Начало Спорт Спортна медицина Предпазване от травми и възстановяване Ортезни и протективни средства Спортен тейпинг за поддържане на свода на ходилото

Спортен тейпинг за поддържане на свода на ходилото

Спортен тейпинг за поддържане на свода на ходилото - изображение

При много спортисти имащи ортопедични проблеми със стъпалата се налага използването на спортен тейпинг за поддържане на свода на ходилото. Тази тейпинг техника е създадена с цел да стабилизира надлъжния свод на ходилото и да намали стреса действащ върху него по време на спорт. Тя може да бъде използвана в както в профилактиката, така и в лечението на различни травми и заболявания на долния крайник и ходилото. Най-често се прилага при нарушения в биомеханиката на ходилото, като различни степени на плоскостъпие и свързаните с тях проблеми.

Ползи от тейпинга на свода на ходилото

  • Стабилизира ходилото и подобрява биомеханиката му.
  • Помага за по-бързото възстановяване от травми на долните крайници.
  • Помага за по-ранно връщане към спорт.
  • Намалява риска от задълбочаване на плоскостъпието
  • Предпазва от проблемите свързани с плоскостъпието в спортовете с голямо натоварване на ходилата (като бягане на дълги разстояние)
  • Помага за корекция на плоскостъпие, чрез поддържане на надлъжния свод

Показания за тейпинг на свода ходилото

  • При различна степен на плоскостъпие.
  • При риск от спадане на свода на ходилото.

Нужни материали

  • Тейп с цинков оксид с ширина 3,8 см.
  • Еластичен бинт с лепило с ширина 5 см.
  • Ножици.

Техника на спортния тейпинг

Стъпка 1: Сложете крака върху кушетка и поставете ходилото в отпуснато положение извън нея. Вземете лентата с цинков оксид и залепете една лента, започвайки от горната част на ходилото минавайки зад възглавничките на пръстите и завършвайки също върху горната част. Не стягайте прекалено много тейпа, а просто го прилепете плътно към кожата.

 

Стъпка 2: Залепете втора лента тейп зад първата. Направете го по същия начин, но поставете лентата така, че да покрива 1/2 или 2/3 вече поставената.

 

Стъпка 3: Залепете по същия начин още 3-4 ленти докато достигнете средата на петата. Не нужно да покривате цялото ходило и пета, а глезена трябва да остане свободен.

 

Стъпка 4: Погледнат отгоре тейпинг техниката трябва да изглежда така

Стъпка 5: След като сте завършили всички напречни ленти, поставете две успоредни надлъжни ленти, които да ги фиксират. Оставете малко разстояние между двете надлъжни ленти.

 

Стъпка 6: В последния етап на тейпинга вземете лек еластичен бинт с лепило. Направете няколко циркулярни оборота с бинта като започнете и завършите в горната част на ходилото, покривайки подлежащия тейп.

Още по темата:

5.0, 2 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортЛеченияЛюбопитноЗдравни съветиНовиниАлтернативна медицинаБотаникаЗаболявания (МКБ)ПсихологияИсторияОрганизацииКлинични пътекиСпециалистиНормативни актовеИнтервютаЛайфстайлМедицински изследванияАнкетиЗаведения