Начало Спорт Спортна медицина Предпазване от травми и възстановяване Възстановяване от спортни травми Упражнения за възстановяване след счупване на ключицата

Упражнения за възстановяване след счупване на ключицата

Упражнения за възстановяване след счупване на ключицата - изображение

Една от най-важните части на рехабилитацията за възстановяване след фрактура (счупване) на ключицата са упражненията под формата на кинезитерапия. Те имат за цел да върнат нормалната подвижност на раменния пояс и да възстановят възможностите за извършване на всички ежедневните дейности и работа. С рехабилитационната програма се започва възможно най-рано, но индивидуално по преценка на лекуващия лекар. Обикновено това става след премахване на имобилизацията и пълното заздравяване на костите. Най-добре е в началото упражненията да се правят под контрола на кинезитерапевт, който да внася нужните корекции и промени в дозировката. Тези упражнения са подходящи за ранна рехабилитация в домашни условия и могат да се правят всеки ден 1-2 пъти. При поява на болка или дискомфорт в някое упражнение го пропуснете и оставете за по-късен етап.

УПРАЖНЕНИЯ ЗА ВЪЗСТАНОВЯВАНЕ СЛЕД СЧУПВАНЕ НА КЛЮЧИЦАТА

Упражнение 1

  • Застанете прави, като от здравата страна поставете стол за опора.
  • Наведете тялото напред и спуснете ръката, която е от страната на счупената ключица.
  • С другата ръка се хванете за стола за по-голяма стабилност.
  • Започнете да извършвате кръгообразни движения с отпуснатата свободно ръка по часовниковата стрелка.
  • Правете това за 1-2 минути и обърнете посоката.
  • Ръката трябва да е максимално отпусната и да се движи като махало.

Упражнение 2

  • Застанете прави с ръце свободно спуснати от двете страни на тялото.
  • Без да повдигате рамената нагоре съберете двете лопатки и една към друга.
  • Задръжте за 6 секунди.
  • Повторете за 8-12 секунди.

Упражнение 3

  • Застанете прави и облегнете гърба си на стена.
  • Ръцете сгънете в лактите и раменете на 90 градуса, така че дланите да са обърнати напред и да са нивото на главата.
  • Държейки ръцете допрени до стената бавно ги спуснете от раменете, докато лопатките Ви се доближат една до друга.
  • Повторете 8-12 пъти.

Упражнение 4

Забележка: За да направите това упражнение ще Ви е нужна тояжка, тънка точилка или ПВЦ тръба. Ако нямате такава може да използвате дръжката на някой от принадлежностите за почиване у дома. Тя трябва да е около 30 см по-широка от раменете Ви.

  • Легнете по гръб, държейки тояжката с две ръце. Вашите палци трябва да бъдат от вътрешната страна.
  • Държейки лактите си изпънати, бавно повдигнете ръцете над главата, докато усетите разпъване в областта на раменете, горната част на гърба и гърдите.
  • Задръжте за 15-30 секунди.
  • Повторете 2-4 пъти.

Упражнение 5

  • Легнете по гръб, а ръцете поставете нагоре, сгънати на 90 градуса в лактите.
  • В това положение задната част на ръцете трябва да е допряна до пода.
  • Бавно повдигнете ръцете нагоре докато усетите разтягате в областта на гърдите.
  • Задръжте за 15-30 секунди.
  • Повторете 2-4 пъти.

Още по темата:

3.5, 2 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортМедицински изследванияСпециалистиЗаведенияЛеченияЛюбопитноАлтернативна медицинаНовиниЗдравни съветиИсторияКлинични пътекиБотаникаСоциални грижиОрганизацииСнимкиЛайфстайлПсихологияНормативни актовеАнкетиТестовеОбразование