Начало Спорт Спортен дух Спортна мотивация и вдъхновение Направих 3 промени в живота си и пълното дете се превърна в атлетичен мъж

Направих 3 промени в живота си и пълното дете се превърна в атлетичен мъж

Направих 3 промени в живота си и пълното дете се превърна в атлетичен мъж - изображение

Карл Парнел си спомня, че когато е бил на около 7 години, той бил като всеяден канибал, всичко което поискал му се давало от неговите родители. Той винаги е бил пълно дете, а в последствие и юноша и възрастен. Макар, че тренира футбол дълги години, неправилното му хранене не му позволява да отслабне и да развие потенциала си за спорта. През 2012 година, думите на неговата 4-годишна дъщеря му действат като удар с чук: „Татко, ти изглеждаш така, сякаш съм те напомпала с помпата на моето колело.“

„Това ме удари силно. Може би не го показах, но бях много наранен. Въпреки това, аз наистина имах нуждата да чуя това.“ - спомня си Карл Парнел.

През следващите 2 години, той преминава през влакчето на ужасите на йо-йо ефекта от различните диети и тренировъчни планове, които не са били подходящи за него. Цикълът се е завъртал, дори да е отслабвал малко, за много кратко време килограмите му са се връщали обратно и той е бил винаги около 98 килограма. Започва да търси тренировъчна програма, която е подходяща за него самия, и се връща отново към ученическия чин. Записва се за онлайн курс по хранене и това е началото на неговата промяна.

„Не можех да намеря някой, който да ми помогне, така че трябваше да си помогна сам.“ - казва Парнел.

Записва се и на курсове за специалисти по храненето и за персонални фитнес треньори, изучава всичко, от хормоните в тялото, до хипертрофията на мускулите. В рамките на първите 6 седмици, Карл започва да променя начина, по който гледа на храната.

„Вярвах на всичко, което четях. Започнах да си мисля, че не знам нищо за храната. Никога не съм мислил за калориите. Никога не съм мислил какво се съдържа в определена храна и какво всъщност то прави с тялото. Всичко, което мислех е какъв ще е вкусът й.

Храните, които той консумира са основно полуфабрикати, като замразени ястия, пици, пържени картофи, изобилие от сладкиши и редовно е клиент на заведенията за бързо хранене. Въпреки, че често посещава фитнес залата, резултатите му са абсолютно незадоволителни, което се дължи основно на лошите му хранителни навици.

Днес, коремните му мазнини са заменени от изваяните плочки, благодарение на дисциплината в храненето му и здравословната доза коремни упражнения, по 3 пъти седмично. Той приписва успеха си на следните 3 съвета:

Обърнете внимание на приема на калории

Парнел признава, че просто е консумирал прекалено много калории всеки ден. След като разбира от колко калории се нуждае тялото му, с неговото ниво на активност, той най-накрая започва да получава видими резултати, когато е на около 2600 калории дневно.

Изградете си навик за балансирано хранене

Диетата, пълна с вредни храни означава, че вие се зареждате с допълнителни калории, сол, прости захари и изкуствени съставки. Сега, Парнел се придържа към балансирани храни, като пилешки гърди за протеин, кафяв ориз за въглехидрати и „купища“ зеленчуци.

Не се лишавайте от нищо

„Научих, че твърде много хора демонизират храната. Ако сте видели нещо вкусно, което е извън диетата ви и ви кажат, че това е забранено, какво ще се случи? Най-вероятно, ще го искате още повече.“ - казва Парнел.

„От време на време се отдавайте на любимата си храна, като това ще ви позволи действително да се придържате към целите си, без да чувствате, че полудявате. Просто следвайте правилото, всичко да е в умерени количества!“ - съветва Карл Парнел.

Но не се заблуждавайте, Парнел не разчита само на диетите, той редовно посещава фитнес залата в последните години. Тренира 4 пъти седмично, редувайки кардио, силови тренировки и упражнения за по-добра подвижност. В допълнение към работата за коремната преса, той обича тези за гърди и рамене, а любимите му упражнения за тези 2 мускулни групи са класическата лежанка и странично повдигане на дъмбели. Преди години, той никога не е успявал да направи 1 набиране на лост, а днес, всички упражнения са станали част от неговия живот. Сега той тежи 68 килограма, притежава добър мускулен релеф, но желанието му е да качи още малко мускулна маса.

Неговото пътуване не приключва до тук: Парнел продължава да се усъвършенства допълнително и прилага всичко научено в обучението на деца в местните училища, за значението на правилното хранене. Мислейки за собственото си дете, той си спомня защо да бъде атлетичен е толкова важно за него.

„Когато започнах да прогресирам към по-добро, аз питах дъщеря ми дали вижда някаква разлика (децата са най-строгия съдник, тъй като са болезнено честни)? Тя ми казваше: „Да, изглеждаш по-малък.“, докато пипаше мускулите ми. Това беше моята силна мотивация“ - обобщава Карл Парнел.  

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортЛайфстайлЗдравни съветиЛюбопитноДиетиСнимкиХранене при...ПсихологияСоциални грижиНовиниРецептиАлтернативна медицинаТестовеЛеченияИсторияБотаникаПроизводителиКалкулатори