Начало Спорт Влез във форма Тренировки и програми Отслабване Високоинтензивна тренировъчна програма с Gymstick Original 2.0 за цялото тяло – І комплекс

Високоинтензивна тренировъчна програма с Gymstick Original 2.0 за цялото тяло – І комплекс

Високоинтензивна тренировъчна програма с Gymstick Original 2.0 за цялото тяло – І комплекс - изображение

Чухте ли вече за новия фитнес уред, по който са полудели всички? Gymstick Original 2.0 е уникален, той може да се използва както в груповите, така и в индивидуални тренировки. Финландската революция в света на фитнеса вече е в България и набира все повече почитатели. Защо ли? Няма нищо случайно в това, тъй като само за 60 минути, с наглед простия уред, който се състои от олекотен лост и ластици, вие натоварвате изключително ефективно цялото си тяло.

Мнозина гледат на работата с ластиците с пренебрежение, но още след първата серия от дадено упражнение, вече са си променили мнението. Ние от Фрамар Спорт обичаме да ви правим съпричастни с всички класически и нови начини за тренировка, затова се срещнахме с две момчета, които са известни в света на бойните спортове със своите титли и то в различни дисциплини, а именно Ивайло Георгиев, който от дълги години се занимава с ММА и е треньор в клуб Атила, където създава много шампиони, и с Мартин Калчев, за когото ще ми бъде по-лесно да изброя в кои бойни спортове не е бил медалист, тъй като може би те ще се броят на пръстите на едната ръка. Тези двама ентусиасти не спират да търсят нови начини да помагат на всички, които посещават тяхната зала да се усъвършенстват, като във всяка тренировка те се включват на равно с останалите трениращи, за да ги мотивират до лимита и отвъд него. Те са един пример за всеки, който иска да постигне резултати, показват, учат, вдъхновяват и както казва Ивайло с усмивка: „Аз съм един парадокс, всички в залата ме мразят, защото ги изцеждам като лимони във всяка тренировка, а в същото време ме обичат, защото знаят, че това е пътя към съвършеното тяло. Аз изисквам от всеки, който стъпи в залата да направи това, което страшно много иска, но сам не може да намери смелост. Цялата ни група е един страхотен мотиватор, и всеки, който се включи, се заразява от останалите. Именно това ни прави толкова страхотен колектив.“

Ние се убедихме лично в това, тези момчета и момичета бяха като един добре смазан механизъм, никой не искаше да изостава от другите, ако не бяхме в тяхната зала, за да направим този материал за вас, бъдете сигурни, че щяхме да сме хванали по един Gymstick Original 2.0 и да се забавляваме с останалите трениращи.

Днес ще ви покажем първия тренировъчен комплекс, с който Ивайло и Мартин подготвят своите подопечни. Той се изпълнява около централен кръг, за който са прикрепени ластиците на трениращите. Работи се много интензивно, което води до огромен разход на енергия и до тонове изгорени калории. Нека да започваме!

Високоинтензивна тренировъчна програма с Gymstick Original 2.0 за цялото тяло  – описание на упражненията

Упражнение 1: Комбинирано придърпване на Gymstick Original 2.0 към гърди и глезени

Комбинирано придърпване на Gymstick към гърди и глезени

Това е едно от най-интензивните упражнения, които някога съм виждал, като то наподобява гребането. Лостът се държи малко по-широко от раменете, като трениращият застава с лице към централния кръг, с леко разтворени крака, на разстояние, при което ластиците са поставени под напрежение. От тази позиция, лостът се придърпва бързо към гърдите, връща се и моментално следва навеждане напред и придърпване на лоста към краката, около нивото на глезените. При изправянето нещата се повтарят, като тук ключова е бързината на изпълнението, тъй като се търси силно ускорение на сърдечния ритъм. Работи се в 4 серии, като начинаещите работят по 45 секунди, а начинаещите - по 30 секунди. Почивките между сериите са равни на времето за работа.

Упражнение 2: Клек със скок дъга

Клек със скок дъга

Това упражнение е създадено във Финландия и е запазена марка за уреда Gymstick Original 2.0. Може би сте опитвали да правите клек и скок дъга и тогава ще знаете колко трудно и натоварващо е то, а само си представете колко пъти се умножава неговата сложност, когато имате фактора съпротивление от ластиците... Начин на изпълнение:

  1. Застанете с гръб към централния кръг и хванете лоста с надхват, малко по-широк от раменете, задържайки го на нивото на ключиците ви!

  2. Изпълнете клек, след което експлозивно скочете високо, вдигайки ръцете си над глава и леко извивайки назад гърба си! Приземете се леко и мигновено се спуснете към следващия клек, като свалите в същото време ръцете си до началната им позиция! Работи се в 4 серии за време, разпределени по следния начин – 30 секунди за напредналите и 20 секунди за начинаещите.

Упражнение 3: Вертикално гребане

Вертикално гребане

Това е едно класическо упражнение за раменете, като изпълнението му с Gymstick Original 2.0е доста ефикасно. Тук няма този риск, който съществува при работата с щанга, а в същото време действието на самите ластици карат мускулите в раменния пояс да остават под напрежение през цялото време. Изпълнението е следното:

  1. Застанете с лице към централния кръг с разтворени крака и хванете лоста с надхват по-малък от широчината на раменете, държейки го пред бедрата ви!

  2. Придърпайте лоста към брадичката ви, като разтворите странично лактите си и ги държите в горна позиция леко насочени нагоре! Задръжте за секунда, след което отпуснете до начална позиция!

  3. Изпълняват се 4 серии по 30 секунди в умерено темпо.

Упражнение 4: Клек със скок напред и назад

Клек със скок напред и назад

Това упражнение развива освен мускулната сила и издръжливост, също и координацията и баланса, като подобрява доста от малките стабилизиращи мускули.

  1. Застанете с гръб към централния кръг, държейки лостас длани обърнати напред, на нивото на гърдите!

  2. Клекнете и при изправянето експлозивно се изтласкайте с двата крака едновременно напред, като при приземяването отново преминете в клек!

  3. След ново изправяне със скок, но този път назад, за връщане до стартовата ви точка. Повтаряйте клековете със скок напред и назад в 4 серии, като за напредналите времето е 45 секунди, а за начинаещите 30 секунди!

  4. Почивката между тях е равна на самата дължина на серията.

Упражнение 5: Комбинация от гребане с една ръка и напад

Комбинация от гребане с една ръка и напад

Още едно страхотно комбинирано упражнение.

  1. Хванете лоста в средната му част с една ръка и го задръжте отвесно, като застанете долната фаза на напада (водещ е противоположния на работещата ръка крак), така че ластиците да са под напрежение!

  2. При изправянето, изнасяте лакътя на работещата ръка назад, изпълнявайки гребане, а свободната ръка се изпъва напред!

  3. При връщането лоста се отпуска напред, свободната ръка се прибира до тялото и се спускате в напад!

  4. Отново се изпълняват 4 серии: 30 секунди за напредналите и 20 секунди за начинаещите.

Упражнение 6: Напад с гръдна преса

Напад с гръдна преса

  1. Застанете с гръб към централния кръг, държейки лоста на широчината на раменете, вдигнат пред гърдите!

  2. Изпълнете напад напред, като едновременно с него изпънете ръце напред, за гръдна преса!

  3. При прибирането на ръцете към гърдите, се изтласкайте с предния крак назад и се изправете!

  4. Изпълнете 4 серии по 30 секунди, с почивки отново по 30 секунди!

Благодарности на Gymstick Стара Загора, треньорите Ивайло Георгиев и Мартин Калчев и техния екип. График на тренировките: понеделник и сряда от 18:00 часа и събота от 10:00 часа.

Автор: Костадин Йочев

Фотограф: Пламен Георгиев

 

Още по темата:

3.7, 3 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортСнимкиЛюбопитноЗдравни съветиЛайфстайлДиетиХранене при...ТестовеНовиниСпорт и туризъмАнкетиВидеоОрганизацииОбразованиеПроизводителиАлтернативна медицинаИсторияРецептиПсихологияЛеченияБотаникаКалкулатори