Начало Спорт Спортна медицина Спортни добавки Снабдяващи с хранителни вещества Соев протеин

Соев протеин

Соев протеин - изображение

Oт соята се извлича соевия протеин, който предлага множество ползи за здравето, някои от които те първа предстоят да бъдат открити. Соевият протеин е получил повишено внимание през последните години, когато масово е започнал да бъде приеман от вегетарианци и да бъде използван в производството на соеви продукти като салатни дресинги, месни аналози, напитки, зърнени закуски и други. Соята е бобово растения, което не съдържа холестерол и е с ниско съдържание на наситени мазнини. Соевите зърна са единствената растителна храна, която съдържа всичките 8 незаменими аминокиселини. Соевите зърна също са добър източник на фибри, желязо, калций, цинк и витамини от група B.

Ползите от соевия протеин са много:

Соевият протеин допринася за контрола на теглото, хипергликемията и намалява телесната маса. Той поддържа нивата на холестерол в нормални граници, като блокира усвояването на LDL холестерола. Помага за намаляване риска от сърдечно-съдови заболявания и поддържа здрава имунната система. Някои проучвания показват, че соевият протеин може да намали риска от рак на гърдата и простатата. Соевият протеин увеличава производството на хормоните на щитовидната жлеза, което е предимство за културистите, които желаят да намалят мазнините в тялото си.

Соевият протеин е най-добрият начин да се увеличи или допълни приемът на протеин. Той има голямо количество BCAA (верижно разклонени аминокиселини), което го прави идеален за мускулния растеж и протеиновите диети. Ползите от соев протеин идват предимно от неговото съдържание на изофлавони. Изофлавоните са съединения на растителна основа и имат подобна функция в организма като естроген. Соевите изофлавони влияят на естрогенните рецептори и на естрогена в тялото, по този начин може да се увеличи или намали въздействието на хормона в тялото, но не и количеството на естрогена в него.

Почти всички могат да се възползват от използването на соеви протеинови добавки. По-специално, тези, които имат лактозна непоносимост или хора, които спазват вегетарианска диета и искат да увеличат приема на протеини. Соевият протеин може да бъде използван като добавка за наддаване на тегло или за отслабване. Можете да отслабнете ако соевият протеин се превърне в заместител на едно или две ваши хранения на ден. Соята подпомага катаболизма на мазнините в тялото и осигурява твърдостта на мускулите. Ако се надвиши оптималния дневен прием на протеин, той ще се преобразува в мазнини и тогава се преминава към режим на качване на килограми.

Употреба

Соевият протеин е подходящ за употреба преди и след тренировка, през деня като заместител на хранене и вечер преди сън. Препоръчителната дневна доза е 30 гр. (съдържа около 110 калории и 25 гр. белтъчини), приеман с вода или обезмаслено мляко за хората, които са в отслабващ режим.

Странични ефекти

Не са докладвани странични ефекти, освен ако имате непоносимост към соя и спазвате оптималната дневна доза. Дългосрочната протеинова диета може да повиши риска от сърдечно-съдови заболявания, бъбречни проблеми и увреждания на черния дроб.

Ако вземате някакви други медикаменти е добре да се консултирате с личния си лекар.

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортАлт. медицинаХрани и ястияНовиниРецептиЗдравни съветиЛюбопитноБотаникаЕ-тата в хранитеХранене при...СъставкиДиетиФизиологияВидеоЛайфстайлСнимкиИзследванияЛечения