Начало Спорт Спортна медицина Спортни добавки Снабдяващи с хранителни вещества 10 симптома за остър недостиг на протеини в тялото

10 симптома за остър недостиг на протеини в тялото

10 симптома за остър недостиг на протеини в тялото - изображение

Днес може би забелязвате, че когато се разхождате в някой голям супермаркет, рафтовете му са отрупани с кутии, пакети, барчета и напитки с протеини. Причината за тази протеинова истерия е, че ние наистина се нуждаем от адекватни количества от този хранителен продукт. Дори в западните страни препоръчителни норми за дневен прием, който е уреден на правителствено ниво и той е около 0,75 грама на килограм телесно тегло (приблизително 60 грама за 80 килограмов човек), но много фитнес специалисти смятат, че количеството трябва да бъде дори по-голямо. Протеинът е изграждащ блок на ДНК, ако човек е физически активен, вашите протеинови нужди са много по-високи от средностатистическите. Погледнато от хранителна гледна точка, това е горивото за хиляди метаболитни процеси в тялото. Нашите клетъчни системи изискват производството на хормони, ензими, кости, хрущяли, кожа, тъкани и кръв, а протеините са основата за тях.

Най-добрите протеинови източници са млечните продукти, месото, яйцата и други. Ако консумирате достатъчно от тях, то вие може да сте спокойни, че имате адекватен прием на протеини, ако ли не, тогава трябва да се замислите за опциите за прием под формата на хранителна добавка! А как да разберете, дали сте жертва на протеинов дефицит? Ето и 10-те най-явни симптома:

Симптом №1: Не виждате забележим прогрес от тренировките

Всяка ваша тренировка може да бъде неефективна, ако не се зареждате с достатъчно протеин. Защо това е така? По време на тренировката мускулните влакна се разкъсват и при възстановяването им се увеличава обема на мускулатурата. При липсата на протеин, това възстановяване става много по-бавно и трудно, тъй като го няма градивния материал за регенерация на мускулните клетки. Няма значение колко серии и повторения ще правите, без протеини вие няма да получите очакваните резултати.

Симптом №2: Вие достигате до отказ още в средата тренировката ви

Когато вашите мускули нямат гориво, това означава, че и вие няма да имате. Дори да сте си направили перфектната тренировъчна програма, когато нямате силата да я изпълните, всичко остава на заден план. Плюс това, протеините израят критична роля за това, колко добре тялото ви ще абсорбира други важни хранителни вещества, като желязо и калций. Когато вашите „хранителни складове“ са с понижен капацитет, издръжливостта ви е първия фактор, който започва да ви предава.

Симптом №3: Често се разболявате

Протеинът играе важна роля за имунната система, тъй като е част от клетките, които се борят с болестотворните организми. Недостигът му може да е една от основните причини за честите разболявания.

Симптом №4: Страдате от безсъние

Стресът не е единственото нещо, което може да ви държи будни през нощта. Ако тялото ви усеща глад, дори и на клетъчно ниво, то ще ви кара да станете и да се храните, а не да спите. Протеинът подобрява усещането за удовлетворение след хранене. Без протеините, вие може да имате проблеми с възстановяването на силите, дори и в състояние на почивка.

Симптом №5: Не се чувствате добре

Ако не приемате много въглехидрати, тъй като това е изискване на вашия хранителен режим, бавно усвоявания протеин е този, който спомага за запазване на настроението ви. Ако не приемате достатъчно протеини, няма да има кое да спре инсулиновите върхове и спадове и това със сигурност ще се отрази негативно на настроението ви.

Симптом №6: Вие често ставате жертва на контузии

Когато нямате достатъчно протеин, тялото ви трудно усвоява калция и това може да доведе до намаляване на костната минерална плътност. С по-прости думи, това означава по-слаби кости и по-голям риск от наранявания, особено ако работите с големи тежести или правите кардио с висока интензивност.

Симптом №7: Бавно се излекувате от болести и контузии

Протеините буквално ви връщат в играта. Ако страдате от разкъсвания на мускулите, натъртвания или други подобни проблеми, това може да ви попречи да тренирате за дълго време. А тяхното „ремонтиране“ няма да е толкова лесно, щом не разполагате с градивен материал за регенериране на клетките и тъканите.

Симптом №8: Започнали сте да оплешивявате или косата ви оредява

Ако сте генетично склонни към оплешивяване, почти няма нищо, което да направите, за да спрете процеса. Но в случай, че внезапно започнете да губите коса, това може да е признак на сериозен хранителен дефицит. Протеините подпомагат способността на организма да произвежда нови клетки, което означава, че без тях, косата е склонна към изтъняване, късане и окапване. Други козметични проблеми като слаби нокти и суха кожа също са сигнал за ниско съдържание на протеин.

Симптом №9: Не можете да спрете да ядете сладкиши

Само въглехидратите не могат да ви задоволят, що се отнася до храненето. Нуждаете се от протеини, за да се чувствате сити и мозъка да усети, че нямате нужда от допълнително консумиране на храна. Ако не си ги набавяте в оптимални количества, вие започвате да жадувате да изядете всичко, което е пред очите ви, най-вече богатото на захар.

Симптом №10: Не можете да се фокусирате

Протеинът буквално може да се определи като храна за ума. Без него, невротрансмитерите в мозъка не могат да функционират правилно. Това означава, че ще имате проблеми със съсредоточаването и вероятно лесно ще се разсейвате. Ако не сте били и преди това в такова състояние, ясно е, че ви липсва достатъчно протеин и е нужно да си го набавите.

Още по темата:

5.0, 2 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияНовиниЗаболявания (МКБ)ПсихологияЛюбопитноЗдравни съветиСпортЛеченияБотаникаЛайфстайлИнтервютаСнимкиИсторияРецептиХранене при...ФизиологияХрани и ястияСъставкиДиетиАлтернативна медицинаМедицински изследвания