Начало Спорт Влез във форма Тренировъчни съвети 3 неща, които не знаете за отслабването

3 неща, които не знаете за отслабването

3 неща, които не знаете за отслабването - изображение

Да, вярно е, че за намаляването на телесното тегло се изисква създаване на калориен дефицит, независимо от това дали увеличавате количеството на изгорените калории или ядете по-малко. Въпреки това, способността за топенето на мазнините не винаги е толкова проста задача.

Може би сте опитали различни диети ограничаващи калориите и давате всичко от себе си във фитнеса, но все още не забелязвате желаните резултати. Справянето с мазнините наистина може да се включи в графата „сложни задачи“, тъй като не съществува ключ, чийто завъртане води до отключване на отслабването. Това е така, тъй като в тялото има множество хормони и ензими, всеки от които може да повлияе на способността ви да изгаряте мазнини или да ги съхранявате. В този пост ще откриете три неща, които може би не знаете за загубата на излишно тегло, както и съвети какво можете да направите за всяко едно от тях.

Вашите контролиращи изгарянето на мазнини хормони

Когато говорим за отслабване, независимо дали става въпрос за зоните на корема, на бедрата, на ханша или на дупето, вие трябва да контролирате хормоните, които са отговорни за изгарянето на мазнините и да намалите тези, които причиняват складирането на мазнини.

Съществуват много хормони, които участват в съхранението и изгарянето на мазнините, както и в регулирането на апетита, които си въздействат един на друг. Когато някой е извън баланс, това може да възпрепятства способността за изгаряне на мазнините.

Когато инсулинът е висок, на практика отслабването е почти невъзможно. Този хормон води до увеличаване на ензима LPL съхраняващ мазнините или на липопротеина липаза, който превръща глюкозата в мазнина. Когато LPL е висок, неговият антагонистичен ензим HSL, който е чувствителен към липазата и отговаря за изгарянето на мазнините е нисък.

Подобрената диета помага да се обърне такава реакция. Това включва намаляване приема на въглехидрати и увеличаване на приема на храни богати на протеини, с което се намалява унищожаването на инсулина. Непрекъснатото разсейване на този хормон води до получаване на инсулинова резистентност, при която той вече не може да изпълнява функциите си правилно.

Избягвайте рафинираната захар (и продуктите в които тя е включена), тъй като е много високо въглехидратна. Можете да я замените с по-калоричните и богати на хранителни вещества храни като сладки картофи, тиква, овесени ядки, кръстоцветни зеленчуци или кафяв ориз, които имат по-нисък гликемичен отговор в тялото.

Липсата на сън пречи на отслабването

Дали сте прекалено заети или просто имате проблеми със съня, неговата липса има негативен ефект върху загубата на мазнини. Лишението от сън води до увеличаване на хормона кортизол и намаляване на мелатонина - хормона на съня. Когато кортизолът е висок, тогава се стига до понижаване на нивата на серотонин и глюкоза, получава се инсулинова чувствителност и нетърпимост, които от своя стана предизвикват глад за захар. Освен това, липсата на сън може да наруши освобождаването на растежния хормон, който е от решаващо значение за метаболизма, мускулното възстановяване и растеж. Растежният хормон помага за усвояване на аминокиселините, необходими за синтеза на протеин в мускулите, а също така спомага за разграждането на мазнините.

В едно скорошно проучване ясно се видя разликата от достатъчно и недостатъчно сън. Онези участници, които са спали само по 5,5 часа, са губили много повече мускулна маса и много по-малко мазнини, отколкото групата с 8 часа сън. Всички участници са приемали еднакво количество калории и са извършвали едни и същи ежедневни дейности.

Хроничното недоспиване може да разстрои регулирането на важните хормони, участващи в апетита, включително грелин и лептин, от където се намалява и способността на организма да обработва и съхранява въглехидратите използвани от мускулите. В крайна сметка, това се отразява на метаболизма.

Затова, свикнете да получавате поне по 7,5-8 часа сън всяка нощ. Избягвайте употребата на кофеинови продукти в рамките на 5 часа преди лягане. Така ще се възползвайте от по-доброто изгаряне на мазнините, които здравословният сън ще ви осигури.

Балансираният естроген подобрява способността да се изгарят мазнини

Естрогенът може да има положителен и отрицателен ефект върху способността на тялото да се справя с мазнините. Когато този хормон е балансиран, това се отнася положително и върху метаболизма. Ако обаче нивата му са в излишък, тогава се стига до застой в изгарянето на излишните килограми.

Повишеният естроген може да предизвика смущения в анти-липолитични алфа адренергичните рецептори в подкожната мастна тъкан. Увеличаването на активността на тези рецептори води до затруднено разбиване на мазнините.

Тези рецептори са по-активни в мазнините на бедрата, ханша и дупето. Високите нива на естроген водят до допълнително активиране на рецепторите, а всичко се превръща в един омагьосан кръг, тъй като новите мастни клетки от своя страна произвеждат естроген.

Намаляването на излишният естроген в организма може да помогне за възстановяване на баланса между него и прогестерона. Това от своя страна води до увеличаване на активността на бета-адренаргичните рецептори и до стимулиране на секрецията на хормони подпомагащи топенето на мазнините като норадреналин.

Излишъкът на естроген може да доведе не само до забавяне на метаболизма, но също така и до умора, лоша кожа, загуба на либидото и риск от редица заболявания.

Намаляването на излишният естроген започва с храната. Препоръчително е да се храните с органична храна и да намалите излагането на химичен естроген, чрез използването на сапун без сулфати и на пластмаси без бисфенол. Също така увеличете фибрите в дневното си меню. Фибрите се свързват с формированията на излишния естроген и могат да го отделят от тялото. Включете в менюто си храни богати на фибри и на анти-естрогенни съединения, като плодове и тъмни кръстоцветни зеленчуци, които са високо съдържание на индол-3-карбинол.

 

Още по темата:

5.0, 3 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиЛюбопитноСпортЛайфстайлСнимкиДиетиАлтернативна медицинаХранене при...РецептиТестовеНовиниПсихологияЛеченияБотаникаИсторияКалкулаториПроизводители