Начало Спорт Влез във форма Тренировки и програми Тонус и бодър дух 5 тибетски упражнения, с които ще изглеждате по-млади и по-слаби

5 тибетски упражнения, с които ще изглеждате по-млади и по-слаби

5 тибетски упражнения, с които ще изглеждате по-млади и по-слаби - изображение

За никого не е тайна, че ако искате да изградите силно и атлетично тяло са необходими редовни тренировки, но не всеки има достатъчна мотивация да се придържа към такъв режим. Често се опитват различни програми и спортни предизвикателства, но бързо човек установява, че те не отговарят на собствените му нужди.

Чували ли сте някога за тибетски упражнения? Тибетците са създали редица движения, които дори наричат „ритуали“ и днес те се преоткриват и се превръщат в новата мания в световен мащаб.

Тези упражнения са изключително полезни за тялото, тъй като забавят процесите на стареене, засилват имунната система, оформят тялото и могат да ви направят по-фокусирани и енергични. Всичко, което трябва да направите е да изпълнявате тези „ритуали“ всяка сутрин. С тях наистина ще изглеждате по-млади.

Тибетските „ритуали“ за младо и красиво тяло

Навеждане към земята от стоеж

  • От изправена позиция, наведете се към земята, така че горната част на главата ви да сочи надолу и гърдите ви да са опрени в предната част на бедрата!

  • Можете да обвиете прасците си с ръце, за да придърпате горната част на тялото си към краката, така ще ви бъде по-лесно.

  • Задръжте за няколко вдишвания и издишвания, след което се изправете!

Извиване на гръбнака от лег

  • От легнало положение, свийте дясното си коляно и го прехвърлете над левия! Хванете го с лявата си ръка и леко го притиснете към земята!

  • Дръжте двете рамене здраво прилепени към пода!

  • Изпънете дясната си ръка перпендикулярно на торса, и я притеснете към земята!

  • За още по-добро разтягане, опитайте се да изпънете десния си крак напред!

  • След това се завъртете на другата страна и повторете!

Глутеус мост

глутеус мост

  • Легнете на пода със свити крака и събрани колене и с ръце плътно до тялото и притиснати към пода!

  • Вдигнете таза и гърба си от пода възможно най-високо, оставяйки тежестта на тялото си върху раменете и ходилата! В горна позиция стегнете седалищните си мускули, задръжте за 1-2 секунди, след което се отпуснете обратно до началната ви позиция!

Поза свещ

Свещ

  • Легнете на земята, след което свийте колене към гърдите си и поставете ръцете си в средната част на гърба, подпирайки се с лакти на пода!

  • След това вдигнете краката си нагоре, така че да заемете поза свещ и се задръжте в нея 10 секунди! Дишайте нормално!

  • При изтичането им, свийте коленете си и по обратния път се върнете до начална позиция! След това не бързайте да повторите, поемете си няколко пъти дълбоко въздух и тогава преминете към следващото повторение!

Поза Кобра

поза кобра

  • Легнете с лице към пода, опънете краката си назад, като върховете на пръстите ви трябва да се опират в земята, а палците да се докосват!

  • Поставете дланите си върху постелката, като ги позиционирате под раменете!

  • Пренесете тежестта върху дланите, вдишайте и разгънете бавно ръцете в лакти, извивайки торса си назад. Притиснете бедрата и ходилата си плътно към пода!

  • Дишайки бавно и равномерно, останете в позата между 15 и 30 секунди, за няколко дълбоки вдишвания и издишвания!

  • Краката ви трябва да са прибрани един към друг, като в седалищните мускули не трябва да има напрежение! Трябва да усещате долната част на корема и срамната кост притиснати към пода!

  • За да се върнете в изходна позиция, сгънете отново ръцете в лакти и спуснете горната част на тялото към пода, докосвайки с челото си постелката! След като главата ви достигне постелката, може да сложите ръцете си под челото и да вдишате и издишате дълбоко!

По материала работи: Костадин Йочев

Модели: Елиза Трайкова и Мира Дживанмукти от Йога студио "Ахимса"

Още по темата:

5.0, 3 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛюбопитноЗдравни съветиСпортЛайфстайлСнимкиВидеоАлтернативна медицинаЛеченияСпорт и туризъмПсихологияНовиниИнтервютаИсторияЗаведения