Начало Спорт Спортна медицина Спортни добавки Снабдяващи с хранителни вещества Гейнъри - добавки за покачване на тегло

Гейнъри - добавки за покачване на тегло

Гейнъри - добавки за покачване на тегло - изображение

Тези препарати се използват за покачване на маса и улесняват постигането на целта, която сте си поставили. Гейнърите не са подходящи за употреба, когато искате да изчистите мазнините.

Описание на гейнърите:

Произходът на името на тази група високовъглехидратни напитки е английски - "Weight Gain" - качване на тегло. В гейнърите протеинът е около 25 до 40%. В тях има смес от протеини, бавни, бързи и умерени въглехидрати, аминокиселини и витамини.

Гейнърите се използват за набавяне на нужните калории. Когато целта е покачвана на масата трябва да се приемат доста калории, които трудно биха били набавени от храната. Затова доброто решение на този проблем са гейнерите. По този начин на организма се осигурява нужното количество калории, без да се приемат вредни вещества. Добре е около 25-30% от приеманите калории на ден да бъдат от гейнъри, а останалите от храната.

Видове гейнъри:

В зависимост от съдържанието, съставките и според качеството на въглехидратите се определят различни видовете гейнъри. За всеки тип телосложение има подходящи гейнери. Разликата между различните видове гейнъри е в процентното съдържание на съставките.

  • Има гейнъри, чието белтъчно съдържание е доста ниско 15%, а въглехидратите в тях са 70%.
  • Има и такъв тип гейнъри, които имат 50% белтъчини и въглехидрати около 40%.

Гейнърите се различават още и по качеството на въглехидратите им (баланс нишесте - захари).

  • Съдържанието на някои от гейнърите е с повече захари и по-малко нишесте, те е добре да бъдат приемани след тренировка.
  • Други имат повече нишесте и по-малко захари, при тях е по-добре да бъдат приемани сутринта.

Производството на гейнъри с такава разлика в процентното съдържание е заради различните телосложения.

  • За трудно качващите килограми гейнърите с повече въглехидрати са по-подходящи.
  • Гейнърите с 40-50% белтъчини са подходящи за хората, които лесно качват тегло.
  • В случаите, когато имате излишни мазнини се препоръчват високобелтъчните напитки.

Начин на употреба на гейнърите:

Подходящо е да се приемат след тренировка. Тогава тялото усвоява най-бърз и ефективно хранителните вещества.

  • След тренировките е добре да се приемат тези гейнъри, които имат по-малко нишесте и повече захари, защото захарите зареждат мускулите след физическата активност и биха ускорили възстановителния процес.
  • През първата половина от деня също е възможно да се приемат гейнери с ниско съдържание на захари и повече нишесте.
  • Гейнърите не бива да се приемат късно вечерта, защото въглехидратите, които се съдържат в тях ще преминат в подкожния слой.

Оптималната дневна доза се определя индивидуално. Дозата зависи от начина на живот и от телосложението. Може да се съобразите с правилото, че е добре 30% от калориите да бъдат приемани от гейнър, а останалите да бъдат приемани с храната.

Странични ефекти:

Приемът на гейнъри може да предизвика някои нежелани реакции.

Ако сте алергични към лактоза трябва да избягвате гейнърите, които съдържат суроватъчен протеин, защото може да възникнат някои алергични реакции. Може да се появят сърбежи, подуване на лицето, повръщане и диария. Гейнърите със суроватъчен протеин могат да причинят хипотония, умора, намален апетит, гадене. Продължителното приемане на гейнъри може да повлияе негативно върху бъбреците.

Още по темата:

0.0, 0 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияХранене при...СпортЛюбопитноРецептиСъставкиИсторияЗдравни съветиСнимкиБотаникаПроизводителиНовиниХрани и ястияЛайфстайлДиетиМедицински изследванияЛеченияСпорт и туризъмИнтервютаПсихологияАнкетиТестовеОрганизацииСпециалистиОбразованиеНормативни актовеЗаведенияАлтернативна медицинаОткрития