Начало Спорт Спортен дух Спортна мотивация и вдъхновение Когато кросфит навлезе в живота, положителната трансформация на тялото не е мит

Когато кросфит навлезе в живота, положителната трансформация на тялото не е мит

Когато кросфит навлезе в живота, положителната трансформация на тялото не е мит - изображение

Историите на тези мъже са наистина вдъхновяващи... Повечето от тях са били с наднормено тегло, което започва да им се отразява неблагоприятно на здравето, но един ден решават да променят коренно начина си на живот, за да могат да живеят пълноценно. Започват да се занимават с кросфит, а след като успяват да постигнат целите си, те споделят своите тайни на успеха... Вижте ги:

Дъсти Ашфорд

„Когато бях в гимназията и в университета, физическата ми форма беше много добра. Висок съм 168 сантиметра и тежах около 65 килограма. Участвах в състезания с ВМХ и така поддържах формата си. В последствие се роди дъщеря ми и занемарих своите тренировки за цели 4 години. Това се отрази на килограмите ми, които станаха 73 и моето момиченце започна да ме нарича „Дебеланко“.

Един ден косих моравата пред дома ми, когато моят съсед ме покани на парти в неговия двор, в който няколко ентусиасти първо ще направят тренировка около басейна, а също и малко водна гимнастика, след което ще има барбекю. Звучеше ми като страхотна идея, затова се присъединих. Малко раздвижване, охлаждане в басейна, а за награда няколко бири и скара. „Добрата идея“ се оказа един от най-тежките дни в живота ми. Тези момчета бяха истински фитнес маниаци, първо започнахме с бърпи, след което правихме тренировка с пудовки, като половината от упражненията бяха в басейна, като за мой ужас, водата беше 34 градуса. Нямах търпение да преминем към барбекюто и освежаващата бира. Въпреки трудностите обаче, тренировката ме накара да се почуствам отново жив и аз почувствах, че вече съм пристрастен към този начин на тренировки, които в последствие научих, че се наричат кросфит.

Сега съм около 80 килограма, но излишните мазнини вече са превърнати в мускули. Никога не съм бил в по-добра форма, имам повече енергия от моя двегодишен син и се чувствам сякаш съм на 15-16 години.“

Любима тренировка на Дъсти: Грейс – тя представлява 30 повторения на щангистко изтласкване за определено време, като използвам 60-килограмова щанга. Като изключим, че това е една страхотна тренировка, тя е и по-специална за мен – споделя Дъсти. С нея ме запозна една приятелка, която имаше рак на гърдата. Моята майка и баба също се бориха с тази болест, като баба ми не успя да се справи с нея. Ето защо, Грейс е моят начин, да отдам почитта си към нея, а също така да подкрепя всички жени, които водят битка с това коварно заболяване. Всичко това ме кара да се влагам много по-силно в тренировките.“

Джералд Андрес

„Преди да започна да се занимавам с кросфит, не съм се упражнявал особено много – честно да си кажа, единствените упражнения, които правех бяха разтяганията на корема ми след преяждане.

Братовчед ми беше голям любител на този тип тренировки и именно той ме окуражи да опитам. Почти веднага започнах да топя мазнините в тялото си. Всъщност, изчистих около 9 излишни килограма, а в същото време натрупах близо 5 килограма чиста мускулна маса.

Горната част на тялото ми се промени драстично, особено цялата зона на талията, която стана много по-силна. Като оставим това настрана, започнах да изглеждам доста по-добре, а от там се повиши и самочувствието ми. Вече нямам никакви проблеми да играя с часове навън с двете ми дъщери, а не рядко се включвам и в приятелските мачове по баскетбол и плажен волейбол с момчетата.“

Кросфит съвет на Джералд: „Дайте всичко от себе си в тренировките, но поддържайте стабилно темпо така, че не се налага да правите допълнителни почивки по време на изпълнението на дадена серия, извън предвидените такива.

Матю Уолц

„През първите 22 години от моят живот не съм правил тренировка с тежести нито веднъж. Играех футбол и усилията ми бяха основно насочени към кардио заниманията. Понякога правех по няколко лицеви опори и коремни преси, но никога не съм мислил, че силовите тренировки ще ми помогнат за моята игра. Мислех, че натрупването на мускулна маса ще ме направи по-бавен и затова избягвах фитнес натоварванията.

Година след като трябваше да приключа с юношеския футбол и да премина при мъжете, моето фитнес ниво се влоши драстично, тъй като беше трудно да си намеря професионален отбор и започнах да играя на полупрофесионално и аматьорско ниво, а там както знаете тренировките не са толкова интензивни, а се ходи на друга работа и след нея се тренира когато имаш време. Бях в последната година от колежа, като хранителните ми навици не бяха от най-добрите, залагах на бързата храна и газираните напитки, а не рядко ходех на купони и не отказвах алкохол. За много кратко време качих около 10 килограма.

Един ден отидох на гости на моите родители и майка ми ме погледна критично и ми каза: „Отпуснал си се прекалено много. Къде отиде онова стройно момче?“ Погледнах се в огледалото и веднага разбрах, че трябва да направя нещо със себе си. Започнах да ходя на фитнес с братята ми, но резултатите не бяха никак задоволителни... До онзи момент, в който се запознах с един треньор по кросфит.

Сега, четири години по-късно, аз не само стопих излишните мазнини, но и съм значително по-силен и релефен от най-добрите ми години във футбола. Физиката ми се подобрява с всяка изминала тренировка и честно казано тялото ми никога не е изглеждало толкова добре. В първите дни на тренировките по кросфит се чудех как тези момчета ходят на ръце, катерят се по въжета, правят силови набирания и раменни преси надолу с главата, а днес аз съм едно от тези момчета и служа за вдъхновение на начинаещите.“

Съветите на Матю: „Знайте, че всяка тренировка ще ви накара да чувствате натоварването по различни начини, това е интересното на кросфита, но във всеки случай, вие трябва да дадете най-доброто от себе си. Не се обезкуражавайте ако не успеете да направите някое от упражненията от първия път, имате цялото време на света, за да успеете. Ако някой, който е започнал да се занимава с кросфит след вас и успява да направи повече повторения, не се предавайте, продължавайте да работите и нещата ще се подобрят!“

Филип Шепърт

„Тренирах от време на време, но пушех много цигари, дрогирах се и пиех алкохол и хапчета за отслабване, защото не исках да качвам излишни килограми. Тези лекарства започнаха да се отразяват зле на психиката ми и започнах често да изпадам в депресии. Реших да ги спра, преди да се наложи да влизам в клиника за лечение на зависимости и теглото ми започна да скача неконтролируемо, с цели 4 килограма на месец. Това още повече влоши моята депресия и тревожност.

Един ден, докато сменях каналите на телевизора попаднах на кросфит тренировка, която наистина ме впечатли и реших да опитам. След края на този мой първи опит се чувствах страхотно, което ме накара да правя кросфит редовно. Още след втората седмица престанах да робувам на вредните си навици, изхвърлих антидепресантите и започнах да давам всичко от себе си. Успях да натрупам 16 килограма мускули и се чувствам страхотно. Никога не съм бил в по-добро състояние, както физически, така и психически.“

Любим начин за ускоряване изгарянето на калории на Филип: „Когато скачам на въже, правя по два оборота на въжето на всеки скок. За начинаещите това е доста трудно, но открих за себе си, че така сърдечната ми честота много бързо се повишава и в тялото ми се получава „пожар“ за калориите.“

Патрик Моен

Само няколко седмици след като се преместих в друга страна заради работата ми, започнах да се чувствам много зле. Първо си помислих, че съм получил хранително отравяне или стомашно неразположение. Мислех, че ще се оправя, но 2 седмици по-късно нещата започнаха да се влошават. Започнах да ходя от доктор на доктор и всеки беше с различно мнение – единия мислеше, че може би е чернодробна недостатъчност, другият, че имам проблеми с жлъчката, третият, че имам болестта на Крон. За кратко време отслабнах с почти 20 килограма. В крайна сметка, след като ми направиха ендоскопия се установи, че имам цьолиакия (непоносимост към глутен).

Първото и най-важно нещо бе да променя хранителните си навици. След това обаче веднага потърсих място за кросфит тренировки, като малко преди преместването си бях започнал да се занимавам и ми допадаха много. След преместването бях ги спрял, докато се установя, но заболяването ми ме откъсна за известно време. Сега нямах търпение да се завърна към заниманията ми и два пъти седмично се натоварвах сериозно. След около половин година вече бях готов да тренирам по 5-6 дни в седмицата.

Осем месеца по-късно аз почти съм си възвърнал предишните килограми, но чистата ми мускулна маса вече е доста повече от преди, въпреки, че работех като личен треньор в колежа.

Любима тренировка на Патрик: Аманда – при нея се правят три серии с по 9, 7 и в последната серия 5 силови набирания на лост, последвани от същият брой повторения на щангистко изхвърляне (аз използвам щанга с тегло 60 килограма). Започвам да се потя само при мисълта за тази тренировка!“

Бен Суийни

„Преди да започна да се занимавам с кросфит бях бейзболист и правих стереотипните фитнес тренировки, работейки един ден за краката, гърди и бицепс на следващия и така нататък. Също така участвах и в група по спининг, за да подобря работата на сърдечно-съдовата си система и да бъда по-изчистен от мазнините.

Преди 5 години реших да опитам кросфит, след като видях няколко момчета от моята зала да правят много сериозна тренировка. Отидох при тях, попитах ги дали мога да се включа и това беше моето влизане в света на кросфита. Днес аз вече съм треньор и предавам своите умения на следващите любители на истинските функционални натоварвания. Никога не съм бил в по-добра форма, сега съм много по-гъвкав, по-силен и моето общо здравословно състояние е перфектно.“

Съветът на Бен: „Безопасността е на първо място. Избирайте тежести, с които ще можете да изпълнявате упражненията с правилна форма във всички повторения! Ако трябва тренировката да бъде бърза, убедете се, че сте избрали по-леки тежести, които няма да забавят движенията ви! В противен случай няма да получите резултатите, които търсите, а много голяма вероятност има просто да се контузите.“

Джереми Коломбик

Винаги съм се занимавал с вдигане на тежести, но никога не съм получавал най-добрите резултати, които съм очаквал. Когато бях по-млад си мислех, че просто трябва да вдигам по-големи тежести и това ми беше една от най-големите грешки. Веднъж, при опит да изтласкам щанга от лежанка контузих сериозно рамото си. Дълги години след това, винаги при по-сериозни натоварвания чувствах болка в тази част на тялото ми.

След като се възстанових, започнах да работя с треньор, като много бързо започнах да получавам резултати, за които до този момент не можех и да си мечтая. Преди няколко години, личният ми треньор отвори зала за кросфит и ме покани да тренирам при него. С удоволствие приех, но още при първият ми опит не можех да повярвам колко изтощен се чувствам само след 15 минути работа. В действителност бях в доста добра форма, но кросфита се оказа тренировка от много по-високо ниво, отколкото съм очаквал.

След известно време вече успявах да се справям с натоварването и много бързо постигнах най-добрата форма в моя живот. Натрупах мускулна маса, изчистих излишните мазнини и кросфит се превърна в моят начин на живот. Това, което ми харесва е, че само за по-малко от половин час аз изгарям толкова много калории и изразходвам толкова много енергия, че при прибирането ми към моето жилище едва ли не се налага да пълзя.

Най-големият плюс от моите занимания е, че подобрих страшно много подвижността на раменните си стави, тъй като включих много малки мускули в работата си, за които дори не бях чувал до този момент. Това коригиране на дисбаланса в мускулите укрепи ставите на раменете ми и така болките останаха в миналото.“

Съветът на Джереми: „Изберете правилната зала за кросфит, с достатъчно добро оборудване! Посетете няколко треньора и вижте при кой се чувствате най-добре!Също така, не пропускайте да проучите дали самите инструктори са добри и разбират материята, която ви преподават! Това са нещата, които ви трябват, за да извлечете максимума от вашата тренировка.

Още по темата:

5.0, 2 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортСнимкиДиетиЛайфстайлЛюбопитноЗдравни съветиХранене при...Алтернативна медицинаРецептиНовиниТестовеПсихологияЛеченияБотаникаИсторияПроизводителиКалкулатори