices here.

При възникнало съмнение за здравословен проблем или нужда от лечение, моля винаги се обръщайте за медицинска консултация към квалифициран и правоспособен лекар или фармацевт. В никакъв случай не възприемайте дадената Ви чрез сайта информация като абсолютно достоверна и правилна, дори и същата да се окаже такава.
  • Български Фармацевтичен съюз
  • Изпълнителна агенция по лекарствата
  • Комисия за защита на потребителите
  • Министерство на здравеопазването
  • Общи условия
  • Често задавани въпроси
БДА
© 2007 - 2021 Аптеки Фрамар. Всички права запазени! Framar.bg във Facebook
Изработка на уеб сайт от Valival
„Бисквитките“ ни помагат да предоставяме услугите си. С използването на услугите ни приемате, че можем да използваме „бисквитки“.Научете повечеРазбрах