Начало Спорт Спортна медицина Предпазване от травми и възстановяване Ортезни и протективни средства Спортен тейпинг на палеца на крака

Спортен тейпинг на палеца на крака

Спортен тейпинг на палеца на крака - изображение

Много често при спорт може да се получи травма на палеца на крака и това да наложи поставянето на превръзка, позната още като спортен тейпинг. Целта на превръзката с терапевтична лента е временно да се ограничат движенията в палеца и така спортиста да се предпази от допълнителни увреди. Тейпинг може да се направи както веднага след настъпила травма по време на игра, така и профилактично или при наличието на стара травма. Поради това, че анатомично палеца е най-често по-дълъг от другите пръсти, той често може да бъде контузен или навехнат. Това е характерно за бойните изкуства или спортовете на изкуствен терен, където силен удар с палеца на крака в настилката и от друг играч може да доведе до болезнена травма. Важно при такъв тип травма е при първа възможност да се направят допълнителни изследвания като рентгенография, които да изключат счупване на кости и други травми.

Вариант на спортен тейпинг на палеца на крака с имобилизираща и предпазваща цел

Нужни материали:

  • Нееластичен спортен тейп с лепило с ширина 25 мм (2.5cm Zinc Oxide Tape).
  • Лек еластичен бинт с ширина 5 см.
  • Аксесоари за превръзка.

В какви случаи може да се използва тейпинг техниката:

  • При навяхване на палеца на ходилото.
  • При скорошна травма в областта на палеца.
  • За предпазване на палеца от травма, при контактните спортове. 
  • При пуквания на фалангите на палеца.

Техника на поставяне на тейп на палеца на ходилото

Стъпка 1: Поставете ходилото на кушетка в анатомична и удобна за работа позиция. Най-добре е да сте легнали по гръб, а ходилото да е перпендикулярно на кушетката.

Стъпка 2: Направете циркулярно един оборот с лента в средната част на ходилото.

Стъпка 3: Направете 1-2 оборота с тейп около палеца, в областта под нокътя.

 

Стъпка 4: Залепете една стабилизираща лента от палеца към средната част на ходилото.

 

Стъпка 5: Направете втора допълнителна стабилизираща ленти от върха на палеца до средната част на ходилото, покриваща частично първата.

 

Стъпка 6: Направете  още 1-2 стабилизиращи ленти от палеца до средната част на ходилото, докато покриете цялата част зад него. Направете допълнителни циркулярни превръзки около палеца и средната част на ходилото за по-голяма стабилност.

 

Стъпка 7: Ако е нужна допълнителна стабилност, върху тях поставете една лента от по-широк тейп или бинт.

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортЗдравни съветиСпециалистиМедицински изследванияЛеченияЗаведенияЗаболявания (МКБ)ЛайфстайлАлтернативна медицинаЛюбопитноПсихологияИсторияНовиниОрганизацииКлинични пътекиНормативни актовеБотаникаИнтервютаАнкетиХранене при...Снимки