Начало Спорт Спортна медицина Предпазване от травми и възстановяване Ортезни и протективни средства Спортен тейпинг на коляно

Спортен тейпинг на коляно

Спортен тейпинг на коляно - изображение

Един от начините за предпазване от травми на коляното при спорт е прилагането на техниката на спортен тейпинг. Той може да се използва както да предотврати евентуална травма, така и да защити коляното при вече съществуваща такава. Това важи в най-голяма степен за динамичните спортове, при които играчите трябва да бягат, да скачат и да сменят бързо посоката, при което натоварването върху колената се увеличава значително. Така, макар и много атрактивни за публиката, спортовете като футбол, волейбол, баскетбол, тенис, крият риск от контузии и травми на колената при играчите. Съществуват множество варианти на тейпинг в зависимост от защитата и стабилизацията, която се търси. Без значение от начина на тейпинг се спазват общите правила за поставяне на спортен тейп.

Примерен спортен тейпинг за коляно с протективна и стабилизираща цел 

Използвани материали:

В какви случаи може да се използва този тейпинг?

С превантивна цел - За предотвратяване навяхвания на коляното и увреди на медиалния колатерален лигамент, кръстни връзки, менисци, при високорискови спортове като ски, футбол, баскетбол

След травми - За предпазване от допълнително уреждане след травма на медиален колатерален лигамент, кръстни връзки, менисци.

Забележка: Ако е налице окосмяване предварително поставете спортна лента за подплата (подложка).

Стъпка 1

Използвайте еластичен тейп, за да направите няколко обиколки около бедрото, на няколко сантиметра над коляното. Еластичните ленти трябва да са добре закрепени, за да служат като основа на нееластичния тейп, който се поставя в последствие.стъпка 1

Стъпка 2

Направете същото и на няколко сантиметра под коляното. Внимавайте лентата в горната част да е на еднакво разстояние от коляно, с тази от долната част.

 стъпка 2 

Стъпка 3

Използвайте нееластичен тейп за направите диагонална лента между долната и горна основа от тейп. Първата лента от нееластичен тейп се поставя диагонално по външната част на коляното. Поставянето започва в предната долна част и преминава назад и нагоре.стъпка 3

Стъпка 4

Втората лента се кръстосва с първата като заедно образуват "Х". Пресечната точка на двете ленти е зоната на максимална стабилност и тя трябва да бъде на нивото на колянната става. Посоката на поставяне е пак отдолу нагоре, като лентата завършва в областта над колянното капаче.стъпка 4

Стъпка 5

Третата лента поставете вертикално пресичайки средата на първите две. Посоката на поставяне е отдолу нагоре.
Направете още един слой от три нееластични ленти(стъпка 3,4,5) покриващи на 80% първите за по-голяма стабилност.
стъпка 5

Стъпка 6

Повторете поставянето на нееластични стабилизиращи ленти и от вътрешната страна на коляното.

Забележка: За по-голяма стабилност на свързващия тейп, може да повторите стъпка 1 и 2.

стъпка 6

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортСпециалистиМедицински изследванияЗдравни съветиЛюбопитноНовиниСнимкиКлинични пътекиЛеченияЗаведенияЗаболявания (МКБ)ПсихологияИсторияОрганизацииЛайфстайлНормативни актовеБотаникаИнтервютаАнкетиХранене при...Алтернативна медицина