Начало Спорт Влез във форма Тренировъчни съвети Не позволявайте на метаболизма ви да се забави след лятото

Не позволявайте на метаболизма ви да се забави след лятото

Не позволявайте на метаболизма ви да се забави след лятото - изображение

Все още сме в разгара на лятото и всеки иска да се похвали с тяло, което е подготвял във времето преди плажа и басейните. Лятото обаче идва и със своите ваканционни дейности, вариращи от постоянни купони с много сладки коктейли, да не говорим за „шведските маси“ и количествата храна по тях.

За жалост обаче, идва есента и с възприетите летни занимания и отделянето от тренировките, метаболизма се забавя и резултатите започват да се виждат много скоро... за жалост. Ето защо ви предлагам най-добрите 10 съвета, които да държат метаболизма ви бърз, независимо от сезона. Едно от най-големите предимства да имате бърз метаболизъм е, че дори и да се храните повече и да тренирате по-малко, добрата фигура ви е гарантирана. Това се дължи именно на бързата работа и от там на по-големият разход на енергия на тялото. Всяка една от следващите техники влия малко на метаболизма, но съвкупният им ефект оказва огромно влияние.

Списъкът

Тренирайте с тежести

Това забързва метаболизма ви по няколко начина. Тренировката с тежести може да увеличи консумацията на кислород, дори и след приключването ѝ – с други думи, метаболизмът ви се засилва за часове, а дори и за няколко дни след сесията. Силовата тренировка е и основният начин за стимулиране на растежа на мускулната тъкан. Тази тъкан е метаболитно активна, така че тя изисква калории, дори и когато е в покой. Мускулите също така помагат за увеличаване на броя на ензимите изгарящи мазнините.

Храни със здравословни мазнини

Здравословните мазнини се включват в производството на хормони и възстановяването на клетъчните мембрани в тялото. С използването на правилните мазнини, организмът може да се настрои и да ги използва анаболно. За това обаче се изисква енергия, което означава, че консумираните калории биват изгаряни. Можете да добавите полезните мазнини към диетата си и да приемате калориите от тях, вместо такива от въглехидратите или протеините.

Всяко дребно нещо има значение

Вярвате или не, промяната на някои прости ежедневни навици могат да имат огромно влияние върху метаболизма ви. Обикаляте ли по 20 минути на паркинга на мола, за да откриете най-близкото до входа място? Вместо това, паркирайте в началото на паркинга и отидете пеш до търговския център. Така най-вероятно ще достигнете по-бързо и не на последно място, ще изгорите известно количество калории. Някои от другите начини за ускоряване на метаболизма включват стоенето прав вместо седнал и изкачване по стълбите вместо ползването на асансьор.

Не се страхувайте от въглехидратите

Въглехидратите не са ни врагове. Използването на правилните видове въглехидрати може да бъде ценен инструмент за вашия метаболизъм. Например, можете да изразходвате по-бързо калориите от 20 грама въглехидрати от леща, отколкото същото количество, но доставено от захар. Лещата съдържа фибри и други хранителни вещества, които тялото трябва да поработи, за да ги извлече, а затова е нужна енергия. Включете в менюто си влакнести, ниско гликемични въглехидрати, за да може тялото ви да разходва калории при обработката им.

Вариращи калории

Приемът на различни количества калории е един от най-ефективните методи за поддържане на ускорен метаболизъм. Ако започнете да намалявате приема на определено количество калории, то тялото ви веднага реагира на това и започва да забавя метаболизма, за да успее да се настрои за функциониране с по-малък разход на енергия. Чрез вариращият прием на калории обаче, вие осуетявате този механизъм. Някои хора предпочитат да правят промяната ден за ден и ако целта им е 2000 калории, те приемат единия ден 1800, другия 2200. Аз обаче ви препоръчвам по скоро да приемате седмица или две по-ниско количество калории, след което да преминете на по-голямо количество за същото време. Обяснението е много просто: тялото не реагира мигновено, затова смяната всеки ден не е необходима, използвайте по-големи периоди, защото така и за вас ще бъде по-лесно и няма да се обърквате. А ефектът ще бъде един и същ.

Увеличете приема на протеини

Протеините изискват сложна химическа конверсия от тялото, за да се използват за гориво. Това отнема до 30% от калориите, които консумирате, за да се окислят или да се използват като енергия. Следователно, увеличете калориите доставяни от протеините, за да повишите метаболизма си.

Извършване на високо интензивно кардио

Кардиото с висока интензивност, подобно на тренировката с тежести, ще ви отведе в зоната на анаеробното натоварване. Дори при приключване на тренировката, тялото продължава да обработва отделените остатъчни продукти и да се възстановява от вашата дейност, при което метаболизма се поддържа ускорен.

Увеличете честотата на храненията

Повечето културисти са наясно с тази техника. Консумираната храна изисква преработка, а за това е необходима енергия. По-честото хранене с по-малки порции осигурява необходимите енергия и хранителни вещества, но в същото време постоянно го принуждава да храносмила. Това от своя страна повишава вашият метаболизъм.

Яжте пълнозърнести храни

Изгарянето на калориите по време на храносмилането се дължи на необходимостта от разграждането на храната. Тялото трябва да извлече влакнините и хранителните вещества, като целта разбиват веригите от молекули на съставни части, които се абсорбират в кръвта и изпълняват различни задачи. Когато консумирате полу преработени храни, това означава, че сте свършили по-голямата част от работата на храносмилателната система и тя изразходва много по-малко енергия. Пълнозърнестите храни от своя страна имат повече полезни вещества и имат повече влакна, с което принуждават тялото да работи по-усилено, за да ги използват като енергия. Друго предимство на този тип храни е, че съдържащите се в тях витамини и минерали са кофактор в метаболичните процеси, които тялото използва за изгарянето на мазнини и изграждането на мускули.

Пийте студена вода

Знае се, че тялото изразходва повече калории, когато се опитва да затопли студената вода до телесната температура, но точното количество все още не е уточнено. Очевидно е обаче, че този съвет, заедно с изброените по-горе, ще допринесат за голямата цел, а именно ускоряване на метаболизма.

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортЛюбопитноХранене при...Здравни съветиСнимкиЛайфстайлБотаникаДиетиЗаведенияЛеченияСъставкиИсторияХрани и ястияНовиниРецептиМедицински изследванияАлтернативна медицинаКлинични пътекиСпециалистиАнкетиИнтервютаНормативни актовеОрганизацииСоциални грижиПроизводители