Framar.bg 0
0
Е-аптека Промоции
Здравна библиотека
Здравни проблеми Медицинска енциклопедия Заболявания Симптоми и признаци Алтернативна медицина Анатомия Медицински изследвания Лечения Физиология Патология Ботаника Микробиология Фармакологични групи Медицински журнал Взаимодействия История на медицината и фармацията Здравето А-Я
Диагностик
Здравна помощ
Здравен справочник Специалисти Здравни заведения Аптеки Институции и организации Образование Спорт и туризъм Клинични пътеки Нормативни актове Бизнес Социални грижи Форум Консултации
Здравна медия
Здравни новини Любопитно Интервюта Видео Презентации Научни публикации Анкети Бъди активен Кампании
Здраве и начин на живот
Хранене Хранене при... Рецепти Диети Групи храни и ястия Съставки Е-тата в храните Спорт Съвети Психология Лайфстайл Интерактивни
За нас
За Фрамар За реклама Статистика Общи условия Екип Кариера Адреси на аптеки Фрамар Блог Важно Автори Програма за лоялни клиенти Промоционална брошура
Контакти
Назад | Начало Спорт Спортна енциклопедия Спортни съоръжения Писти Нюрбургринг

Нюрбургринг

от 06 дек 2012г., обновено на 03 авг 2015г.
Нюрбургринг - изображение
  • Инфо
  • Продукти
  • Коментари
  • Свързаност
Инфо
Инфо
Продукти
Коментари
Свързаност

Нюрбургринг е комплекс за практикуване на моторни спортове, който се намира до селото Нюрбург в Германия. Разположен е на около 70 километра южно от Кьолн и на 120 км северозападно от Франкфурт. Разполага с писта, на която се провежда Гран При от Формула 1, която е построена през 1984 година, както и по-старата северна писта, чиято история започва през 20-те години на миналия век. Северната писта е построена около селото и старинния замък в планината Айфел. Старата писта е наречена „Зеленият ад“ от Джаки Стюард, защото е една от най-трудните и взискателни писти в света. Цялата писта е с дължина 28,264 километра, но тя се разделя на четири части – „Северната дъга“ е 22,810 км, а „Южната дъга“ е 7,747 км, а част от тях са „Финалната дъга“ и „Бетонната дъга“, която минава в близост до пропаст. Между 1982 и 1983 година, старата старт-финална зона е била разрушена и на нейно място се изгражда южната писта, която се използва за международни състезания. Съкратена е и „Северната дъга“, която днес се използва за състезания, тестове и е с публичен достъп.

История на Нюрбургринг

1927-1939: Началото

В началото на 20-те години се провеждат състезания по обществените пътища в планината Айфел. Скоро се установява, че това е доста опасна практика и е решено да се построи писта, по подобие на Монца в Италия и АВУС в Берлин, която обаче да бъде с по-различни характеристики. Пистата се прави по билото на планината, като се копира на модела, където се провежда едно от най-значимите състезания по онова време – Тарга Флорио. Нюрбургринг е трябвало да бъде огледало на германската автомобилна техника и състезателен талант. Строежът е поверен на Айхлер Ахитектурбюро от Равенсбург и на главния архитект Густав Айхлер, като неговото начало е през 1925 година. Пистата е открита на през 1927 година, като първото проведено състезание на нея е по колоездене, което е кръг от Световното първенство. Месец след него се провежда и първото автомобилно състезание. Пистата се състои от 174 завоя до реконструкцията и през 1971 година, като нейната широчина е 8-9 метра. Рекордната средна скорост за цялата писта е на Луи Хирон, който постига 112,31 км с неговото Бугати. През 1939 година се провежда последното състезание по цялата дължина, а бъдещите такива се правят на „Северната дъга“. Мотоциклетите и автомобилите от по-нисък клас използват предимно по-кратката и лесна „Южна дъга“. Легенди на тази писта до Втората Световна Война стават Рудолф Карачиола, Тацио Нуволари и Бернд Розмайер.

1950-1970: „Зеленият ад“

След войната, първите състезания започват да се провеждат през петдесетте години на ХХ век и Северната отсечка на Нюрбургринг се превръща в основна писта за немската Гран При във Формула 1 (само през 1959 година е използвана АВУС в Берлин). Появяват се нови пилоти, които започват да доминират на тази писта, като част от тях са Алберто Аскари, Стърлинг Мос, Джеки Стюард, Джеки Икс, Хуан Мануел Фанджо и Джон Съртис. На 5 август 1961 година, Фил Хил успява да направи обиколка за под 9 минути, като средната му скорост е била 153,4 километра в час, а автомобилът му е Ферари 156.

До края на 60-те години, Северната отсечка на Нюрбургринг, както и още няколко писти, стават много опасни за новите автомобили от Формула 1, заради скоростта, която развиват. Затова е добавен шиканът Хохенрейн преди старт-финалната права, за да се намали скоростта при влизането в пит-стопа. През 1970 година, след фатален инцидент с участието на пилота Пиърс Коридж, част от френските пилоти бойкотират състезанието в Германия, като искат да се направят значителни подобрения по сигурността на пистата, каквито са направени на СПА в Белгия, година по-рано. Така, през тази година състезанието е преместено на Хохенхаймринг, която вече е била променена, за да отговаря на новите изисквания. Така, реконструкцията на Нюрбургринг започва през 1971 година и продължава до 1983 година.

1984 г.: Новата писта за Гран При


Южната писта на Нюрбургринг е отворена през 1984 година, като тя отговаря на най-високите стандарти за безопасност. Счита се обаче, че тя е само бледо подобие на по-големият си брат – Северната писта. Дори някой от по-запалените фенове на старата писта наричат новата „Айфелринг“, тъй като я смятат за недостойна за името Нюрбургринг.

На откриването пристигат много известни пилоти. Те се състезават с еднакви автомобили – Мерцедес 190 Е 2,3-16, а на стартовата решетка застават Елио де Анжелис, Джак Брамам, Фил Хил, Дени Хълм, джеймс Хънт, Алън Джоунс, Жак Лифит, Ники Лауда, Стърлинг Мос, Ален Прос, Карлос Ройтман, Кеке Розберг, Джоди Шектър, Аертон Сена, Джон Съртис и Джон Уотсън. Голямо впечатление прави представянето на Ники Лауда, който не успява да пристигне навреме за квалификациите и започва състезанието от най-задната позиция. В крайна сметка завършва на второ място, като не успява да изпревари само Сена.

Освен Гран При от Формула 1, на пистата се провеждат и „1000 киломатра на Нюрбургринг“, сериите DTM, в които участват Ауди, Мерцедес и БМВ, състезания, състезания с мотори и камиони, провежда се „Олттаймер Гран При“ за стари състезателни автомобили, а също и концерти (Рок на пистата).

След успехите на Михаел Шумахер и първата спечелена от него Световна титла, на Нюрбургринг започва да се провежда Гран При на Европа от 1995 до 2006 година, а също и състезанието за голямата награда на Люксембург. От 2007 година, Нюрбургринг и Хокенхаймринг се редуват като домакини на немската Гран При от Формула 1.

През 2007 година, на Гран При на Европа, шиканите, познати до този момент като Ауди S (8-ми и 9-ти) са преименувани и от тогава носят името на най-великият пилот от Формула 1 – Михаел Шумахер. Немският пилот се бе отказал година по-рано, но след завръщането си през 2010 година, той имаше честта да премине през този участък от пистата, който носи неговото име. Той е едва вторият пилот, който е имал това удоволствие, като първият е Аертон Сена, който има шикан на негово име в Аутодромо Хосе Карлос Паче.

Още по темата:
  • Защо автомобилните състезатели от Формула 1 са подложени на екстремно физическо натоварване Защо автомобилните състезатели от Формула 1 са подложени на екстремно физическо натоварване
  • Болид за Формула 1 Болид за Формула 1
  • Картинг Картинг
  • Водна Формула 1 Водна Формула 1
5.0/5 1 оценка

Продукти свързани със СТАТИЯТА

ПИСТА FANTASTIC TRACKS SUPER LOOP
25.90лв.

ПИСТА FANTASTIC TRACKS SUPER LOOP

КОЛИЧКИ ЗА ПИСТА FANTASTIC TRACKS SUPER LOOP
17.90лв.

КОЛИЧКИ ЗА ПИСТА FANTASTIC TRACKS SUPER LOOP

СЪСТЕЗАТЕЛНА ПИСТА ОТ ТРЪБИ EASYMAXX CAR RACETRACK
69.00лв.

СЪСТЕЗАТЕЛНА ПИСТА ОТ ТРЪБИ EASYMAXX CAR RACETRACK

Коментари към Нюрбургринг

От сайта
Напиши коментар 0 коментара
  1. Коментирайте Нюрбургринг
    www.framar.bg 
    на 17 May 2025 в 13:17
    Коментирайте "Нюрбургринг"

СТАТИЯТА е свързана към

  • Спортна енциклопедия
  • Известните спортни съоръжения
  • Известни писти
  • Най-добрите места за ски през лятото в Европа
  • Защо автомобилните състезатели от Формула 1 са подложени на екстремно физическо натоварване
  • Болид за Формула 1
  • Картинг
  • Най-опасните ски маршрути в света
  • Индианаполис Мотор Спийдуей
  • Водна Формула 1
  • Най-добрите дестинации за ски в Източна Европа
  • Льо Ман / Сиркюит дьо ла Сарт
  • Баку Стрит – най-новата писта в календара на Формула 1
googletag.pubads().definePassback('/21812339056/Baner300600', [300, 600]).display();

ЗДРАВЕН ФОРУМ ПО ТЕМАТА

Спорт и безопасност при децата при каране на велосипед

преди 1478 дни, 22 часа и 36 мин.

Спорт за човек с херния – възможно ли е?

преди 1904 дни, 21 часа и 35 мин.
Всички

НАЙ-НОВОТО ВЪВ ФОРУМА

Услуги в България на speedybook.pro

преди 1 дни, 1 час и 22 мин.

Какво представлява прозяването

преди 5 дни, 16 часа и 22 мин.

Кои са летните фестивали, които ще посетите?

преди 5 дни, 16 часа и 33 мин.

Шалгам - сок от виолетов морков за детоксикация

преди 5 дни, 16 часа и 40 мин.
Всички

АНКЕТА

Прозрачна ли е благотворителността в България?

Виж резултатите

Е-АПТЕКА ПОСЛЕДНО ОБНОВЕНИ

ПОУМОН ХИСТАМИН 30 СН

РУУФ РАТ КАПАН ЗА МИШКИ И ПЛЪХОВЕ С ЛЕПИЛО 18 / 13 см CATCHMASTER

НИВЕА СЪН PROTECT & MOISTURE ХИДРАТИРАЩ СЛЪНЦЕЗАЩИТЕН СПРЕЙ ПОМПА SPF50+ 270 мл

СОЛИНГЕН МАГНУМ КЛЕЩИ ЗА НОКТИ 003

ОРТОТЕХ ОРТО СОФТ РАЗДЕЛИТЕЛИ ЗА ПРЪСТИ ХАЛУКС ПРОТЕКТ

ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ

V08BA рентгеноконтрастни средства, съдържащи бариев сулфат

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 16 май 2025г. в 16:39:11

МАГНЕЗИЕВ БИСГЛИЦИНАТ капсули 200 мг * 120 НАТУРАЛ ФАКТОРС

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 16 май 2025г. в 16:27:52

V08BA рентгеноконтрастни средства, съдържащи бариев сулфат

Коментар на: Десислава Петрова от 16 май 2025г. в 16:20:59

МАГНЕЗИЕВ БИСГЛИЦИНАТ капсули 200 мг * 120 НАТУРАЛ ФАКТОРС

Коментар на: Петя Петкова от 16 май 2025г. в 15:53:33

НИЛАЦИД ГАСТРОГЕЛ саше * 20

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 16 май 2025г. в 15:24:57
При възникнало съмнение за здравословен проблем или нужда от лечение, моля винаги се обръщайте за медицинска консултация към квалифициран и правоспособен лекар или фармацевт. В никакъв случай не възприемайте дадената Ви чрез сайта информация като абсолютно достоверна и правилна, дори и същата да се окаже такава.
Данни на Фрамар ООД:
  • Фрамар ООД, ЕИК: 123732525, Стара Загора, ул. Петър Парчевич № 26, телефон: 0875 / 322 000, e-mail: office@framar.bg
  • За контакт
  • Borika
  • MasterCard
  • mastercard securecode
  • Visa
  • verified by visa
Информация:
  • Общи условия
  • Политика за поверителност
  • Политика за използване на бисквитки
  • Право на отказ от договора
  • Рекламации
  • Доставка
  • Плащания
  • Отстъпки за регистрирани клиенти
  • Промоции и безплатна доставка
  • Често задавани въпроси
  • Карта на сайта
  • При възникване на спор, свързан с покупка онлайн, можете да ползвате сайта ОРС
  • Български Фармацевтичен съюз
  • Изпълнителна агенция по лекарствата
  • Комисия за защита на потребителите
  • Министерство на здравеопазването
БДА NextGenerationEU DMCA.com Protection Status
© 2007 - 2025 Аптеки Фрамар. Всички права запазени! Framar.bg във Facebook
Изработка на уеб сайт от Valival