Начало Спорт Влез във форма Профилактични и лечебни упражнения Упражнения за раздвижване след счупване на лъчевата кост на типично място - в близост до китката

Упражнения за раздвижване след счупване на лъчевата кост на типично място - в близост до китката

Упражнения за раздвижване след счупване на лъчевата кост на типично място - в близост до китката - изображение

Счупването на лъчевата кост над китката е една от най-честите фрактури, а упражненията за раздвижване и рехабилитацията след сваляне на гипса са от изключителна важност за бързото възстановяване на движенията в ръката и трудоспособността. Те трябва да се започнат възможно най-рано след свалянето на имобилизацията и най-добре в началото да се правят под ръководството на рехабилитатори или кинезитерапевт.

Тези упражнения са подходящи за началния етап на рехабилитацията в ранния следимобилизацонен период за първите 1-2 седмици след сваляне на гипса. В самото начало може да се започне само с първите няколко упражнения и постепенно да се включат останалите. Изключително важно е те да бъдат изпълнявани бавно и внимателно, без претоварване и в граници, които не причиняват болка. Чак на следващ етап (3-4 седмици след свалянето на гипса) могат да се включат и различни упражнения срещу съпротивление и с тежести. В първия етап на възстановяването е добре към тези упражнения да се включат и такива за всички незасегнати стави като рамо и лакът, който да се изпълняват между тези.

В самото начало е нормално е движенията на ръката да са силно ограничени, мускулите и ставите да сковани и да има остатъчни оток и болка. Затова рехабилитацията трябва да бъде постепенна и последователна, без да се прибързва. Ако не сте сигурни дали тези упражнения и дозировката им са подходящи за вашето състояние се консултирайте с физиотерапевт.

Упражнения за ранния следимобилзационен период (след сваляне на гипса)

Упражнение 1 - Свиване на ръкатав юмрук и разпъване на пръсти

свиване и рагъвне на пръсти

  • Седнете на стол и поставете предмишницата си на не висока маса или възглавничка поставен върху коленете ви.
  • Обърнете ръката си с длан нагоре.
  • Свийте ръката в юмрук, след което я разтворете.
  • Направете това 10-15 пъти в умерено темпо.
  • Това е базово упражнение и трябва да се изпълнява редовно още преди сваляне на гипса.

Упражнение 2

Разгъване на ръка в китка

  • Седнете на стол и поставете предмишницата си върху маса и или равна повърхност, така че дланта ви да се намира извън нея.
  • Започнете бавно да повдигате ръката от китката, колкото ви е възможно, без да усещате силна болка.
  • Направете 10 бавни повдигания и спускания на ръкатаот китката.

Упражнение 3

Радиално и улнарно отвеждане на ръката

  • Останете в същото положение с предмишница поставена върху маса, но първоначално оставете и ръката върху нея с длан обърната надолу.
  • Започнете бавно и внимателно да плъзгате ръката по масата в посока наляво и надясно до безболезнен градус.
  • Направете 10 повторения от крайно ляво до крайно дясно положение.

Упражнение 4

обръщане на длан нагоре

  • Сгънете ръката на 90 градуса в лакътя, а дланта обърнете надолу.
  • Държейки лакътя фиксиран към тялото, завъртете бавно предмишницата и се опитайте да обърнете ръката с длан нагоре до безболезнено положение.
  • След това я завъртете отново с длан надолу.
  • Направете 10 пълни завъртания.

Упражнение 5

Повдигане на скръстени ръце

  • Скръстете пръстите на двете си ръце, съберете длани една към друга и поставете предмишниците си върху маса или твърда опора.
  • Започнете бавно движите двете ръце нагоре, като със здравата ръка подпомагате движението до безболезнен обем.
  • След това бавно ги спуснете надолу.
  • Направете 10 пълни движения нагоре-надолу.

Упражнение 6

  • Използвайте същото изходно положение с хванати ръце.
  • Започнете да завъртете ръцете последователно наляво и надясно, държейки лактите фиксирани.
  • Направете 10 повторения.

Упражнение 7

сгъване и разгъване на пръстите на ръката

  • Сложете ръката си на равна повърхност с длан обърната нагоре.
  • Сгънете пръстите на ръкатав последните две стави, така че да се образува кука под формата на буквата "П".
  • След това направете сгъване в ставите в основата на пръстите, така че да затворите ръката в юмрук.
  • От това положение извадете върха на пръстите, след което по обратен ред бавно разгънете ръката до изходно положение.

Упражнение 8

противопоставяне на пръсти

  • Сложете предмишницата си върху маса или равна повърхност с длан обърната нагоре.
  • Съберете палец и показалец и ги стеснете, правейки кръгче (знакът ОК)
  • Направете същото с всички пръсти до кутрето.
  • Направете 10 повторения на изреждането с всички пръсти.

Упражнение 9

стискане на хавлия

  • Поставете на масата малка хавлия, гъба или малка мека топка.
  • Сложете предмишницата си на масата и хванете хавлията с ръка.
  • Стиснете за няколко секунди, след което отпуснете.
  • Направете 10 повторение.

Още по темата:

3.3, 3 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортИзследванияЗдравни съветиЛеченияЛюбопитноСпециалистиВидеоНовиниАлт. медицинаИсторияКлинични пътекиБотаникаСоциални грижиЗаведенияОрганизацииЛайфстайлНормативни актовеПсихологияСнимкиАнкетиОбразованиеТестове