Начало Спорт Влез във форма Тренировъчни съвети Как да контролирате хормоните си, за да постигнете красиво тяло

Как да контролирате хормоните си, за да постигнете красиво тяло

Как да контролирате хормоните си, за да постигнете красиво тяло - изображение

Много състезатели по фитнес и културизъм имат един и същ подход към храненето си преди самите състезания – изключват въглехидратите или ги намаляват до минимум. Този метод е ефективен, но те правят и още нещо, с което да си гарантират, че ще изчистят мазнините и ще бъдат изключителни на сцената. Именно с контрола на 6 от хормоните ще ви запознаем сега, за да можете и вие да се възползвате от този метод за получаване на красиво тяло.

Инсулин

Действие: Той стимулира съхранението на телесните мазнини, но също така помага за създаването на анаболна среда за растежа на мускулите.

Какво трябва да направите: Дръжте нивата на инсулин възможно най-ниски в периодите на почивка (когато не сте активни) и ги повишавайте след тренировката.

Защо трябва да го направите: Ниските нива на инсулин, когато сте в почивка, помагат да изгаряте мазнини. Ако повишите инсулиновите нива около времето за тренировка, вие ще предпазите мускулите от разпадане и ще подпомогнете анаболизма и мускулния растеж.

Как да го постигнете: Залагайте на съвсем малки количества въглехидрати през голямата част от деня и наблегнете на зеленчуците и на нисковъглехидратните и богати на протеини източници като яйчни белтъци, пилешко месо, риба, постното говеждо месо и протеините на прах! Преди и след тренировка комбинирайте протеини и въглехидрати! Основно правило е, да консумирате по 0,44 грама въглехидрати преди тренировка и по 0,66 грама след тренировка, на килограм телесно тегло. Например, за 80-килограмов човек, преди тренировка се приемат 35 грама въглехидрати, а след тренировка 53 грама. Така ще създадете анаболна среда, когато тялото е най-способно да изгаря мазнини и създаване на мускулна маса.

Тестостерон

Действие: Той изгражда мускулен размер и сила.

Какво трябва да направите: Дръжте нивата на тестостерон възможно най-високи за най-дълго време. Диетите, във всяка тяхна форма, могат да доведат до спад в тестостерона.

Защо трябва да го направите: По-ниските нива на този хормон предизвиква спад в скоростта на метаболизма. Една от причините за това повлияването на растежния хормон. Когато нивата на тестостерон спаднат, растежният хормон също се понижава, а той е известен като фет бърнър.

Как да го постигнете: Ето два начина за повишаване на тестостерона, ако сте на диета:

  • Увеличете приема на мазнини в два дни от седмицата, като заложите също така на говеждо месо като източник на протеини, както и на жълтъците и на малко ядки. Дръжте въглехидратите под контрол! Вярно е, че ниските нива на мазнините в храненето са много благоприятни за релефната мускулатура, но ако не ядете никакви мазнини, това води до понижаване на нивата на тестостерона. Можете да излъжете тялото, като добавяте на малко мазнини на всеки няколко дни, като така ще предотвратите спада в тестостерона.

  • Рязко повишаване на приема на въглехидрати веднъж седмично до 6 грама (или малко повече) на килограм телесно тегло. Въглехидратите увеличават инсулина, а по-високите му нива могат да намалят свързващия половия хормон глобулин (СПХГ). СПХГ прилепва към тестостерона в кръвта и така оказва голямо влияние върху количеството, което достига до тъканите. Увеличаването на инсулина разделя тестостерона от СПХГ и така му позволява да стигне до мускулите и да стимулира растежа им.

Растежен хормон

Действие: Той подпомага изгарянето на мазнините и по-важното е, че предпазва от загуба на мускулна маса.

Какво трябва да направите: Увеличете нивата на растежен хормон!

Защо трябва да го направите: Растежният хормон спасява мускулите по време на диета и така поддържа метаболизма висок. Той също така може да ускори загубата на мазнини.

Как да го постигнете: Можете да засилите растежния хормон чрез добавки. Тренировките, съня, а също и специфичните добавки, които се приемат преди тях, могат да увеличат естественото покачване на растежния хормон. Консумацията на 5-6 грама аргинин преди тренировка повишава секрецията на растежния хормон, но също така увеличава и притока на кръв към мускулите. 200-400 грама кадифен боб (Mucuna pruriens) преди тренировка също може да помогне за повишаване на растежния хормон, благодарение на съдържащия се в него L-допа, който е дериват на аминокиселините. Можете да повторите тези две съставки и един час преди лягане.

Кортизол

Действие: Кортизолът е сложен хормон. Той помага за освобождаване на мазнините от мастните депа и за тяхното изгаряне, но ако се повиши твърде много, тогава мускулите започват да се разграждат, което води до спад в обмяната на веществата.

Какво трябва да направите: Не позволявайте на нивата на кортизол да остават за дълго време без контрол!

Защо трябва да го направите: Излишъкът на кортизол за прекалено дълго време води най-вече до изгаряне на мускулите, а не толкова на телесните мазнини. Ако не позволите на кортизола да остане висок за дълго време ще спасите мускулите си. Не забравяйте, че именно по-голямата мускулна маса стимулира изгарянето на мазнините.

Как да го постигнете: Скокът на инсулина след тренировка помага за регулиране на нивата на кортизол. За да се предпазите от скок на този хормон, изберете по два дни от седмицата, в които въглехидратите ви в храната са много малко и ги консумирайте след тренировка! Заложете бързи въглехидрати като картофи или бял ориз! Оризовките и някои видове сладкиши също водят до бърз скок на инсулина. Това ще понижи кортизола и ще предпази мускулатурата ви, като в същото време ще ускори метаболизма ви. Можете да използвате и хранителната добавка фосфатидил серин, като тя ще предотврати покачването на кортизола.

Естроген

Действие: При завишаване на „женският“ полов хормон в тялото се затруднява горенето на мазнините. Всъщност, този хормон не се среща само в женското тяло, а и в мъжкото.

Какво трябва да направите: Дръжте нивата на тестостерон завишени и се стремете да сведете естрогена до минимум!

Защо трябва да го направите: Съотношението на тестостерон към естроген определя начина, по който изглеждате. Когато естрогена бъде намален, а тестостерона бъде увеличен, вие ще имате по-мускулесто и хармонично развито тяло, с по-малко мазнини и с водна задръжка.

Как да го постигнете: Хрупкавите зеленчуци, специално кръстоцветните като броколи, карфиол и зеле, съдържат фитохимични съединения, наречени индоли. Учените смятат, че индолите намаляват общото количество на естроген, като това става или чрез потискане на секрецията му или чрез спирането на абсорбирането му в тъканите. Запазете въглехидратите ниски и изградете храненето си около кръстоцветните зеленчуци!

Хормони на щитовидната жлеза

Действие: Хормоните на щитовидната жлеза подкрепят горенето на калории и синтеза на протеини.

Какво трябва да направите: Пазете нивата на тироидните хормони от рязък спад, като трябва да знаете, че всички диети водят до понижаване на секрецията им.

Защо трябва да го направите: Когато нивата на тироидните хормони спаднат, тогава намалява горенето на калории, а също така се забавя и извличането на аминокиселини от протеините и съхраняването им в мускулите.

Как да го постигнете: Излизайте от диетата си веднъж на всеки 10-12 дни! Продължителната диета води до по-ниски нива на хормоните на щитовидната жлеза. В този ден, еднократното консумиране по около 6 грама въглехидрати на килограм телесно тегло може да излъже тялото, че ограничаването на калориите е свършило и ще предотврати тежките спадове в нивата на тироидните хормони.

Заключение

Когато знаете как да манипулирате и контролирате вашите хормони, вашата диета ще бъде много по-ефективна. Не забравяйте, че дългосрочните строги диети, като например тези с ниско съдържание на мазнини, на въглехидрати или на общи калории, в крайна сметка изпраща съобщение на тялото, че е настъпил период на глад и то ще започне да пести енергията ви, чрез спад в метаболизма. Така вие няма да успеете да стопите излишните мазнини, а напротив. Така, че от време на време използвайте тези стратегии, които описах по-горе, като те ще ви помогнат да намалите нивата на мазнини в тялото, ще защитят мускулната ви маса и в крайна сметка ще изваят много добре тялото ви. А нали това е вашата цел?

Още по темата:

5.0, 2 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортЛюбопитноЛайфстайлМедицински изследванияБотаникаЗдравни съветиНовиниЛеченияФизиологияИсторияЗаболявания (МКБ)ПсихологияАлтернативна медицинаСнимкиХранене при...ИнтервютаОрганизацииДиети