Начало Спорт Влез във форма Спорт в свободното време Каланетика

Каланетика

Каланетика - изображение

Една от малкото системи от упражнения успели да устоят на времето се начича каланетиката. Създадена в края на миналия век от Калан Пинкини, каланетиката става една от любимите физически активности на американците, а по-късно и на хора от целия свят. Специфичното при упражненията от каланетиката е, че те са фини, прецизни, в малка амплитуда и са насочени към най-дълбоко разположените мускули. Заимствани от йогата, балета и гимнастиката, упражненията от каланетиката се изпълняват като многократно повторени фини пулсации. Именно тези фини пулсации ангажират дълбоко разположените мускули, които трудно се тренират с нормалните фитнес тренировки. Класическата каланетиката включва 29 статични и стречинг упражнения за всички части на тялото. Всяко упражнение е проектирано така, че неговото изпълнение изисква работата на много мускули. Така благодарение на наглед лесни упражнения се постига висока ефективност и множество ползи за цялото тяло.

Ползи от упражненията по каланетика

  • Подобряване на метаболизма и намаляване на теглото
  • Повишаване на гъвкавостта
  • Укрепване на мускулите - включително и дълбоките мускули
  • Подобряване стойката и стабилността на тялото
  • Подобряване на нервно-мускулната координация
  • Облекчаване на болките в гърба и крайниците

Основни принципи на каланетиката

Каланетиката е метод на тренировка, с който работите върху тялото от вътре на вън - от по дълбоките мускули към по-повърхностните. От първостепенна важност са мускулите на тазовото дъно, корема и дълбоките мускули на гърба. Работейки за тези мускули се повишава стабилността на цялото тяло и се балансира натоварването върху гръбначния стълб. В каланетиката няма резки движения, които могат да причинят травми или натоварване на ставите. Всички движения са бавни и плавни като така се избягва травмиране на ставите и гръбначния стълб. Упражненията са с малка амплитуда, подобни на пулсации, но се повтарят многократно, понякога до 100 пъти. Дишането е спокойно, естествено, без задържане с цел усвояване на максимално количество кислород. В каланетиката няма скачания и динамика, а упражненията са в статично положение и са свързани повече с разтягане. В каланетиката всяко упражнение е предназначено за конкретна част от тялото - за корема, бедрата, гърба, като се натоварват всички мускулни групи в тази зона. Системите от упражнения са степенувани по сложност и са направени за определени части от тялото. Упражненията не се нуждаят от музикален съпровод, като тишината спомага за релаксацията и концентрацията при движение.

Преимущества на каланетиката

Високоефективна система - Според нейната създателката, 1 час каланетика замества 24 часа аеробика или 7 часа на гимнастика. За много хора това може да звучи твърде преувеличено, но хората които активно се занимават с каланетика потвърждават, че системата води много бързо до добри резултати.

Акцентира върху проблемните зони - Упражненията от каланетиката са направени така, че са насочени конкретно върху най-проблемните зони за жените - корема, ханша, бедрата.

Ускорява метаболизма и топи килограми - Макар и да изглеждат леки, упражненията ангажират големи мускулни групи и обхващат по-дълбоко разположените мускули, като така спомагат за ефективно изгаряне на калории и топене на мазнини.

Оказва положително въздействие на гърба - Поради факта, че каланетиката е създадена с цел противодействие на болките в гърба, тя успешно може да се използва при проблеми с гръбначния стълб.

Пести време и средства - Каланетиката изисква практикуване само 2 пъти седмично по 1 час. Съществуват и кратки програми по 20 мин. сутрин и вечер. За да се практикува Каланетика човек се нуждае само от подходящо облекло.

За кого е предназначена каланетиката?

Каланетиката може да се практикува от почти всички, включително и от възрастни хора. Въпреки че каланетиката може да се практикува от хора със сърдечни заболявания и проблеми с гръбначния стълб, при хората със заболявания е задължително предварително да се направи консултация с лекар. Упражненията при такива хора трябва да се водят от опитен специалист и да се избягат неподходящите упражнения.

Заниманията по каланетика трябва да се обсъдят с лекар при:

  • Жени след цезарово сечение
  • Заболявания на гръбначния стълб
  • Сърдечни заболявания
  • Астматично болни
  • Хемороиди и разширени вени
  • Скорошни операции

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортЗдравни съветиЛюбопитноСнимкиЛайфстайлСпорт и туризъмЛеченияПсихологияАлтернативна медицинаАнкетиВидеоТестовеСпециалистиХранене при...НовиниДиетиИсторияРецептиПатологияБотаникаСоциални грижиФизиологияОрганизацииКлинични пътекиНормативни актовеКалкулаториПроизводителиЗаведения