Фристайл скутеринг
Фристайл скутеринг е един сравнително млад за България спорт, като триковете, които се изпълняват в него са подобни на тези от скейтбординга и карането на БМХ в свободен стил.
Места за практикуване на фристайл скутеринг
Паркове
Най-често карането на тротинетка се прави в скейтпарковете. Поради конструкцията и, тя може да бъде използвана във повечето съоръжения, включително релси, кутии и дори вертикални рампи. Някой от по-опитните състезатели правят и въздушни трикове като салта, завъртания на 180, на 360 и дори на 720 градуса, а също така и завъртания на самия скутер около оста на кормилото му, а и на самото кормило.
Улиците
В населените места, където няма изградени специални паркове, любителите на скутерите използват структури като стълби, релси, перила на стълби и други, за да изпълняват различни трикове. Тук предизвикателствата са по-големи от тези в парковете и най-вече са по-разнообразни.
Конструкция на скутерите
Борд
Бордовете са изминали дълъг път, преди да достигнат до сечението с форма на обърната буква А. Това прави бордът на скутерите изключително здрав и издържащ на доста сериозни натоварвания. Най-големите производители на бордове, а и на скутери като цяло са Envy и Madd Gear. Бордовете на последните се славят с изключителната здравина и издръжливост, но в същото време са и критикувани от спортисти, че са прекалено тежки.
Кормило
Обикновено е изработено от хром-молибденова стомана или алуминий. В началото на производството, връзката между кормилото и борда е била чупеща се, за да може скутера да се сгъва, но тази конструкция остава само при някой от детските тротинетки, докато при спортните скутери се използва само твърда връзка, без чупещо се рамо. Съществуват няколко различни дизайна на кормилата, като те се различават по форма и дължина. Обичайната височина на кормилата е между 45 и 60 сантиметра, а широчината е между 36 и 60 сантиметра.
Вилка
Оригиналните вилки са били стационарни, но при развитието на фристайла, те се оказват не толкова здрави и не издържат на натоварванията. През 2000 година, собственикът на Proto и Freestyle Depot, Андрю Брусар, създава вилка с амортисьор. След него, много компании използват различни системи с амортисьори. Вилките с амортисьори имат и някой недостатъци, като например леката нестабилност, която причиняват на състезателите. Някой скейтъри предпочитат старите вилки, като разбира се те също са претърпели развитие и са станали по-здрави.
Колела
Първите колела на скутерите са били с пластмасов център и уретан. Те обаче са се късали много често, което води до металната основа на тези части. Най-новите разработки при колелата водят до направата им от алуминиеви обръчи, обвити с изключително издръжлив уретан. Най-популярните компании за производството на колела са Лъки, Финикс, Прото, Ийгъл, Фейзън и Флейва.
Спирачки
Съществуват различни видове спирачки, но по една или друга причина, подвижният заден калник си остава най-предпочитана. По същество, тази спирачка представлява гъвкав калник, обикновено метален, който при натиск с крак трие задното колело и забавя движението на скутера.
Коментари към Фристайл скутеринг